Counter Strike 1.6 SerisiBen yakın tarihten tek bir örnek vererek başlamak istiyorum, o da Elden Ring. Son yılların en abartılan oyunudur benim için. Ben genel olarak Dark Souls serisi için aynı şeyi düşünüyorum ama Elden Ring bambaşka bir boyutta şişirildi tüm Souls serilerine kıyasla.
Aynen demek istediğim buydu. Bir düşmanı öldürmek için uğraşacağımıza koysunlar 20 tane düşman 2-3 vurup keyfini çıkaralım. Çünkü Kratos'un yumrukları dünyayı yerinden oynatıyor fakat olay moblara gelince yarım saat yumruk atmakla uğraşıyoruz. Hani böyle rage atıp patlamak istersin, yumrukları adrenalinle sallarsın. Ama bakıyorsun ölmüyorlar. İnsanın hevesi içinde kalıyor onca yumrukta öfkeyi dışarı atamayınca. Düşmanları parçalayarak geçip, gitmek istersin ama olmuyor işte. Kratos o havayı veriyor fakat icraat yok. Heves kaçırıyor. Ve de bu yüzden combatlar aşırı yoruyor.
İşte bu da başka bir sorun. Oyuna küçük çaplı grind koymuşlar fakat o grindi oyunun geneline yedirememişler. En güçlü halimiz ancak oyunun sonlarına doğru oluyor. Setleri yapmak işkence. Bu da bana aşırı anlamsız geliyor. Zaten zor ölen moblara iki bir güçlenip dalalım diyoruz, onu da oyun yeterli upgrade elementlerini sunmadığı için yapamıyoruz. Hikayede çok ilerlemek gerekiyor setleri tamamlamak ve güçlenmek için. Biraz daha dengeli olması gerekirdi.
SS atmak zorunda kalmadan, detaylı bir şekilde anlatım yapınca bir şeyleri kanıtlama gereği kalmıyor ben bu yüzden her zaman çok detaylı yorumlar yazıyorum anlaşılmayacak kısım kalmasın diye. Yoksa hem konuyu uzatıyorlar, hem de kanıt sunmak zorundaymışız gibi algı oluşuyor
zamanında Zeus'u, Cronos'u tokatlamış adam
Kesinlikle aşırı tutarsızlık var. Kratos yoldan geçen biri değil sonuçta. Bu yüzden tek bir mobu yarım saat öldürmeye uğraşmaya kızıyorum. Şovalye yine neyse ama normal bir mobu da 3 vuruşta indirebilelim yani. Çözüm olarak dediğim gibi fazla mob sayısı koyarak, ölmeleri daha kolay olabilirdi. Kratos olduğumuzu hissedebilirdik o zaman.Ara sahnelerde çok güçlü gösteriliyor ama oynanışta o gücü göremiyoruz
Bir ihtimal yaşlandığını düşünmemizi istemiş olabilirler. Ama sonuç olarak yine de tanrı kendisi.bu oyun Kratosun en güçsüz olduğu oyun şu anda
Benim tarzım biraz farklı. Sevdiğim oyunlarda genel olarak hikayenin erkenden bitmemesi için önce yan görevleri ve keşifleri yapar, sonra ana hikayeyi bitiririm. Çünkü ana hikayeyi bitirdiğim zaman oyunda amacım kalmamış gibi hissediyorum. Yan görevleri ve keşfetmeyi gereksiz görüyorum. Bu yüzden oyuna doymak için önceliğim yan görevler oluyor. Fakat GoW gelişebilmek için ana hikayede sonuna kadar gitmeyi şart koşuyor. Buna da anlam veremiyorum. Gelişimi yan görevler ile yapmak daha iyi olurdu bence. Hem oyuncuları yan görevleri yapmaya ve keşfetmeye daha çok teşvik ederdi. Yine de karakter gelişimi hariç, yan görev ve hikaye dengesi güzel. İki tarafada ağırlık verilmesini sağlıyor. Ondan bir şikayetim yok. Karakter gelişiminden çok şikayetim var Özellikle kaos kılıçlarının bir zahmet komple özelliklerinin açık olarak gelmesi gerekirdi. Adamın tanrıları yok ettiği kılıçlara saçma şekilde grind yapıyoruz. Mantık dışı bir düşünce bence. Baltayı anladık ama kaos kılıçlarını geliştirmeyi anlamadım.Biraz ana görev yapmaya, biraz da keşfetmeye itiyordu beni. Hele ki ilerledikçe açamadığımız yolları açabilmemiz çok güzeldi.
