Bazı oyun motorları ekran kartlarının sürücülerini aşıp doğrudan sistem bilgilerini topluyor ve onları BIOS'larında yazılan hızlarda çalışmaya zorluyor. Bu sayede sürücülerden bu bilgileri toplamakla uğraşmıyor ve nispeten sisteme daha hızlı (direkt) ulaşabiliyor. Bu durumda 3. parti uygulamalarla yapılan hız aşırtmalar çakışmalara sebep oluyor. Çünkü üçüncü parti uygulamalar ekran kartının (ya da bazen işlemcinin) yongasında yazılı değerlerin üstüne yazılan sürücü değerlerinin de üstüne hız tanımlıyorlar. Haliyle oyun, o an çalışmakta olan hıza müdahale edilince sürücü devre dışı kaliyor ve siyah ekran veriyor. (debriyaja basmadan vites değiştirmek gibi düşünün)
PUBG oynamıyorum, kesin konuşamam ama bu huyuyla en ünlü oyun sanırım Rise of The Tomb Raider'dır.
Bir de küçük bir ihtimalle hız aşırtma değerleriniz çok yüksek güç talebinde bulunduklarında güç kaynağınız bir kaç milisaniyeliğine bile yetersiz kalsa o parça devre dışı kaliyor ve yine sürücü çöküyor. Bazen Alt+Tab ile masaüstüne dönebilseniz bile çoğu zaman sistemi yeniden başlatmanız gerekiyor.
Yabancı forumlardan okuduğum kadarıyla Wattman uygulamasıyla OC yapınca doğrudan sürücü üzerinden yaptığınız için çökme olmuyormuş, ya da hız aşırtmayı kaldırında sorun tamamen ortadan kalkıyormuş.
Diğer oyunlarda böyle çökme problemleri yaşamıyorsanız naçizane tavsiyem PUBG'yi OC'suz oynamanız. Sadece Power Limit'i arttırarak ısınma kaynaklı yavaşlamaların önüne geçip daha stabil FPS elde edebilirsiniz.