Alan Wake 2'de R5500 darboğaz yapıyor

İşletim sistemi
Windows 11

Samet2233

Hectopat
Katılım
16 Kasım 2020
Mesajlar
557
Çözümler
1
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
RAM
GSKILL 8x8 16GB 3200 MHZ
Ekran kartı
Zotac RTX3060 Edge 12GB
İşlemci
Amd Ryzen 5500
Hocalarım merhaba öncelikle, şu an Alan Wake 2 oynuyorum fakat her 10 saniyede 1 drop sorunu yaşıyorum ve arkadaşıma FPS değerlerimi gönderdiğimde darboğaz olduğunu söyledi "10 dakika izlemem sonucunda işlemci bazen %100, ekran kartı ise %70 olduğunu gördüm bazen ise tam tersi" bu sorunları nasıl çözebilirim?
 

Dosya Ekleri

  • imageSADAS.png
    imageSADAS.png
    786,3 KB · Görüntüleme: 1.007
Son düzenleme:
Oyunun optimizasyonu kötü ise oyun da sorun vardır.
Darboğaz dediğin kısaca parçaların uyumsuzluğu birisinin diğerini besleyememesi... Biraz komik bir cümle olmuş.

Darboğaz yok, bilgin yoksa yazma.

Darboğaz, bir bileşenin diğer bileşene yeterli gelmemesi duru mudur? Bunu biliyorum ve ayrıca şunu biliyorum ki bileşenler arası hiçbir zaman tam uyumluluk olmayacak. Çünkü uygulamaların, oyunların ve sistemlerin cihazlarımızdan talep ettiği gereksinimler her zaman artıyor. Bir bileşen her zaman daha az destekleyecek.

Her zaman o işlemci ve o ekran kartını tam kapasitede beslemeyecek. Bu nedenle tam uyumluluk diye bir şey yok.

Değerlere baktığımda, bu oyunda kişinin darboğaz yaşadığını ifade ediyorum ve bu konuda haklı olduğumu düşünüyorum. Kişi, sistem darboğazı yaşayıp yaşamayacağını sormamış. Bu oyunda darboğaz yaşandığını belirtmiş. Bu durum, PC'nin bazı bileşenleri GPU'yu tam olarak doyuramamasından kaynaklanıyor olabilir.

O işlemcinin çoğu oyunda darboğaz yaşatmayacağını biliyorum; ancak tekrar ediyorum ve eminim ki bu oyunda bu kişiye darboğaz yaşatmış. Belki işlemci kaynaklı olmayabilir, ancak GPU'nun kullanılmayan yüzdeliği göz önüne alındığında darboğazın yaşandığı açıkça görülüyor.

Bu oyunda darboğaz yoksa neden verilen ekran görüntüsünde %10'luk bir boşluk bulunmakta?

Ve ekstra sorum çok çok daha yüksek bir işlemci takılsaydı bu sisteme, Alan Wake 2 oyununda o %10'luk boşluk olur muydu? Lütfen bunları cevaplayın cevabınızı merak ediyorum doğrusu...
 
Darboğaz, bir bileşenin diğer bileşene yeterli gelmemesi duru mudur? Bunu biliyorum ve ayrıca şunu biliyorum ki bileşenler arası hiçbir zaman tam uyumluluk olmayacak. Çünkü uygulamaların, oyunların ve sistemlerin cihazlarımızdan talep ettiği gereksinimler her zaman artıyor. Bir bileşen her zaman daha az destekleyecek.

Her zaman o işlemci ve o ekran kartını tam kapasitede beslemeyecek. Bu nedenle tam uyumluluk diye bir şey yok.

Değerlere baktığımda, bu oyunda kişinin darboğaz yaşadığını ifade ediyorum ve bu konuda haklı olduğumu düşünüyorum. Kişi, sistem darboğazı yaşayıp yaşamayacağını sormamış. Bu oyunda darboğaz yaşandığını belirtmiş. Bu durum, PC'nin bazı bileşenleri GPU'yu tam olarak doyuramamasından kaynaklanıyor olabilir.

O işlemcinin çoğu oyunda darboğaz yaşatmayacağını biliyorum; ancak tekrar ediyorum ve eminim ki bu oyunda bu kişiye darboğaz yaşatmış. Belki işlemci kaynaklı olmayabilir, ancak GPU'nun kullanılmayan yüzdeliği göz önüne alındığında darboğazın yaşandığı açıkça görülüyor.

Bu oyunda darboğaz yoksa neden verilen ekran görüntüsünde %10'luk bir boşluk bulunmakta?

Ve ekstra sorum çok çok daha yüksek bir işlemci takılsaydı bu sisteme, Alan Wake 2 oyununda o %10'luk boşluk olur muydu? Lütfen bunları cevaplayın cevabınızı merak ediyorum doğrusu...
Darboğaz tanımını forumda çok konuştuk, oyunda herhangi bir yerde kullanımlar düşebilir ve bu oyunun hatta oyun motorunun kendisindendir. RTX 3060 çok mu güçlü sanıyorsun ki 5500'ün darboğaz yapacağını düşünüyorsun. Sana göre darboğaz sadece ekran kartının tam kullanılamaması sanırım. Yalnızca okuyup gelmişsin ve 6 paragrafta da haklılığını kanıtlamaya çalışmışsın.
 
