Blender ile eski gemi kabini çalışması

Elimden geldiğince grafik kalitesini yüksek tutmaya çalıştım çünkü bu tarz ortamlar da yansımalar, ışıklandırmalar, fizik ve efektler ön plana çıkıyor ve bunları eski tip ayarlamak bayağı uğraştırıcı oluyor.

Teşekkür ederim. Evet ışıklandırma ayarlamak biraz sıkıntı çünkü diğer modellere yansıma sağlayacak editör eklendiğinde sürekli denemek gerekiyor oda bir yerden sonra sıkıyor. En iyi yakaladığım ayarlar böyle. Daha doğrusu kendim böyle basık havaları seviyorum o yüzden de olabilir. D.

Mesela bu çalışmalar da grafiği daha ön plana attım. Yani ortamı yaptığım çalışmaya göre ayarlıyorum diyebilirim.

Eki Görüntüle 1521804Eki Görüntüle 1521805

Hocam ne kadardır 3D tasarım ile uğraşıyorsunuz?
 
Hocam ne kadardır 3D tasarım ile uğraşıyorsunuz?
2019 yılında başladım ara ara önce öğrenerek daha sonra deneyerek ilerledim. Tabi şu kadar saat yada gün programı kullandım gibi bir zaman veremem çünkü okuldan veya tatillerden ötürü aylarca kullanmadığım zamanlarda oldu. Ama 2019 yılından bu yana her yıl aylarca kullandım.
 
2019 yılında başladım ara ara önce öğrenerek daha sonra deneyerek ilerledim. Tabii şu kadar saat ya da gün programı kullandım gibi bir zaman veremem çünkü okuldan veya tatillerden ötürü aylarca kullanmadığım zamanlarda oldu. Ama 2019 yılından bu yana her yıl aylarca kullandım.

Hocam peki şu mark seam olayı tam olarak ne işe yarıyor?
Çok gerekli mi nasıl daha iyi olabilirim o konuda?
Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Hocam peki şu mark seam olayı tam olarak ne işe yarıyor?
Çok gerekli mi nasıl daha iyi olabilirim o konuda?
Yardımcı olursanız sevinirim.
Dostum bahsettiğin konu da bence kısayolları modeller üzerinde deneyerek ezberlemek ve klavyeyi hızlı kullanmak önemli diye düşünüyorum. Ben galiba uzun zamandır kullandığım için ezberlemişim direk klavyeden seçmek istediğim köşeyi, kenarı veya yüzeyi kısayol tuşları ile hallediyorum :d. Tabi bu yapılacak proje de ki uygulanan yüzeye göre değişir. Sana kolay olanı ve sık kullandıklarını öğrenmek daha iyidir. Çünkü çok seçenek var. Yani modelleme işi birazda klavye ve fareyi hızlı ve doğru şekilde kullanmaktan geçiyor.

Hocam peki şu mark seam olayı tam olarak ne işe yarıyor?
Çok gerekli mi nasıl daha iyi olabilirim o konuda?
Yardımcı olursanız sevinirim.
Ayrıca bu konuyu da ortalama olarak bilmek gerekli tabi ki de yoksa bir model de hata yaparsın sonra onu düzeltmek istersin köşeleri ve kenarları komple karıştırırsın :d. Bu konu bir çok görünüm ve mod ekranında kullanılıyor. Onları yazmaya gerek yok kafan karışmasın şimdi ama bir tanesinden örnek verirsek tel kenar görünümü mesela model de ki dikişlere daha ince dokunuşlar yapmanı sağlar. Belki karşına çıkacak yüzlerce hatta binlerce kenar kafanı karıştırabilir ama bunları zamanla öğrenmek gerekiyor. Ama en başta katı modunda öğrenebilirsin. Başlangıçta işine en çok bu mod görünümü yarayacaktır.
 
Son düzenleme:

Geri
Yukarı