AMD FidelityFX Super Resolution Teknolojisini Destekleyecek Oyunlar Ortaya Çıktı

Ali Güngör

Genel Yayın Yönetmeni
Yönetici
Katılım
22 Haziran 2011
Mesajlar
52.939
Çözümler
17
Yer
İstanbul Türkiye
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Technopat
Profil Kapağı
1523300036
AMD FidelityFX Super Resolution teknolojisini destekleyen oyunlar

Lansman sonrasında AMD FidelityFX Super Resolution teknolojisini destekleyecek oyunlar belli oldu. AMD, Radeon ekran kartları için NVIDIA DLSS rakibi FidelityFX Super Resolution teknolojisini duyurmuştu. Ekran kartı üreticisi, oyunlarda performansı ve görüntü kalitesini artırmak amacıyla geliştirdikleri bu teknolojiyle, oyuncuların oyunu yüksek ayarlarda oynarken performans kaybı yaşamasını önlemeyi hedeflediklerini söylemişti. Yapılan bu duyurunun ardından bugün de 22 […]

Devamı: AMD FidelityFX Super Resolution Teknolojisini Destekleyecek Oyunlar Ortaya Çıktı
Kaynak Technopat

Devamı için yukarıdaki bağlantıya tıklayın...
 
Bu teknoloji 2010-2020 yılları arasında çıkmış oyunlara da entegre edilir mi?
Yoksa sadece yeni çıkmış oyunlar ve güncelleme alan oyunlara güncelleme yoluyla mı gelecek?
Örnek olarak GTA V, FarCry 5, Rust, Skyrim vs.
 
Cyberpunk'da vardı bu özellik yanlış hatırlamıyorsam.
Oysa bence adaptive resolutiondan hiç farkı yok kaliteyi düşürüp FPS'i yüksek tutmaya çalışıyor gereksiz ve DLSS'in yanına yaklaşamaz.

Adaptive resolution şu anda Cyberpunk 2077, Nier Automata gibi oyunlarda da gördüğümüz mevcut FidelityFX oluyor. Super Resolution versiyonunun çalışma prensibi biraz daha farklı eğer incelemek istersen;

Şuradan translate ile çevirdim, biraz açıklıyor sanırım.
FidelityFX Süper Çözünürlük nasıl çalışır?
Fidelity Super Resolution, Nvidia'nın DLSS'sinin bir kopyası değildir. Nvidia'nın teknolojisi, yapay zekayı yüksek kaliteli çevrimdışı taramalarla eğiterek çalışır (aynı ilke daha sonra Nvidia GANverse3D tarafından benimsenmiştir). FidelityFX Süper Çözünürlük ile AMD tamamen farklı bir yöne gidiyor. AMD'de grafik başkan yardımcısı Scott Herkelman, Youtube'daki bir PCWorld yayınında "bunu yapmak için makine öğrenimine ihtiyacınız olmadığını" ve AMD'nin FidelityFX Süper Çözünürlük sonuçlarını elde etmek için "birçok farklı yolu değerlendirdiğini" açıkladı.

2019'da AMD, "Oyunlar için süper çözünürlük ve 20 Mayıs 2021'de piyasaya sürülen ve FidelityFX Süper Çözünürlüğün nasıl çalıştığını açıklayan bir patent başvurusunda bulundu. Belge, AMD'nin mümkün olan en ayrıntılı görüntüyü elde etmek için doğrusal ve doğrusal olmayan ölçekleme teknolojisini birleştiren hibrit bir süper örnekleme yaklaşımı kullandığını ortaya koyuyor. Patent, bir sinir ağı aracılığıyla doğrusal tekniklerin, "tipik olarak bulanık ve/veya bozuk görüntülerle sonuçlanan" doğrusal olmayan bilgileri içermediğini açıklıyor. AMD, bu sorunu çözmek için hibrit bir çözüm kullanmayı ve her iki yöntemi birleştirmeyi seçti. "Doğrusal ve doğrusal olmayan ölçeklemenin kombinasyonu - metni bilgilendirir - doğrusal ölçeklemeden hem rengin hem de büyük ölçekli görüntü özelliklerinin korunmasını ve doğrusal olmayan ölçeklendirmeden daha ince görüntü özelliklerinin korunmasını kolaylaştırır.

