Rehber AAA oyunlarında karakter hareketleri nasıl bu kadar pürüzsüz?

Hepinize merhaba, genellikle büyük şirketlerin yaptığı oyunlarda (Rockstar Games, naughty dog gibi) karakterlerin locomotion sistemleri çok pürüzsüz gözüküyor mesela RDR2, GTA 5, The Last of Us part 2 gibi. Normalde karakter hareketleri için Unity'de sıfırdan bir script yazıp karaktere verirsiniz veya Unreal Engine'de F/P veya TP templatelerinde parametreler vardır karakter hareketlerini ayarlayabileceğiniz (hız, zemin kayganlığı, yürümeyi bırakınca anlık durma değeri gibi) ama yine de bunlar o oyunlarda gördüğünüz gibi akıcı, pürüzsüz değildir çünkü o oyunlardaki animasyonlar root Motion dediğimiz yöntemi kullanıyor. Root Motion'u açıklamadan Motion capture yöntemini kısaca açıklamak istiyorum.

Motion capture özellikle bütçesi yüksek olan oyunlarda animasyon yapımında kullanılan bir tekniktir bunun kameralı olanı ve bir giysi gibi sensörler ile donatılmış olanı vardır genelde büyük şirketler 360 derece kameralar ile donatılmış olan stüdyo kuruyorlar bunun sebebi ise kameralar ile alınan Motion capture verileri daha tutarlıdır animasyonda kayma gibi olasılıklar daha az yaşanır ama maliyet olarak çok fazla olur. Diğer sensörler ile donatılmış olan mocap suitleri ise daha az maliyetlidir ama animasyonda sapma olasılığı daha yüksektir.
Şimdi asıl konumuza geçelim triple a şirketlerin karakter hareketleri nasıl bu kadar akıcı?

Cevap basit mesela RDR2'de atların mocap verileri alınıp animasyona dönüştürülüyor oyun içinde ise bir hareket scripti yerine alınan mocap animasyonlarındaki root hareketleri kullanılıyor. Root Motion ise kısaca bir animasyonun root kemiğindeki hareketleri oyun içinde kullanmak denilebilir. Root Motion hareketleri birebir mocap ile alınan verilerdeki hareketler olacağı için aslında gerçekcilik buradan geliyor.

Camera.png


RDR2 Motion capture sahneleri.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Son olarak ise root Motion ile hazırladığım locomotion sistemim ile normal scriptli hareketi karşılaştırdığım bir video yaptım. Aradaki farkı daha iyi anlayabilirsiniz.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Yeni konular

Geri
Yukarı