C# öğrenmek için MacBook Alınır mı?

alpknkc

Kilopat
Katılım
26 Ekim 2016
Mesajlar
577
Makaleler
3
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Başlıkta belirttiğim gibi C# öğrenmeye başladım. Bazı zaruri nedenlerden dolayı laptop almak durumundayım. PT’den eğitim indirimi ile MacBook Air almayı düşündüm. Fakat 2 soruya cevap arıyorum:

1. Win98 döneminden beri Windows kullanan birisiyim ve daha önce MacOS işletim sistemli bir bilgisayar kullanmadığım için ne kadar sürede alışabilirim?

2. Ve en büyük sorum MacOS’da olduğu gibi yazılım konusunda da sıfır bilgiye sahibim. MacOS sistem ile ileride nelerin eksikliğini yaşarım? Mesela şu an Visual Studio kurdum, Udemy’den derslere başladım ve Windows Form üzerinden eğitim gösteriliyor. Fakat anladığım kadarıyla bu projeyi MacOS’da açamıyorum sanırım. Ayrıca Visual Studio’nun kendi sitesinde Win-MacOS karşılaştırmasına baktığımda ‘SQL server, Node.js’nin MacOS sürümde olmadığını gördüm. Bunlar ne işe yarıyor tabi ki bilmiyorum ama takip ettiğim kursun ilerleyen dönemlerinde bunlarında dersleri var ve kullanılması gerekecek sanırım öğrenme amaçlı.
Yine kendi bilmediğim ve internetten okuduğum bilgilere dayanarak sanırım MacOS’da Bootcamp denilen bir yöntemle Windows çalıştırılıyormuş fakat M1 işlemcili MacBook’larda bu kaldırılmış. Onun yerine şu an tek seçenek Parallels isimli bir uygulama sanırım ve oda yıllık 1.000₺ sanırım.
Son olarak M1 işlemci ARM tabanlı olduğu için bi yolunu bulup kurabilsem Windows’un ARM sürümünü kurmam gerekecek ve x64 uygulama kullanmam gerektiğinde ne yapacağım?

Dostlar aptala anlatır gibi anlatmanız için detaylıca kafamdaki soruları yazdım. En başta belirttiğim gibi yazılım ve MacOS konusunda daha önce sıfır tecrübeye sahibim ve takip ettiğim eğitimler Windows üzerinden anlatım sağlıyor. MacBook alarak bu eğitimleri harfi harfine takip edebilir miyim ?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Windows'a alışıksan Windows işletim sistemine sahip bir laptop alabilirsin. Daha rahat edersin.
 
Windows'a alışıksan Windows işletim sistemine sahip bir laptop alabilirsin. Daha rahat edersin.
Aslında macera aramakta çok istemiyorum. Matebook D16 almak ile M1 MBA almak arasındayım. Ama Windows masaüstü sistemin yanına alacağım laptopun MacOS olması alternatif olması açısından daha mantıklı geliyor. Bilmediğim bi platformda bilmediğim bir dünyaya giriş yaptığım için çok bu kadar tereddütteyim. Eğitimlerde gösterilen herşey sanırım Windows tabanlı olacak.
 
Bence Windows tercih etmeniz daha iyi olur. Hem en rahat kullanabildiğiniz işletim sistemi büyük ihtimal Windows, hem de yazılımsal olarak en çok desteğe sahip olanda Windows. Hemde fiyat olarak daha uygun Windows cihazlar.
 
Bence Windows tercih etmeniz daha iyi olur. Hem en rahat kullanabildiğiniz işletim sistemi büyük ihtimal Windows, hem de yazılımsal olarak en çok desteğe sahip olanda Windows. Hemde fiyat olarak daha uygun Windows cihazlar.
Teşekkür ederim hocam. O zaman MacBook’dan vazgeçeyim ben. Udemy’de aldığım kursun soru-cevap kısmında da arattım. Kurs hocası MacOS soran herkesin Windows ile çalışmasını istemiş.
 
Valla ben Apple'ı hiç sevmem. Şu bir gerçek, M1 MBların yanına ne pil süresi, ne kalite ne de işlemci gücü olarak yaklaşan yok. Yani hepsi bir arada.
 
MacBook alarak bu eğitimleri harfi harfine takip edebilir miyim ?
Tabi ki edemezsin. Yerine gore ufak-orta olcekli degisiklikler olacak MacOS'da.

M1 alirsan ARM sebebiyle de uyumluluk problemleri yasayabilirsin, gerci Microsoft guzel destekliyor ARM64 mimarisini ama yine de uyumluluk sorunu yasayan cok insan var.

