C++ Liste İşlemleri

Katılım
18 Kasım 2016
Mesajlar
516
Makaleler
1
Arkadaşlar selamlar, bir odevimle uğraşırken bir noktada takıldım sadece "bu nokta" için yardım istiyorum. Python öğrenirken bir sürü liste, string methodu vardı ve bu konuda sıkıntı yaşamıyordum. C++'da iki listenin elemanlarını birbirine bağlamak istiyorum. Görselde 0. İndekste Godfather filmi var mesela, diğer puanların olduğu listede ise karışık puanlar yer alıyor. Ben Godfather'ı 8.9 ile nasıl bağlayabilirim?

1634816349683.png
 
Arkadaşlar selamlar, bir odevimle uğraşırken bir noktada takıldım sadece "bu nokta" için yardım istiyorum. Python öğrenirken bir sürü liste, string methodu vardı ve bu konuda sıkıntı yaşamıyordum. C++'da iki listenin elemanlarını birbirine bağlamak istiyorum. Görselde 0. İndekste Godfather filmi var mesela, diğer puanların olduğu listede ise karışık puanlar yer alıyor. Ben Godfather'ı 8.9 ile nasıl bağlayabilirim?

Eki Görüntüle 1194476
Dictionary ile yapabilirsin fakat. String ve float içeren Struct ile verilerini depolarsan daha hızlı çalışır program.

C++:
struct Film{
    public string FilmIsmı;
    public float FilmPuanı;
    public Film(string isim, float puan){
        FilmIsmı = isim;
        FilmPuanı = puan;
    }
}

void main(){
    Film birFilm = Film("Arabalar", 8.7f);
}

Gibi. Bu struct yapısının array'ı da kullanılabilir.
 
Dictionary ile yapabilirsin fakat. String ve float içeren Struct ile verilerini depolarsan daha hızlı çalışır program.

C++:
struct Film{
    public string FilmIsmı;
    public float FilmPuanı;
    public Film(string isim, float puan){
        FilmIsmı = isim;
        FilmPuanı = puan;
    }
}

void main(){
    Film birFilm = Film("Arabalar", 8.7f);
}

Gibi. Bu struct yapısının array'ı da kullanılabilir.
Bu örnekte struct kullanmak mı daha mantıklı yoksa class mı?
 
Python ile öyle, böyle yapıyordum diyorsan C++'da struct veya class oluşturarak vakit kaybetme. Std: Map<std: String, float> kullan.

Std: Vector'ün varlığından da haberdarsındır umarım. Yaptığın proje tam ne bilmiyorum ama std: Vector kullanmak daha iyi olabilir.

Metotları burada.

Bu yöntem eğer ileride yeni bir veri işleme alınmak istenirse baş ağrıtır. Struct oluşturunca süslü parantezin içine bir satır kod ekliyorsun direk yeni veri işleme alınıyor.
 
Şu an için gereken bu. İleride olacakları belirtmemiş. Her zaman uygun veri yapısına geçebilir. 2000 yılı teknolojisiyle uğraşacaksanız buyurun. Sonra gelip C++ çok uğraştırıyor Python'da 2 satır yazınca oluyor demenizi ben dinlemem.

36 yıllık bir programla dilinden bahsediyoruz burada.
 
36 yıllık bir programla dilinden bahsediyoruz burada.
Sürekli güncellenen 36 yıllık bir dil. Unreal Engine da 20 yıldan eski. Günümüzde ilk haliyle oyun yapılsa kaç kişi oynar?

Daha günceli varken eskisiyle takılmak Türk alışkanlığı herhalde. YouTube'daki içeriklerden belli oluyor. İsteyen istediğini yapsın. Ben güncel ile devam edeceğim.
 

Geri
Yukarı