FidelityFX Süper Çözünürlük ile yeniden oluşturulmuş görüntü için iki yol vardır. Orijinal düşük çözünürlüklü görüntü, aynı anda bir dizi doğrusal ölçekleme ve bir dizi doğrusal olmayan ölçeklendirmeden geçerek farklı bilgiler toplar. FidelityFX Süper Çözünürlük daha sonra bir piksel ızgarası oluşturmak için düşük çözünürlüklü görüntüleri birleştirir ve ardından her birine en yüksek çözünürlüklü görüntüyü uygular. Çerçeveleri temizledikten sonra yeniden oluşturulmuş görüntüye sahip olacaksınız. FidelityFX Süper Çözünürlüğün “Ultra”, “Kalite”, “Dengeli” ve “Performans” olarak adlandırılan dört kalite seviyesi sunduğunu biliyoruz. Computex 2021'e göre ultra mod, mümkün olduğunca fazla ayrıntıyı korurken kare hızını %50 artırabilir. Diğer modlar, görüntü kalitesini düşürürken daha da yüksek kare hızı sunar.

Bu da patent fotoğrafları;
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Cyberpunk'da vardı bu özellik yanlış hatırlamıyorsam.
Oysa bence adaptive resolutiondan hiç farkı yok kaliteyi düşürüp FPS'i yüksek tutmaya çalışıyor gereksiz ve DLSS'in yanına yaklaşamaz.
AMD, yazılımsal bir desteği kendi firmasında olmayan kartlara bile getiriyorken Nvidia'nın pahalı bir teknolojisi ile karşılaştırmak gerçekten çok manasız. Destek olmak ve zamanla geliştirilebileceğini savunmak yerine anlam veremediğim bir kıyas aramak art niyetli olmaktır. Bu açık.
 
Cyberpunk'da vardı bu özellik yanlış hatırlamıyorsam.
Oysa bence adaptive resolutiondan hiç farkı yok kaliteyi düşürüp FPS'i yüksek tutmaya çalışıyor gereksiz ve DLSS'in yanına yaklaşamaz.
O farklı konudaki bahsedilen farklı. Ha bir gün gelir onu bilemem.

Bir DLSS değil gibi duruyor o ayrı.
 
AMD, yazılımsal bir desteği kendi firmasında olmayan kartlara bile getiriyorken NVIDIA'nın pahalı bir teknolojisi ile karşılaştırmak gerçekten çok manasız. Destek olmak ve zamanla geliştirilebileceğini savunmak yerine anlam veremediğim bir kıyas aramak art niyetli olmaktır. Bu açık.
Hocam art niyet bilmediğin ve kullanmadığın şeyler için beslenir ön yargı gibi ben kullandığım için biliyorum ama benim kullandığımla farklıymış arkadaşın attığı gibi zaten fark ettiyseniz oysa diye belirttim yorumumda.
 
AMD, yazılımsal bir desteği kendi firmasında olmayan kartlara bile getiriyorken Nvidia'nın pahalı bir teknolojisi ile karşılaştırmak gerçekten çok manasız. Destek olmak ve zamanla geliştirilebileceğini savunmak yerine anlam veremediğim bir kıyas aramak art niyetli olmaktır. Bu açık.
Para biriminin 10'da biri değerinde bir ülkedeyken koskoca işlemci ve çip sektörünün %20'sini almayı başarmış bir firmaya bizim pek köstek olabileceğimizi sanmıyorum
 

Yeni konular

Geri
Yukarı