Kesinlikle aşırı tutarsızlık var. Kratos yoldan geçen biri değil sonuçta. Bu yüzden tek bir mobu yarım saat öldürmeye uğraşmaya kızıyorum. Şovalye yine neyse ama normal bir mobu da 3 vuruşta indirebilelim yani. Çözüm olarak dediğim gibi fazla mob sayısı koyarak, ölmeleri daha kolay olabilirdi. Kratos olduğumuzu hissedebilirdik o zaman.
Bir ihtimal yaşlandığını düşünmemizi istemiş olabilirler. Ama sonuç olarak yine de tanrı kendisi.
Kratos yaşlı ama güç kaybı yok hocam cory barlog açıklamıştı, hatta daha güçlü olduğu bile söyleniyor. Mesela Odin, zeus yaşlılardı ama güç kayıpları yoktu. Bence 20-30 düşman olmasa bile oyunda bir denge olmalıydı, kratos gene zor öldürseydi ama düşmanlar kratosa bir hasar verip yarı canını almasaydı, burada katılıyorum size çok tutarsız bu durum. Yani sen koskoca zeusu öldürmüşsün şovalye'nin teki levelin düşük diye sana tek atıyor
saçma bir durum haklısınız.
Benim tarzım biraz farklı. Sevdiğim oyunlarda genel olarak hikayenin erkenden bitmemesi için önce yan görevleri ve keşifleri yapar, sonra ana hikayeyi bitiririm. Çünkü ana hikayeyi bitirdiğim zaman oyunda amacım kalmamış gibi hissediyorum. Yan görevleri ve keşfetmeyi gereksiz görüyorum. Bu yüzden oyuna doymak için önceliğim yan görevler oluyor. Fakat GoW gelişebilmek için ana hikayede sonuna kadar gitmeyi şart koşuyor. Buna da anlam veremiyorum. Gelişimi yan görevler ile yapmak daha iyi olurdu bence. Hem oyuncuları yan görevleri yapmaya ve keşfetmeye daha çok teşvik ederdi. Yine de karakter gelişimi hariç, yan görev ve hikaye dengesi güzel. İki tarafada ağırlık verilmesini sağlıyor. Ondan bir şikayetim yok. Karakter gelişiminden çok şikayetim var
özellikle kaos kılıçlarının bir zahmet komple özelliklerinin açık olarak gelmesi gerekirdi. Adamın tanrıları yok ettiği kılıçlara saçma şekilde grind yapıyoruz. Mantık dışı bir düşünce bence. Baltayı anladık ama kaos kılıçlarını geliştirmeyi anlamadım.
Vallahi hocam ben bir oyunu sevdiysem her türlü devamını getiriyorum, örneğin RDR 2 burada eleştirdim ama oyunu bitirdikten sonra kendimi boşlukta hissettim ve dönüp arkada kalan şeyleri bitirmeye çalıştım, ne zaman artık yeter dedim o zaman bıraktım oynamayı. God of War'u zaten baştan sömürmüştüm, gene bir boşluk hissi oluştu ama yapılacak bir şey kalmadığı için sıfırdan başlamıştım oyuna
yani ben sevdiğim oyunu kolay kolay bırakamıyorum. God of War'u 4 kere bitirdim, ragnarök çıkmadan önce bir daha bitireceğim.
Yan görev konusunda katılıyorum ödüllendirme sistemi çok ama çok kötü, zaten dediğim gibi oyunda baltayı geliştirmek için ilerlemeniz lazım, yani balta 2 level diyelim yan görev yaparak 3 levele çıkartamıyorsunuz baltayı, illaki gidip ana hikayeden ilerlemeniz lazım. Niflheim diyarından baltayı geliştirmemizi sağlayan eşyayı bulabiliyorduk ama niflheim diyarını açmak içinde oyunda ilerlemeniz lazım çünkü diyarı açmamız için ihityacımız olan eşyalar ulaşılamaz yerlerde, illaki ilerlemek lazım hikayeden. Bu da biraz can sıkıcı olabiliyor. Yan görevleri yapmak için yapıyoruz gibi bir şey. Kaosun kılıçlarını geliştirmek aslında bana kalırsa iyi çünkü kratos yıllardır o kılıcı eline almamış, ama aldığı gibi böyle hayvan gibi kombo çıkartıyor falan garip olurdu
Ben Witcher 3 fanıyım diyebilirim. Ama kusursuz olduğu için değil. Bana hitap eden tarafları fazla olduğu için. Herkesin zevkleri farklı. Sevmeyen sevmez. Normal. Witcher eleştirilmeyecek bir oyun değil ayrıca. Abartmaya gerek yok. Sadece artıları eksilerinden fazla. Oyuncuları bağlayacak, doğru yaptıkları çok işler var. Ama oynanış bakımından bir o kadar da eksileri var. Mükemmel bir oynanış sunmuyor.
Oyunları eleştirmeden daha iyi yerlere gelmelerini sağlayamayız. Her şey için geçerli. Eleştiriler firmaların daha iyi yapımlar ortaya koymalarını sağlar. Fanboyculuk gelişime engel olan büyük sorunlardan biri. Objektif olmayı bilmek gerek.
Aynen öyle hocam her oyunun kusuru var, her oyun eleştirilmeli, eleştirene de laf atılmamalı. Hele ki oynamadın damgası falan hiç vurulmamalı bu yanlış bence. Bu oyunlar filmler gibidir, herkese hitap etmez, herkes sevemez. Mesela ben RPG olarak New vegasa bayılırım ama oyuna baktığımda vuruş hissi falan yok, aksiyonu için oynanacak bir oyun değil öyle herkese hitap etmez. RDR, God of War da öyle. Oynayan kişi h&s türü sevmiyordur, savaşmak yorucu geliyordur. Ya da hantal ve gerçekciliğe odaklı oyunları sevmiyordur. Kişisel görüşler bunlar hep.