Değerler normal bir anormallik yok.
Darboğaz falan söz konusu olmaz.
Ayni oyunu 10600k 3060 2 lisi ile bitirdim zaten.
Genel olarak belli başlı orman alanlarında sıkıntı oluyordu FPS'ten yana ama bu darboğaz olmasıyla değil oyunla alakalı.
Darboğaz olmuş diyen arkadaş var yukarı da.
GTA 5'te %60 70 kart kullanıyor ama darboğaz yapmıyor işlemci %50 %40 küsurlerdi aldığımız FPS 120+ ve GTA 5'in grafik motoru yüksek FPS'lerde sorun da çıkartıyor hani.
Çok darboğaz görmek istersen eğer 5500'e 3090 ya da 4070 70s takın 1080p de çalıştırın bakalım neler oluyormuş...
 
Darboğaz tanımını forumda çok konuştuk, oyunda herhangi bir yerde kullanımlar düşebilir ve bu oyunun hatta oyun motorunun kendisindendir. RTX 3060 çok mu güçlü sanıyorsun ki 5500'ün darboğaz yapacağını düşünüyorsun. Sana göre darboğaz sadece ekran kartının tam kullanılamaması sanırım. Yalnızca okuyup gelmişsin ve 6 paragrafta da haklılığını kanıtlamaya çalışmışsın.

Son paragrafta sorduğum soruyu cevaplar mısınız?

Soruyu anladığınızı varsayıyorum ancak tekrar detaylandırayım çünkü görmezden geldiniz.

Alan Wake 2 oyununda, konu sahibinin %10'luk GPU kayıp yaşadığı sekansta, daha güçlü bir işlemci kullanılması durumunda GPU üzerinde oluşan yüzdesel kayıp önlenir miydi?

GPU da oluşan yüzdesel kayıp durumuna "darboğaz oluşuyor"dan başka bir ad veriliyor ise ben daha önce farklı adlandıran duymadım. Aydınlatabilirsiniz beni.
 
Son düzenleme:
Her zaman o işlemci ve o ekran kartını tam kapasitede beslemeyecek. Bu nedenle tam uyumluluk diye bir şey yok.

Değerlere baktığımda, bu oyunda kişinin darboğaz yaşadığını ifade ediyorum ve bu konuda haklı olduğumu düşünüyorum. Kişi, sistem darboğazı yaşayıp yaşamayacağını sormamış. Bu oyunda darboğaz yaşandığını belirtmiş. Bu durum, PC'nin bazı bileşenleri GPU'yu tam olarak doyuramamasından kaynaklanıyor olabilir.

O işlemcinin çoğu oyunda darboğaz yaşatmayacağını biliyorum; ancak tekrar ediyorum ve eminim ki bu oyunda bu kişiye darboğaz yaşatmış. Belki işlemci kaynaklı olmayabilir, ancak GPU'nun kullanılmayan yüzdeliği göz önüne alındığında darboğazın yaşandığı açıkça görülüyor.

Bu oyunda darboğaz yoksa neden verilen ekran görüntüsünde %10'luk bir boşluk bulunmakta?

Ve ekstra sorum çok çok daha yüksek bir işlemci takılsaydı bu sisteme, Alan Wake 2 oyununda o %10'luk boşluk olur muydu? Lütfen bunları cevaplayın cevabınızı merak ediyorum doğrusu...

Bir oyunun kasmasi sistemin yetmemesi ile sistemin darboğaz yapması çok farklı şeyler alakalı değiller. Sistem yetmediği için oyun kasıyor optimizasyon kötü darboğaz yapıyor diye bir şey yok. Yok... Sistem yetmiyorsa sistem yetmiyordur ya da optimizasyon kötüdür. 3000 serisi de yeterli bir sistem oyun için. PC de başka bir sorun vardır oyun kasıyordur bu ayrı bir konu... Ama darboğaz dediğin şey farklı bir şey.

Son paragrafta sorduğum soruyu cevaplar mısınız?

Soruyu anladığınızı varsayıyorum ancak tekrar detaylandırayım çünkü görmezden geldiniz.

Alan Wake 2 oyununda, konu sahibinin %10'luk GPU kayıp yaşadığı sekansta, daha güçlü bir işlemci kullanılması durumunda GPU üzerinde oluşan yüzdesel kayıp önlenir miydi?

GPU da oluşan yüzdesel kayıp durumuna "darboğaz oluşuyor"dan başka bir ad veriliyor ise ben daha önce farklı adlandıran duymadım. Aydınlatabilirsiniz beni.

Kaldı ki hadi farzedelim dediğin gibi %10'luk darboğaz var sistem yetmedigi için 🤣😂😅 (ki tekrar dediğin çok komik bir de ısrar ediyorsun) sistemin drop vermesine sebep olacak kadar bir darboğaz değil %10. Senin yazdığın şey saçma...

Sistem yetmiyor ya da optimizasyon kötü aa sistem darboğaz yapıyor... :D 🤣
 

Geri
Yukarı