Casper Excalibur 200 Hz monitör alınır mı?

Aslında ne MPRT ne de GtG'e çok takılmamak lazım mesela ben sıkı bir CS2 oyuncusuyum 40-80 ping arası alıyorum sistem gecikme sürem 10-15 arası. Monitörün GtG'si 1 ms olsa ne olur olmasa ne olur önemli olan monitörün Hz değeri o da sistemin performansına göre seçilmesi lazım yoksa o da pek işe yaramaz.
Bahsettiğiniz şeykerin birbiriyle alakası yok. Pinginiz ile monitör gecikmesi tamamen farklı şeyler. Pinginiz her ne olursa olsun yavaş bir monitör oyun performansınızı fazlasıyla etkiler.

Tek başına Hz de önemli değil. Tepki süresi düşuk, Hz yüksek olmalı.
 

Bahsettiğiniz şeykerin birbiriyle alakası yok. Pinginiz ile monitör gecikmesi tamamen farklı şeyler. Pinginiz her ne olursa olsun yavaş bir monitör oyun performansınızı fazlasıyla etkiler.

Tek başına Hz de önemli değil. Tepki süresi düşuk, Hz yüksek olmalı.

1 ms ile 4 ms arasında şimdi bir fark var mı ben kesinlikle aradaki farkı anlıyorum binlerce lira fazla vermeye gerek var diyebilir miyiz? Bence 1 Ms'nin GtG mi MPRT mi olup olmaması önemsiz. 1 ms GtG sunan modeller pahalı oluyor. 1 ms olan çoğu monitör 1 ms MPRT 4 ms GtG oluyor ve bir fark yok. Monitörlerde tepkime süresi anlamına gelen ms, panelden ekrana aktarılan görüntünün varış süresini temsil eder (a). Dolayısıyla aynı şey oluyor oyunlardaki ile. Fark neyse anlatın da bilelim.
 
Aslında ne MPRT ne de GtG'e çok takılmamak lazım mesela ben sıkı bir CS2 oyuncusuyum 40-80 ping arası alıyorum sistem gecikme sürem 10-15 arası. Monitörün GtG'si 1 ms olsa ne olur olmasa ne olur önemli olan monitörün Hz değeri o da sistemin performansına göre seçilmesi lazım yoksa o da pek işe yaramaz.
Deneyimlerime göre MPRT etkisi o kadar da güçlü değil. MPRT ghosting'i azaltıyor diye yazıyor her yerde ve firmalar da bunu kullanarak göz boyamaya çalışıyor. Casper 200Hz 1ms VA curved monitörümde MPRT açtığımda sadece parlaklık biraz kısılıyor ve etkisini şahsen görebiliyorum ama gerçekten tatmin edici değil. 90 derece döndüğümde ekranımın yarısı siyah kocaman bir boşlukla dolduğunda MPRT savunacak bir durum kalmıyor maalesef.
 
Ayağı ve kalitesi hiç sağlam değil. Bende kullanıyordum birkaç ay önce. Elim çarptı ve klavyemin üzerine düştü monitör. Ekranın mürekkebi akmıştı her yere sordum herkes ben yapamam bunu dedi ve sıfır LG UltraGear monitör almak zorunda kaldım önermem çok kalitesiz sanki düşsün diye özenle yapmışlar.
 
Ayağı ve kalitesi hiç sağlam değil. Bende kullanıyordum birkaç ay önce. Elim çarptı ve klavyemin üzerine düştü monitör. Ekranın mürekkebi akmıştı her yere sordum herkes ben yapamam bunu dedi ve sıfır LG UltraGear monitör almak zorunda kaldım önermem çok kalitesiz sanki düşsün diye özenle yapmışlar.
Bu sorunun çözümünü bu konunun önceki sayfalarında bulabilirsiniz. Çözümünü yazdım.
 
Ekranı biraz yukarı doğru kaldırsanız sabit duruyor. Öne devrilme sebebi öne eğik olması. Kaldırırsanız gayet düzgün duruyor kullandığım için biliyorum. Öne eğik monte ediliyor sonra siz kendinize göre ayarlıyorsunuz. Çok kaldırmayın bu sefer de arkaya düşecek gibi oluyor.
Ayağı dandik işte neyi tartışıyoruz.
 
