Battlefield vs Call of Duty

Saçma analojilerle demagojiye girmeyelim. Online için konuşuyorum, bullet dropun olması maplerin çok büyük olmasından kaynaklıydı. CoD (sadece referans olması açısından bu sayılarla veriyorum) 10x10 maplerde oynanırken BF 50x50 belki 70x70 maplerde oynanıyordu. Ama tamam, güzel mekanik, kabul ettim.


CoD'un spray and pray ile ne alakası var? :D Sadece TDM'lerde gördüğümüz köşelere pre aim ve prefire'dan bahsediyorsak o bambaşka bir olay. Yine gameplay mekaniği ile alakası yok ama açıklayayım, "lone wolf" takılınmamasının sebebi BF'nin daha çok casual oyuncuya hitap etmesidir. Refleksi, aimi ve genel mekanikleri iyi olan oyuncuyu değil, daha pısırık veya takımıyla oynayan oyuncuyu (veya oyuncuları) ödüllendirir. Ki bu da oyunun hem skill floorunu, hem de skill ceilingini aşağı indirir, kısırlaştırır oyunu. Sese falan girmişsin bir de, ne alakası var? Gameplay mekanikleri daha iyi (gerçekçi değil, üstüne basa basa iyi) diyorum, başka bir şey değil. Movement, aiming ve oyuncunun yaptığı akla gelebilecek neredeyse her şeyde CoD her zaman daha üstün olmuştur. Öbür konulara yorum yapmıyorum zaten, ve CoD'un stüdyolarının ne kadar beceriksiz ve tembel olduğu aşikar.
Yahu chamberdaki mermi olayı bile yok oyunda. Neresi daha iyi? Sway açısından bile leş gibi.

Oyuncunun yapabileceği aklına gelen her şey açısından diyorsun bir de. BF'de neler yapılabiliyor bilmiyorsun sanırım. Her silah için 50 kadar attachment olan bir oyunda nasıl silah mekanikleri daha kötü olabiliyor? Akıl mantık...
 
Yahu chamberdaki mermi olayı bile yok oyunda. Neresi daha iyi? Sway açısından bile leş gibi.

Oyuncunun yapabileceği aklına gelen her şey açısından diyorsun bir de. BF'de neler yapılabiliyor bilmiyorsun sanırım. Her silah için 50 kadar attachment olan bir oyunda nasıl silah mekanikleri daha kötü olabiliyor? Akıl mantık...
Gameplay mekaniği diyorum.
 

Geri
Yukarı