Apple M1/M2 Grafik İşlemcisi için Linux Sürücü Aşama Kaydetti

Apple M1/M2 grafik işlemcisini desteklemek için Rust programlama dilinde yazılan çok erken aşamadaki Direct Rendering Manager (DRM) sürücüsü, bir küp oluşturmayı başardı.

Apple AGX DRM çekirdek sürücüsünü oluşturmaya odaklanan Asahi Linux geliştiricisi Asahi Lina, Cuma gecesi uygun kullanıcı alanı koduyla dönen bir küp oluşturabilme dönüm noktasına ulaştığını duyurdu. Sürücü hala çok erken aşamada olduğundan HDMI çıkışı bile çalışmıyor.

Apple M1/M2 grafiklerinin OpenGL desteğine sahip olması için Mesa Gallium3D AGX sürücü çalışması kullanıcı alanında gerçekleşiyor. Umut, muhtemelen 2022'nin sonuna kadar OpenGL 2.1 desteğine sahip olmak. Açıkça, Apple SoC grafikleri için OpenGL 3.x/4.x ve herhangi bir Vulkan sürücüsünü görmek çok daha uzun sürecek. Temel olarak grafik tarafında hala uzun bir yol varken, en azından Apple Silicon donanımındaki Asahi Linux, herhangi bir hızlandırılmış grafik gerektirmiyorsa oldukça kullanışlı.

1664029105182.png


Kaynak: https://www.phoronix.com/news/Rust-Apple-DRM-Cube-Milestone
 
Olmasaydı daha iyiydi. OpenGL 2.1 nedir? 🤣🤣🤣🤣

Şaka bir yana eski OpenGL sürücüleriyle yapılacak şeyler çok az. M1 Mac alanın işini görmez. Vulkan veya OpenGL'nin son sürümlerine geliştirilmesi şart.
Bundan önce Software Rendering vardı, 30 yıllık Quake'de 50FPS alıyordu M1 iMac.
 
Olmasaydı daha iyiydi. OpenGL 2.1 nedir? 🤣🤣🤣🤣

Şaka bir yana eski OpenGL sürücüleriyle yapılacak şeyler çok az. M1 Mac alanın işini görmez. Vulkan veya OpenGL'nin son sürümlerine geliştirilmesi şart.
Olmasaydı daha iyiydi diye bir çok şey çıkmasaydı zaten olmayacaktı. En büyük örneklerden birisi Wine bile ilk geliştiğinde XP Vista programları düzgün açılmıyordu. Eskiden Linux'da GTA 5 veya herhangi büyük bir oyun açılacak deseydiniz size gülerlerdi sadece ama şuan Steam deck gibi konsollarda linux oyun için bile kullanılıyor. OpenGL 2.1 evet eski bir sürüm ama elbette bunu ilerletirler bu bile cidden büyük bir başarı umarım daha da ilerletirler.
 
Bundan önce Software Rendering vardı, 30 yıllık Quake'de 50FPS alıyordu M1 iMac.
50 bin lira para vermişim evi ipotek edip ve Quake oynuyorum... Bu bilgisayarı alan adamın yapacağı iş değil. MoltenVK'ya yönelinse oradaki computing ve gelişmiş grafik iş yüklerini elde edilmeli. Mac oyun bilgisayarı değil. OpenCL, Vulkan Computing gibi şeylere daha çok ihtiyaç duyuyor.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı