C# Unity oyun yaparken alternatif sonlar/cevaplar

can1010

Hectopat
Katılım
31 Ağustos 2018
Mesajlar
99
Merhaba. Unity'de C# ile oyun geliştirmeyi öğreniyorum, merak ettiğim bir konu var. Mesela bir soru soruluyor ve bu soruya 3 cevap hakkı veriliyor verilen cevaba göre oyunun devamını getirmek için nasıl bir yöntem kullanılıyor? Çoğu oyunda bulunun bir sistem ancak ingilizce olarak nasıl aratacağımı bilemedim buraya yazmak istedim. Acaba cevaba göre sahne mi atlıyoruz diye düşünüyorum o zaman oyun dosyası sahnelerden geçilmez allak bullak olur diye tahmin ediyorum. Bilgisi olan varsa beni aydınlatabilir mi?
 
Sahne degismiyor, sahnede gosterdiklerin degisiyor aslinda.

Sahnede ne var?

  1. Soru
  2. Cevaplar
  3. Bilgilendirme metni

Eger dogru cevap gelirse, sahne ayni kaliyor; usttekiler degisiyor, yani yeni bir soru ve yeni cevap siklari geliyor.

Eger yanlis cevap gelirse, yine sahne degismiyor, soru da degismiyor ( cunku cevaplayamadi ) ; bilgilendirme metni degisiyor ( Bilemediniz gibi bir seyler )

Eger yanlis cevap gelirse de bir sonraki soruya atlamak istersen yine senin istedigin gibi yapabilirsin. Dinamik olarak sahne degismeden icerigini degistiriyorsun yalnizca. Boyle basit bir oyun icin 3 sahne yeterli , 1 - menu , 2 - soru x cevap , 3 - Oyun Sonu (Tebrik 200 puan aldiniz vs gibi bir seyler )
 
Sahne degismiyor, sahnede gosterdiklerin degisiyor aslinda.

Sahnede ne var?

  1. Soru
  2. Cevaplar
  3. Bilgilendirme metni
Eger dogru cevap gelirse, sahne ayni kaliyor; usttekiler degisiyor, yani yeni bir soru ve yeni cevap siklari geliyor.

Eger yanlis cevap gelirse, yine sahne degismiyor, soru da degismiyor ( cunku cevaplayamadi ) ; bilgilendirme metni degisiyor ( Bilemediniz gibi bir seyler )

Eger yanlis cevap gelirse de bir sonraki soruya atlamak istersen yine senin istedigin gibi yapabilirsin. Dinamik olarak sahne degismeden icerigini degistiriyorsun yalnizca. Boyle basit bir oyun icin 3 sahne yeterli , 1 - menu , 2 - soru x cevap , 3 - Oyun Sonu (Tebrik 200 puan aldiniz vs gibi bir seyler )

Arkadaşın dediği sanırım tam olarak böyle değil. Örnek olarak kullanıcının 3 hakkının olduğunu düşünürsek, ilk 2 hakkında bilemedi ama son hakkında bildi. Algoritma onun bilgi seviyesini ölçüp, ona göre başka bir soru getirecek. Ben böyle anladım.
 
Arkadaşın dediği sanırım tam olarak böyle değil. Örnek olarak kullanıcının 3 hakkının olduğunu düşünürsek, ilk 2 hakkında bilemedi ama son hakkında bildi. Algoritma onun bilgi seviyesini ölçüp, ona göre başka bir soru getirecek. Ben böyle anladım.

Istedigin kadar kompleks algoritma yap, yine sahne degismiyor. Sahnede gosterdigin degisiyor yalnizca.

Ben sorudan sunu anliyorum, binlerce farkli dallanma olusuyorsa bir oyunda ( verilen cevaplara gore ), her bir olay icin farkli sahne mi gosteriyoruz? Nasil oluyor bu is.

Cevabi da hayir, sahne ayni, icerik farkli. Dallanma kisminin nasil yapilacagi da oyuna gore degisiyor.
 
Istedigin kadar kompleks algoritma yap, yine sahne degismiyor. Sahnede gosterdigin degisiyor yalnizca.

Ben sorudan sunu anliyorum, binlerce farkli dallanma olusuyorsa bir oyunda ( verilen cevaplara gore ), her bir olay icin farkli sahne mi gosteriyoruz? Nasil oluyor bu is.

Cevabi da hayir, sahne ayni, icerik farkli. Dallanma kisminin nasil yapilacagi da oyuna gore degisiyor.

Evet sahne aynı kalıyor, sorularda oyunun gidişatına göre değişiyor. Sanırım böyle.
 
@bitwise @Nayeon Sorduğum başkaydı( kelebek etkisi denen olay gibi örnek olarak until dawn veya detroit become human oyunu gibi) aslında ama yinede cevabımı aldığımı düşünüyorum çünkü mantık aynı mantık sonuçta. Çok teşekkür ederim cevaplar için.🙏
 
Uyarı! Bu konu 6 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı