redcenter
Hectopat
- Katılım
- 27 Mayıs 2018
- Mesajlar
- 678
- Makaleler
- 1
- Çözümler
- 6
Merhabalar, önceki dersimizde nesnelerin özelliklerinden bahsetmiştim ve kısaca olaylara değinmiştim. Bu dersimizde olayları tam olarak kavrayıp, ilk uygulamamızı yapacağız, önceki dersleri okumadıysanız, önce onları okuyup daha sonra buraya gelmenizi tavsiye ederim.
Bu dersimizin sonuna geldik, umarım faydalı olmuştur. (Bu arada Bandicam yazısı için özür dilerim ) Öğrendiğimiz kodlar ve bilgiler her derste artacak. Tavsiyem, dersleri iyi bir şekilde kavrayıp, uygulamanızdır. Bir sonraki dersimizde "MessageBox" kullanımını anlatacağım. Görüşmek üzere!
- İlk olarak olayları bir "button" üzerinden anlatmak istiyorum.
- Olaylar nedir, olaylar bir nesne üzerinde yapılabilecek işlemlerdir.
- Örneğin bir buton üzerinde neler yapılır, butona fare ile tıklanabilinir, fare üzerine getirilebilir gibi eylemlere olaylar (events) adı verilir.
- Varsayılan olarak forma bir nesne yerleştirdiğimizde, o nesnenin tüm olayları kapalıdır, bizim kullanacağımız olayı açmamız gerekir. Daha sonra bu olay gerçekleştiği zaman ne yapılması gerektiğini kodlarla anlatırız.
- Şimdi ilk basit uygulamamızı yapalım. "Kapat" yazılı butona tıklandığında, programımız kapansın.
- Bunun için butonun "Click" (Tıklama) olayını açıp, bu olayın içerisine programı kapatacak kodları yazmamız gerekiyor.
- Açmak için forma butonu yerleştirdikten sonra seçiyoruz, özellikler kısmından şimşek şeklindeki butona tıklıyoruz ve olaylar penceresini açıyoruz. Daha sonra burada "Click" eventini bulduktan sonra üzerine çift tıklıyoruz ve bizi otomatik olarak kod kısmına atıyor. (Eğer otomatik atmazsa forma sağ tıklayıp "Kodu Görüntüle" deyiniz.)
-
- Kod kısmına gördüğünüz gibi otomatik olarak bazı kodlar ekledi;
- Kod kısmını biraz inceleyelim,en üstte gördüğünüz gibi "using System;" vs. şeyler var, bunlar kullanmak için eklediğimiz sistem kütüphaneleridir. Yani kullandığımız her kod bir kütüphaneye bağlıdır, bu kütüphaneler varsayılan olarak gelir, bazen biz kendimiz kütüphane ekleriz ve onları kullanırız. Şimdilik bu kütüphaneler işimizi görecektir.
- "Namespace" kısmı ise bizim uzay alanımızdır, kodlar buranın içerisine yazılır. Diğer kısımları ise zamanla öğreneceğiz.
- Şimdi butonun "Click" eventi için eklenen kodu biraz inceleyelim. "private void"i bir kod parçası gibi düşünebilirsiniz. yanındaki "button1_Click" ise bunun adıdır. Yukarısında küçükçe yazan "1 başvuru" ise, bu kod parçasına gönderilen işlem sayısını belirtir. Bu ise butonun "Click" eventidir. Bir kod parçasına birçok yönlendirme yapılabilir.
- Bunları zamanla öğreneceğiz, şimdi programımızı tamamlayalım.
- Bizim programı kapatmak için yazacağımız kısım parantezlerin içerisidir. Peki buraya ne yazmamız gerekiyor?
- Nedir bu kod, (Application=uygulama, Exit=çıkış) zaten biraz İngilizceniz varsa anlayabilirsiniz. "Applicaton" yazdıktan sonra nokta koyuyoruz ve karşımıza bir çok komut çıkıyor, bunlar "Application" komutundan sonra gelebilecek komutlardır. Daha sonra "Exit" yazıyoruz, ve kodumuzun bize gereken kısmı bittiğinden sonrasına nokta koymuyoruz ve kodumuz sonlandırmak için ";" koyuyoruz. Bu bir kuraldır. C#'ta kodu sonlandırmak için "noktalı virgül" getirilir.
- Aradaki parantez açma ve kapama nedir, C#'ta bazı kodların sonunda parantez açılıp kapatılır, öğrendikçe bunu daha iyi kavrayacaksınız, genelde eylemlerin sonunda bu kullanılır.
- Bu kodu "Click" eventine yazıyoruz ve üstteki başlat komutuyla programı test ediyoruz. İşte çıkacak sonuç;
Bu dersimizin sonuna geldik, umarım faydalı olmuştur. (Bu arada Bandicam yazısı için özür dilerim ) Öğrendiğimiz kodlar ve bilgiler her derste artacak. Tavsiyem, dersleri iyi bir şekilde kavrayıp, uygulamanızdır. Bir sonraki dersimizde "MessageBox" kullanımını anlatacağım. Görüşmek üzere!