Yani şimdi bu konu çok uzayacak, kısaca şöyle özet geçeyim burada kullanılan kelimelerin kökenleri ve dil bilimsel olarak incelemenleri gerekir. Etimolojik olarak inceleme yapmadan şu kısımları okumak düz bir anlama çıkartır elbette, ayetlerde ikinci bir yoruma gidiliyorsa ve etimolojik olarak yani dil bilimsel olarak bu yorum önceki ayetler ile de çelişmiyorsa düz anlamda kabul edilmeleri bilimsel açıdan doğru değil. Eğer ki sen ilk anlamını baz alırsan bu kişisel bir yorum ve kimse bu yorumu savunmak zorunda değil. Gelelim bu attığın ayetlere, ayetlerinde orijinal halinde yani Arapça kökenlerinde Türkiye'yi geçiyorum, ünlü araştırmacı sözlük yazarı Hans Wehr'in sözlüğü de baz alınarak etimolojik kökenlerine bakıldığında, attığın ayetlerde bilimsel olarak ikinci bir yorum mümkün, evrimle bağdaştırmak için yapılan yorumlar değil bunlar. Evrimden bağımsız olarak ilk insanın Adem olduğunu söylemek sadece kişisel bir yorum, etimolojik, antropolojik veya bilimsel olarak Hz. Adem'in ilk insan olduğuna dair bir kanıt yok. Hz. Adem sadece seçilmiş bir kişiydi ve seçilmiş bir kişi olması onu ilk insan yapmıyor. Konuyu detaylıca araştırmak istersen, bu konuda Oxford ve Cambridge gibi ciddi anlamda bu konuyu dikkatlice inceleyen, bilime, felsefeye ve tarihe uygun şekilde araştıran ve bunları makale haline getiren bilim insanları ve felsefecilerin yazılarını okumanı tavsiye ederim.