Ben Witcher 3 fanıyım diyebilirim. Ama kusursuz olduğu için değil. Bana hitap eden tarafları fazla olduğu için. Herkesin zevkleri farklı. Sevmeyen sevmez. Normal. Witcher eleştirilmeyecek bir oyun değil ayrıca. Abartmaya gerek yok. Sadece artıları eksilerinden fazla. Oyuncuları bağlayacak, doğru yaptıkları çok işler var. Ama oynanış bakımından bir o kadar da eksileri var. Mükkemmel bir oynanış sunmuyor.Laf atanlara oynamadın muamelesi yapılıyor, özellikle Witcher severler çok yapıyor gördüğüm kadarıyla.
Kesinlikle aşırı tutarsızlık var. Kratos yoldan geçen biri değil sonuçta. Bu yüzden tek bir mobu yarım saat öldürmeye uğraşmaya kızıyorum. Şovalye yine neyse ama normal bir mobu da 3 vuruşta indirebilelim yani. Çözüm olarak dediğim gibi fazla mob sayısı koyarak, ölmeleri daha kolay olabilirdi. Kratos olduğumuzu hissedebilirdik o zaman.
Bir ihtimal yaşlandığını düşünmemizi istemiş olabilirler. Ama sonuç olarak yine de tanrı kendisi.
Benim tarzım biraz farklı. Sevdiğim oyunlarda genel olarak hikayenin erkenden bitmemesi için önce yan görevleri ve keşifleri yapar, sonra ana hikayeyi bitiririm. Çünkü ana hikayeyi bitirdiğim zaman oyunda amacım kalmamış gibi hissediyorum. Yan görevleri ve keşfetmeyi gereksiz görüyorum. Bu yüzden oyuna doymak için önceliğim yan görevler oluyor. Fakat GoW gelişebilmek için ana hikayede sonuna kadar gitmeyi şart koşuyor. Buna da anlam veremiyorum. Gelişimi yan görevler ile yapmak daha iyi olurdu bence. Hem oyuncuları yan görevleri yapmaya ve keşfetmeye daha çok teşvik ederdi. Yine de karakter gelişimi hariç, yan görev ve hikaye dengesi güzel. İki tarafada ağırlık verilmesini sağlıyor. Ondan bir şikayetim yok. Karakter gelişiminden çok şikayetim var özellikle kaos kılıçlarının bir zahmet komple özelliklerinin açık olarak gelmesi gerekirdi. Adamın tanrıları yok ettiği kılıçlara saçma şekilde grind yapıyoruz. Mantık dışı bir düşünce bence. Baltayı anladık ama kaos kılıçlarını geliştirmeyi anlamadım.
Ben Witcher 3 fanıyım diyebilirim. Ama kusursuz olduğu için değil. Bana hitap eden tarafları fazla olduğu için. Herkesin zevkleri farklı. Sevmeyen sevmez. Normal. Witcher eleştirilmeyecek bir oyun değil ayrıca. Abartmaya gerek yok. Sadece artıları eksilerinden fazla. Oyuncuları bağlayacak, doğru yaptıkları çok işler var. Ama oynanış bakımından bir o kadar da eksileri var. Mükemmel bir oynanış sunmuyor.
Oyunları eleştirmeden daha iyi yerlere gelmelerini sağlayamayız. Her şey için geçerli. Eleştiriler firmaların daha iyi yapımlar ortaya koymalarını sağlar. Fanboyculuk gelişime engel olan büyük sorunlardan biri. Objektif olmayı bilmek gerek.
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.