Blender sculp modu çizim yuvarlak olmuyor

İlk gönderdiğin screen shot'da mesh apply scale edilmemiş (1-8,33-0.346) dolayısıyla zaten 1,1,1 olmayan meshlerde sculpting araçları düzgün çalışmaz. Sculpta başlamadan önce ctrl+a apply scale etmelisin.

Başka bir nokta low poly odun yapmak için low poly meshle sculpting yapılmaz. Benim gördüğüm anladığım sculpting hep high poly yapılıyor sonra low poly'e bake ediliyor. Yani kalas bile yapıyor olsanız sculpting aşaması high poly yapılmalı.

Eğer ulaşmak istediğin çok spesifik model yoksa bence çok zaman alan meşakkatli bir yöntem sonucu da bir o kadar güzel.

Yukarıda @Mert Can Urcan'ın bahsettiği textureları nodelarla uğraşmak zor gelirse internetten bulabilirsin. Wood Alpha Map (texture) diye aratırsan epey birşey çıkar hatta direkt blender için brush olarak bile vardı ben rastlamıştım.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bak bu tutorialın açıklama kısmında alpha maplerin linkleri var bu dersi izlersen faydası olur.

Yaklaşık dört beş ay önce şu assete kafayı takmıştım nasıl bu kadar güzel taş ve kaya modelliyorlar diye epey bir araştırdım kendimce bir yol buldum ve sonucu beni tatmin etti kalas yaparken de işine yarayabilir.

1 blockout model

İlk olarak modeli blockout (kabataslak) olarak modelliyoruz LP (Low Poly)

2 ocd damage

Ben burada addon kullandım fakat kullanmak zorunda değilsin modeldeki büyük deformasyonları LP haldeyken veriyoruz.

3 remesh

Remesh modifierla meshi HP yaptık

4 sculpt

Burada alpha maplerden yaptığımız brushla detaylandırıyoruz HP

5 displace

Sculpting bitiyor ve displace modifierla (Heigh Map kullanarak) mikro düzeyde deformasyonları yapıyoruz. HP

6 texture

Procedural olarak texture kaplıyoruz. HP

7 decimate

Modelimiz bitti ama bunu bir sahnede kullanmak pek mümkün değil duplicate ederek decimate modifierla poligon sayısını düşürüyoruz. LP

8 uv unwrap

LP hale getirdiğimiz kopyayı UV unwrap yapıyoruz.

9 bake

High Poly modeli Low olana bake alıyoruz geçmiş olsun bitti.

Ben kaya taş modellerken bu sırayla yaptığımda sonucundan memnun kaldım çok dert edindim bu yüzden bu kadar uzun yazdım umarım faydası olur.

Geçen sürede bilgisayarıma format attığım için detaylı screen shotlar elimde yok sadece yaparken arkadaşlarıma gönderdiklerim var onları paylaşayım.

Bu HP hali

stone hi.jpg



Bu da LP bake aldığım hali Poligon sayısı yaklaşık %1 e düşüyor.

stone lp.jpg


Bu da başka yaptığım bir örnek sağdaki HP soldaki LP

stone 2.jpg
 
İlk gönderdiğin screen shot'da mesh apply scale edilmemiş (1-8,33-0.346) dolayısıyla zaten 1,1,1 olmayan meshlerde sculpting araçları düzgün çalışmaz. Sculpta başlamadan önce ctrl+a apply scale etmelisin.

Başka bir nokta low poly odun yapmak için low poly meshle sculpting yapılmaz. Benim gördüğüm anladığım sculpting hep high poly yapılıyor sonra low poly'e bake ediliyor. Yani kalas bile yapıyor olsanız sculpting aşaması high poly yapılmalı.

Eğer ulaşmak istediğin çok spesifik model yoksa bence çok zaman alan meşakkatli bir yöntem sonucu da bir o kadar güzel.

Yukarıda @Mert Can Urcan'ın bahsettiği textureları nodelarla uğraşmak zor gelirse internetten bulabilirsin. Wood Alpha Map (texture) diye aratırsan epey birşey çıkar hatta direkt blender için brush olarak bile vardı ben rastlamıştım.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bak bu tutorialın açıklama kısmında alpha maplerin linkleri var bu dersi izlersen faydası olur.

Yaklaşık dört beş ay önce şu assete kafayı takmıştım nasıl bu kadar güzel taş ve kaya modelliyorlar diye epey bir araştırdım kendimce bir yol buldum ve sonucu beni tatmin etti kalas yaparken de işine yarayabilir.

1 blockout model

İlk olarak modeli blockout (kabataslak) olarak modelliyoruz LP (Low Poly)

2 ocd damage

Ben burada addon kullandım fakat kullanmak zorunda değilsin modeldeki büyük deformasyonları LP haldeyken veriyoruz.

3 remesh

Remesh modifierla meshi HP yaptık

4 sculpt

Burada alpha maplerden yaptığımız brushla detaylandırıyoruz HP

5 displace

Sculpting bitiyor ve displace modifierla (Heigh Map kullanarak) mikro düzeyde deformasyonları yapıyoruz. HP

6 texture

Procedural olarak texture kaplıyoruz. HP

7 decimate

Modelimiz bitti ama bunu bir sahnede kullanmak pek mümkün değil duplicate ederek decimate modifierla poligon sayısını düşürüyoruz. LP

8 uv unwrap

LP hale getirdiğimiz kopyayı UV unwrap yapıyoruz.

9 bake

High Poly modeli Low olana bake alıyoruz geçmiş olsun bitti.

Ben kaya taş modellerken bu sırayla yaptığımda sonucundan memnun kaldım çok dert edindim bu yüzden bu kadar uzun yazdım umarım faydası olur.

Geçen sürede bilgisayarıma format attığım için detaylı screen shotlar elimde yok sadece yaparken arkadaşlarıma gönderdiklerim var onları paylaşayım.

Bu HP hali

Eki Görüntüle 2071553


Bu da LP bake aldığım hali Poligon sayısı yaklaşık %1 e düşüyor.

Eki Görüntüle 2071560

Bu da başka yaptığım bir örnek sağdaki HP soldaki LP

Eki Görüntüle 2071564

Allah razı olsun valla çok güzel anlatmışsın yarın deneyeceğim inşallah
Tekrardan çok teşekkür ederim
 

Yeni konular

Geri
Yukarı