Genel olarak C# Microsoft teknolojileri Microsoft sistemleri disinda kullanilmiyor, Xamarin bitti; Mono uzerinde de oturup ciddi ciddi proje gelistiren yok. Bu dediklerim Mac alip C# gelistirmene engel degil ama Microsoft icin multi-platform asla birinci oncelik olmadi.

Unity kullanacaksan da yine tavsiyem Windows bir cihaz olur. O da kagit ustunde Linux - Mac destekliyor ama bence degmez ugrastigina Monoyla.

Ayrica konudan bagimsiz bir tavsiye de vereyim asla 2 yeni seyi bir arada ogrenme. C# da yeniysen bildigin isletim sistemi uzerinde calis. Hem yeni isletim sistemi, hem yeni bir dil ogrenme deneyimi zorluk yasatir. Aldigin bir hatanin M1 yuzunden mi, MacOS'daki bir ayar yuzunden mi yoksa C# kaynakli mi oldugunu ayirt edene kadar saclarin beyazlar.
 
Tabi ki edemezsin. Yerine gore ufak-orta olcekli degisiklikler olacak MacOS'da.

M1 alirsan ARM sebebiyle de uyumluluk problemleri yasayabilirsin, gerci Microsoft guzel destekliyor ARM64 mimarisini ama yine de uyumluluk sorunu yasayan cok insan var.

Genel olarak C# Microsoft teknolojileri Microsoft sistemleri disinda kullanilmiyor, Xamarin bitti; Mono uzerinde de oturup ciddi ciddi proje gelistiren yok. Bu dediklerim Mac alip C# gelistirmene engel degil ama Microsoft icin multi-platform asla birinci oncelik olmadi.

Unity kullanacaksan da yine tavsiyem Windows bir cihaz olur. O da kagit ustunde Linux - Mac destekliyor ama bence degmez ugrastigina Monoyla.

Ayrica konudan bagimsiz bir tavsiye de vereyim asla 2 yeni seyi bir arada ogrenme. C# da yeniysen bildigin isletim sistemi uzerinde calis. Hem yeni isletim sistemi, hem yeni bir dil ogrenme deneyimi zorluk yasatir. Aldigin bir hatanin M1 yuzunden mi, MacOS'daki bir ayar yuzunden mi yoksa C# kaynakli mi oldugunu ayirt edene kadar saclarin beyazlar.
Yorumunuz için çok teşekkür ederim hocam. Bu bağlamda MacBook almaktan vazgeçtim. Matebook 14 16/512GB modeline bakıyorum. 3:2 oranındaki ekran nasıl olur çok emin değilim ama hafifliği,malzeme kalitesi,2K ekranı,pil süresi ve 4600H işlemcisi nedeniyle ilgimi çekti. Harici bir GPU’su olmaması kafamda soru işareti ama sanırım bana çok sorun çıkaracak bir durum değil. Oyun oynamayacağım sonuçta ve bu seviyede modelleme gibi işlemler yapmayacağım.
 
Yorumunuz için çok teşekkür ederim hocam. Bu bağlamda MacBook almaktan vazgeçtim. Matebook 14 16/512GB modeline bakıyorum. 3:2 oranındaki ekran nasıl olur çok emin değilim ama hafifliği,malzeme kalitesi,2K ekranı,pil süresi ve 4600H işlemcisi nedeniyle ilgimi çekti. Harici bir GPU’su olmaması kafamda soru işareti ama sanırım bana çok sorun çıkaracak bir durum değil. Oyun oynamayacağım sonuçta ve bu seviyede modelleme gibi işlemler yapmayacağım.

Kafani karistirmak istemem aslinda ama aslinda Macbook air M1 cok guzel cihaz. Sadece bence yeterince olgunlasmadi ARM islemcileri. Gozum kapali guvenemem tum development islerine.

16:10 aspect-ratio bence cok guzel. 3:2 de guzel. Yazilim gelistirirken enine degil boyuna genislik onemli.

Entegre GPU olmamasi bence daha iyi. Sistemi isitacak bir komponent yok, sicaklik ve enerji management daha kolay olur.

Bence development cihazda klavye - monitor ve SSD hizi da cok onemli. Klavyesi kotuyse iskence cekersin, monitor renk gamutu yetersizse web gelistirme yaparken isini duzgun yapamazsin. Disk okuma hizi compile suresini de kisaltiyor. Oyun icin gerek yok ama ayirabilecegin butce varsa NVMe tavsiye ederim.

4600H nasil bir islemci kontrol etmedim, muhtemelen fazlasiyla yeterlidir.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı