Jonathan North
Megapat
- Bilindiği üzere işlemci katili olarak tanınan Battlefield 1'de geçmişte olduğu gibi şu an da eminim birçok SMT/HT teknolojisine sahip olmayan 4 çekirdekli işlemci kullanıcıları elde etmiş oldukları performans noktasında tatmin edici olmadıkları bir deneyimle karşıya karşıyalar. Bu ya genelde sistemlerindeki donanımsal veya yazılımsal problemlerden kaynaklanmakta ya da oyun içi grafik ayarlarını doğru düzgün bulamamaktan kaynaklanıyor. Ben de 'bir türlü ya ben ne yaparsam yapayım 60 FPS'i doğru düzgün göremiyorum' diyen kişiler için , 4/4 işlemci kullanıcısı olarak şu ana kadarki test etmiş olduğum en stabil ve tatmin edici performans deneyimimi başlıkta da belirttiğim üzere GTX 970/1060/1660 ve 1070 seviyesi kart sahipleri için yapılması gereken ilgili ayar ve aşamalarla beraber kısa bir biçimde özetlemeye çalışacağım:
- Başlamadan önce oyunun resmi sistem gereksinimlerini belirtmekte fayda var:
Battlefield 1 Minimum Sistem Gereksinimleri:
- İS: 64-bit Windows 7, Windows 8.1 ve Windows 10
- İşlemci (AMD): AMD FX-6350
- İşlemci (Intel): Core i5 6600K
- Bellek: 8GB RAM
- Ekran kartı (AMD): AMD Radeon™ HD 7850 2GB
- Ekran kartı (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 660 2GB
- DirectX: 11.0 uyumlu video kartı ya da dengi
- Online Bağlantı Gereksinimleri: En az 512 KBPS bağlantı hızı
Battlefield 1 Önerilen Sistem Gereksinimleri:
- İS: 64-Bit Windows 10 veya üstü
- İşlemci (AMD): AMD FX 8350 Wraith
- İşlemci (Intel): Intel Core i7 4790 veya dengi
- Bellek: 16GB RAM
- Ekran kartı (AMD): AMD Radeon™ RX 480 4GB
- Ekran kartı (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 1060 3GB
- DirectX: 11.1 uyumlu video kartı ya da dengi
- Online Bağlantı Gereksinimleri: En az 512 KBPS bağlantı hızı
İŞLEMCİ VE BELLEK
- Bu oyun işlemci noktasında öyle bir oyundur ki; önerilen sistem gereksinimlerinde belirtilen i7-4790'nın bile iliklerine kadar sömüreceği hatta yer yer bazı haritaların operasyon modlarında dahi yetersiz bırakabildiği cinsten bir oyun açıkçası. Aslında bu durum 2017 Yaz DLC güncellemesi ve sonrasında getirilen 'iyileştirme' adı altındaki patchlerle işlemci ihtiyacı daha da artırılarak; zamanında eski Haswell seri i5-4670K'larla OC yapıp doğal 1080p çözünürlükte GTX 1070 bile besleyebilen birçok kullanıcıyı şu an bugün de olduğu gibi yeni, daha güçlü ve bol çekirdeği olan işlemciler almak mecburiyetinde bıraktırma çabası içerisinde olma zihniyetinden kaynaklanıyordu. Sözüm zamanında 4/4'lerle darboğazsız oyununu rahat bir şekilde oynayanlar için, zaten zamanında en tepe modeller olan Intel Core i7-4790K/6700K veya Ryzen 7-1800X gibi işlemciler çekirdek performansı noktasında özellikle de çekirdek ve iş parçacığı konusunda sıkıntı yaşamıyorlardı, yaşamıyorlar da. Şu an için bu oyunu söz konusu orta/orta-yüksek seviye ekran kartlarıyla 1080p standart çözünürlükte ayar vs kurcalamadan rahat ve yüksek performanslı bir şekilde oynayabilmek için en azından 4/8 veya 6/6 konfigürasyona sahip beklenti seviyesine bağlı olarak tekli çekirdek performansı da bir o kadar yerinde güçlü denilebilecek düzeyde işlemcilere ihtiyaç var. En basitinden zamanında düzgün çalışan DX12 bozulmasaydı bu tip durumlar gündeme bile gelmeyecekti.