Nasıl yani anlamadım hocam ekran kırılmış at bunu dediler bana ama ben atmadım monitörü bunun çözümümü var.
"Ayağının monitörü düzgün tutamaması" sorunumuz. Bu sorunun çözümü ekranı biraz kaldırmak.
Ayağı dandik işte neyi tartışıyoruz.
Eğimli bir düzeyde bile gayet düzgün durabiliyor. Eğim sınırlarının yeterli olduğunu düşünüyorum. Bu sınırlara yaklaşık şekilde kullanmak için ekstrem bir senaryo gerekiyor ve bu şekilde normal ortamlarda kullanabilmek kötü sonuçlara sebep oluyor. Normal ortamlarla normak kullanım için biraz ayar yaparak ortama uygun hale getirilmemesi kullanıcının suçudur diye düşünüyorum. "Ekranı çok fazla eğemiyoruz." şikayetlerinden kaçınmak için yapılan bir tasarım firmanın suçu olarak gösterilmesi bana saçma geliyor sadece. Casper sevdalısı olduğum için değil, bu kararı doğru bulmadığım için bu kadar uzattım.
 
"Ayağının monitörü düzgün tutamaması" sorunumuz. Bu sorunun çözümü ekranı biraz kaldırmak.

Eğimli bir düzeyde bile gayet düzgün durabiliyor. Eğim sınırlarının yeterli olduğunu düşünüyorum. Bu sınırlara yaklaşık şekilde kullanmak için ekstrem bir senaryo gerekiyor ve bu şekilde normal ortamlarda kullanabilmek kötü sonuçlara sebep oluyor. Normal ortamlarla normak kullanım için biraz ayar yaparak ortama uygun hale getirilmemesi kullanıcının suçudur diye düşünüyorum. "ekranı çok fazla eğemiyoruz." şikayetlerinden kaçınmak için yapılan bir tasarım firmanın suçu olarak gösterilmesi bana saçma geliyor sadece. Casper sevdalısı olduğum için değil, bu kararı doğru bulmadığım için bu kadar uzattım.

Bak güzel kardeşim, adamlar bana o kadar eğim hakkını verdiyse kullan diye verdi süs diye değil, eğer bunlara sebep oluyorsa o sınırları daraltacaklardı. Bir de kullanıcı hatalı yazmısşınız, bu kadar tüketiciyi zor durum da kalmasını doğru hale getiriyorsun.

Nasıl yani anlamadım hocam ekran kırılmış at bunu dediler bana ama ben atmadım monitörü bunun çözümümü var.
Ekranı amuda kaldırırsan sorun çözülürmüşmüş.
 
1 ms ile 4 ms arasında şimdi bir fark var mı ben kesinlikle aradaki farkı anlıyorum binlerce lira fazla vermeye gerek var diyebilir miyiz? Bence 1 Ms'nin GtG mi MPRT mi olup olmaması önemsiz. 1 ms GtG sunan modeller pahalı oluyor. 1 ms olan çoğu monitör 1 ms MPRT 4 ms GtG oluyor ve bir fark yok. Monitörlerde tepkime süresi anlamına gelen ms, panelden ekrana aktarılan görüntünün varış süresini temsil eder (a). Dolayısıyla aynı şey oluyor oyunlardaki ile. Fark neyse anlatın da bilelim.
Baştan aşağı yanlış. Sizi suçlamak maksadıyla demiyorum ama ne olduğunu anlayasınız diye diyorum: bilgileriniz hem çok eski hem de forumlarda dolaşan hurafelerden ibaret. Madem anlatın dediniz, elimden geleni yapayım.


1) Öncelikle yaptığınız yarım yanlış tanım (panel ile ekran aynı şeydir...) tepki süresine değil input lag'a ait bir defa. Genellikle GtG ile ifade edilen piksel tepki süresinin doğru tanımı: pikselin bir renkten bir renge geçiş süresidir.
2) 1ms monitör ile 4ms monitör arasındaki fark yalnızca 3 ms olsaydı 240Hz'den az yenileme süresine sahip monitörlerde hayır hissedemezdiniz. Ancak a) aradaki fark 3ms değil b) 240Hz'den yüksek bir monitörde evet onu da hissedersiniz.
Öncelikle a ile başlayayim:
IMG_20240212_124135.jpg

Arada binlerce lira fark var zira yukarıdaki de 1ms, asağıdaki de 1ms:
tables-max-normal-large.jpg

Sadece bununla da bitmiyor. Overdrive, piksellerin tepki süresini hizlandirmak için kullanilan bir ayardır. Düzgün optimize edildiğinde panelin daha performanslı olmasıni sağlar. Ancak üreticiler kasten çok yüksek bir overdrive ayarı koyar. Bu sayede yukarıdaki gibi 1ms vb. "bir tane" çok hızlı süre elde ederler. Yalnızca 1 tane olduğunu, kalanın çok daha farkli olduğunu zaten anlattım, bir de aslında bu ayarı kullanamayacak olduğunuz gerçeği var. Çünkü yüksek ayar bu sefer de ghostingin tersine, inverse ghostinge neden olur. Yani overdrive ayarı ghosting ile inverse ghostingi dengeleyecek düzeyde olmalı, yani daha düşuk seviyede olmalı. Düşürdüğunüzde de piksel tepki süresi daha da artacak. Örneğin yukarıdaki ilk resim Fastest (en hızli) ayara aitken alttakiler sırasıyla fast (hızlı) ve standarta ait:
tables-max-faster-large.jpg

tables-max-standard-large.jpg

Açiklamaya gerek yok, tablonun kırmizılığinı ve sayılarin yüksekliğini görüyorsunuz.

Peki bütün bunlar ne anlama geliyor? 144-180Hz'de şöyle görmeniz gereken görüntü:
IMG_20240203_181545.jpg

Şuna dönüşecek:
1707731557381.png

Çok yüksek bir FPS alsanız, çok stabil olsa ve çok düşük bir pinginiz olsa dahi gördüğunuz gibi arkasında iz olan, çok daha bulanık bir görüntü göreceksiniz. Ve bunlar yalnizca kötü bir tepki süresinin sonucu. Düşük yenileme hizina değinmedim bile.
Mesela tepki süresi yavaş olmayan ama düşük yenileme hizlı bir monitörde göreceğiniz görüntü ortalama şöyle olacak:
IMG_20240212_125830.jpg

Sonra technopata gelip "FPS yüksek ama görüntü akıcı değil" konusu falan açmak zorunda kalırsıniz.


Şimdi de b'yi anlatayım:
Bildiğiniz üzere videolar fotoğrafların hızlı şekilde gösterilmesi ile oluşuyor. Monitörde de kareler gösterilerek görüntü elde edilir. Yani monitörün Hz'i aslında bir saniyede ekranı ne kadar yenilediğidir.
Örnegin 360Hz bir monitör 1 saniyede ekranı 360 kere yeniler. 1saniye=1000ms(milisaniye) ve 1000/360=2,77ms. Yani her bir görüntü ekranda 2,7ms boyunca kalır. Buna refresh cycle ya da refresh window denir. Eğer piksel tepki süresi (GtG olarak ifade ettiğimiz) bu süreden daha yavaş (yani yüksek) olursa varolan görüntüyü gösteremeden yeni görüntü gelir. Bu da yüksek Hz olmasına rağmen ghosting gibi sorunlara yol açar. Yani bu durumda yine görüntüde sıkıntı olacaktır ve 2ms ile 4-5 ms arasındaki farki anlayabileceksiniz. Yani tek başına piksel tepki süresine bakılmaz aslında.


Gördüğünüz gibi ping ile alakalı hiçbir şeyden bahsetmedim. İkisi de milisaniye ile ölçuluyor diye toplayip ust uste koyduğunuz şeyler değil bunlar. Birisi yerelde olan görüntünün gösterilmesi ile alakali iken diğeri verinin sunucuya geri sunucudan size iletilmesi ile alakalı. Tabii ki ping çok yüksek olursa -ki burada bahsettiğim anormal durumlar- takılıp düzgün oynayamadığınız için yalnizca yüksek hızlı bir monitor değil, bilgisayar ve bilumum araçlar gereksiz olur. Yani pingim var diye bilgisayar almamak ne kadar saçmaysa monitör almamak da o kadar saçma.

3) MPRT kısmina da girmek isterim ama zatem fazlasıyla uzun oldu ve vaktim pek yok. Belki sonra hatırlatırsan yazarım. Onda da hurafe bol.
 
Son düzenleme:

Geri
Yukarı