- Bellek noktasında ise resmi sistem gereksinimlerinde de belirtildiği üzere 16 GB benim de önerdiğim bir miktar, yalnız bu konuda belleklerin mümkünse en azından 2x8 şeklinde çift kanal şeklinde çalıştığından emin olun. RAM'lerin yerini anakarta yanlış takıp tek kanal çalıştırmamaya, tekli bellek kullanmamaya gayret edin. RAM tek kanal 8 GB ise, durum isterse 8 çekirdek Ryzen 3700X olsun, besleyebileceği kartla saçma sapan GPU kullanım dalgalanmaları kaçınılmaz olacaktır ki zaten bazı haritaların optimizasyonunda bahsettiğim üzere 2017 yaz DLC güncellemesi sonrası sorunlar oluşmaya başladı. Yani atıyorum baba gibi bir işlemciniz ve ona uyumlu bir kartınız olsa dahi GPU kullanımı bazı haritalarda bulunduğunuz noktalara bağlı olarak ister istemez yer yer anlık olarak düşebiliyor. Zaten bu esnada da tespitlerimde herhangi ciddi bir performans kaybı söz konusu olmuyor, kafaya takılacak büyük bir mevzu değil. RAM aslında 2x4 olsa dahi genel anlamda yeterli bu oyun için ama bazen kafasına estiği zaman oyun sistem bazında 9-9.5 GB'a kadar RAM kullandığı için bu miktarı 2X8 (16 GB) yapmak daha sağlıklı olur. Aynı zamanda miktar ve kanal tipi kadar bu belleklerin hızı da bu oyun için adeta altın niteliğinde, ele aldığınız herhangi bir sistemde Intel veya Ryzen fark etmez yüksek RAM hızları doğrudan performansı olumlu yönde etkileyecektir.
KENDİ TEST SİSTEMİM:
CPU: Intel Core [email protected] GHz All Core Turbo
GPU: ASUS Dual OC NVIDIA Geforce GTX 1060 6GB OC [+150 MHz Core & +685 MHz Memory]
RAM: G.Skill Aegis 16GB DDR4 2400 MHz [2x8 Dual Kit]
PSU: High Power ECO 600W 85+ Bronze
ALTERNATİF OPTİMUM AYAR AŞAMALARI
1. Öncelikli olarak boş bir metin dosyası açarak içine sırasıyla ;
thread.processorcount 5
thread.maxprocessorcount 5
thread.minprocessorcount 0
render.DrawScreeninfo 1
RenderDevice.RenderAheadLimit 3
yazarak dosyayı user.cfg adıyla kaydederek bir cfg dosyası oluşturun, bunu da BF'in kurulu olduğu konuma yapıştırın.
- ( RenderDevice.RenderAheadLimit 3'teki 3'ü, 1'den 4'e kadar teker teker yazıp oyun içerisindeki genel performansı ekran kartı besleme oranlarının seviyelerini MSI Afterburner gibi OSD yazılımlarıyla takip edin, ben en iyi sonucu 3 ile almıştım, sistemden sisteme değişebilir).
- thread.processorcount ve thread.maxprocessorcount komutları anlamlarından da anlaşıldığı üzere kullanılabilir maksimum çekirdek ve izlek miktarını belirtiyor, oyunun kendinde 4C/4T işlemciler için gömülü olarak gelen bu komutlar ise biz göremesek de otomatik olarak 4 şeklinde gömülü geliyor fakat bu oyun iş parçacığının bir tanesini 'job thread' adı altında işletim sisteminin stabil çalışması için ayırıyor halbuki bizim istediğimiz elimizde var olan bütün çekirdek performansını oyuna entegre ederek maksimum performansı elde edebilmek, bu yüzden belirtilen değeri 5 şeklinde atayarak tüm çekirdeklerin aktif bir şekilde çalışmasını sağlıyoruz. Ama niye hala görsellerde job threads sayısı 3 derseniz de oyuna gelen güncellemeler sonrasında bugda kalan bir durum söz konusundan ibaret, tam olarak neden düzeltilemediğini de henüz anlamış değilim ayrıca benzer durum farklı işlemcilerle test edildiğinde yine benzer sonuçların alınabildiği başta Battlefield forumları olmak üzere kendim de i7-7700 işlemcisiyle doğrulamış oldum.
2. Daha sonrasında ise grafik ayarlarını aşağıdaki gibi yapmanızı öneririm, kendim bu şekilde en iyi optimum performansı 64 kişilik sunucularda dahi görsel kaliteden ödün vermeyecek bir şekilde alabiliyordum, alabiliyorum da hala:
- Resolution Scale : %125
- Texture Quality: Low
- Texture Filtering: High
- Lightning Quality: Medium
- Effects Quality: High
- Post Process Quality : High
- Mesh Quality: Low
- Terrain Quality : Ultra
- Undergrowth Quality : Ultra
- Antialiasing Post : TAA
- Ambient Occlusion : HBAO
- Hala kullanmakta olduğum bu ayarları zamanında aynı işlemciyle birkaç videoda YT'a yüklemiştim, yaptığım ayarları destekler nitelikte olması açısından aşağı kendi benchmarklarımdan birkaçını paylaşıyorum:
- Eğer ki görsel kalite çok umrumda değil bana sadece performans lazım, işlemcimin limitlerini görmek istiyorum diyorsanız aşağıdaki alternatif ayarları uygulayabilirsiniz. Maalesef ki bütün ayarları düşüğe çekmedim, çekince stabil olmayan bir performans tablosu çıkıyor önümüze, oyun bilindiği üzere ne kadar hızlı ve güçlü olursa olsun tam bir 4 çekirdek işlemci katili, işlemci testi için pek ideal bir preset yok bu oyunda:
Resolution scale : %100
Texture Quality: Low
Texture Filtering: High
Lightning Quality: Medium
Effects Quality: Ultra
Post Process Quality : Ultra
Mesh Quality: Low
Terrain Quality : Ultra
Undergrowth Quality : Ultra
Antialiasing Post : TAA
Ambient Occlusion : HBAO
- Kullandığım işlemciye en yakın performans verecek olan modeller; i5-6600 & 6600K (Stock) | i3-8100 & 9100F | Ryzen 3 2300X@4 GHz+ OC seviyesinde işlemciler. Test ettiğim bu ayarlar elbette ki bu belirttiğim işlemcilerle sınırı değil, isteyen istediği şekilde i5-3570'i de olsa Ryzen 3-1200 AF de olsa bu ayarları konu başlığında belirttiğim ekran kartlarıyla denemekte özgürler. Oyun performasında bu belirttiğim modeller arasında belirgin farklılıklar olacağı gibi doğal 1080p çözünürlükte özellikle yüzölçümü büyük haritalarda bu bahsettiğim 4C/4T işlemciler söz konusu GTX 1050 Ti veya RX 560 gibi GPU'lar olacak olsa bile minimal darboğaz oranı için sanal çözünürlüğü artırıp ayarlarla oynamak kesin ve net bir çözüm sunuyor fakat bu noktada ekran kartının gücü önem kazanıyor. Mesela kendim testlerde 1350p gibi neredeyse 2K'ya yakın bir çözünürlükte ortalama 80-100 FPS arası bir deneyim elde ettiysem bu değerler bir GTX 1070 veya 1660 Ti modeliyle 90-120 arasına kadar fırlayabildiği gibi dinamik işlevsel stresin büyük bir yoğunluğu artık ekran kartına kayıyor, bilindiği üzere bu seviyedeki 4/4 işlemciler 2K'da 1070 & 5600XT seviyesi kartları ucu ucuna da olsa birçok durumda tatmin edici bir düzeyde rahatlıkla besleyebiliyorlar. Bunun dışında yine aynı ayarlarla yine kullanmış olduğum OC'lu GTX 1060 6GB modelini i7-7700 ile test ettiğim zaman ise belli başı devasa haritalarda aralarında %10-15'ye varan performans farklılıklarının olduğunu zaman zaman görebilme imkanım oldu. Şu an ise 7700 elimde değil, geçici bir süreliğine yakın bir dostumun vasıtasıyla elime geçmişti, zaman geçmeden canlı bir şekilde 4/4 vs 4/8 farkını bu oyun için karşılaştırmalı olarak görsel ve video destekli bir şekilde incelemek güzel olabilirdi.
- Umarım şu an yeni sistem toplayacak kadar bütçesi olmayan veya şu an için işini görecek kadar da olsa bu tarz kombinler kullanan ve özellikle Battlefield 1'i sabit 60 FPS üstü bir deneyimle oyanayabilmek isteyenler açısından faydalı bir rehber olmuştur, bir sonraki ayar konularım yine benzer şekilde Battlefield V, Assassin's Creed Origins gibi işlemci kırbacı oyunlar olacak. Kafanıza takılan bir soru veya yapmak istediğiniz bir yorum olursa lütfen çekinmeyin
Son düzenleme: