Cyberpunk'ın Ağabeyi: Deus Ex: Human Revolution

Katılım
12 Aralık 2019
Mesajlar
11.128
Makaleler
10
Çözümler
26
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
1644165898361.png




Deus Ex: Human Revolution geleceğin siberpunk vizyonunda geçen ünlü aksiyon RPG serisinin üçüncü oyunudur. Hikaye, Deus Ex serisinin önceki yazılarının senaristi olan Sheldon Pacotti ile iş birliği içinde yazılmış olmasına rağmen, Ion Storm tarafından değil, Eidos Montreal tarafından geliştirilmiştir. Yapımda, orijinal Deus Ex'in geliştiricileri Harvey Smith ve Warren Spector'da yer aldı.

Oyunun hikayesi 2027 yılında Detroit şehrinde başlıyor. Biyomekanik güçlendirmeleri araştıran bir şirket olan Sarif Industries'de çalışan güvenlik şefi Adam Jensen rolünü üstleniyoruz. Gelecekte, bu geliştirmeler, Deus Ex serisinin önceki oyunlarından bilinen nano-geliştirmelerinin yaratılmasına yol açacaktır.

Bir gün, bir paralı asker grubu birimi Sarif Industries karargahına gizlice girip saldırı düzenlediğinde kahramanın hayatı sonsuza dek değişir. Jensen saldırıda ağır yaralanır ve komaya girer. Uyandığında, vücudundaki sayısız operasyon ve biyomekanik modifikasyon sayesinde kurtulduğunu keşfeder. Giriş tamamen oynanılabilirdir ve biz de onun içinde aktif olarak yer alırız. Jensen'ın iyileşmesinden sonra, çözmemizi bekleyen karmaşık bir sürü entrika vardır.

Geliştiriciler, önceki oyunlarda Deus Ex hayranları tarafından şikayet edilen örneğin tüm silahlar için tek bir mühimmat türünü değiştirmeye çalışmıştır. Aynı zamanda serinin dört ayırt edici özelliği olan gizlice girme, hackleme, insanlarla etkileşim kurma ve dövüşme korunmuştur. Bu, hemen hemen her duruma oyuncu tarafından çeşitli şekillerde yaklaşılabileceği anlamına gelir; örneğin, seçkin bir gece kulübüne girmek için, rüşvet verebilir, fedaiyi öldürebilir veya nakavt edebilir, içeri gizlice girebilir veya arka kapıyı hackleyebiliriz. Elbette yeteneklerimiz sahip olduğumuz güçlendirmelere bağlı, bu nedenle bir karakter tüm alanlarda uzmanlaşamaz ve oyuncunun yetenek ağacında bir seçim yapması gerekir.

Gizlice saklanırken, bakış açısı üçüncü şahısa çevrili ve engellerin arkasına saklanabilir, optik kamuflaj kullanılarak düşmanlardan tamamen görünmez olunabilir ve rakipleri yere serebilir ve hatta vücutlarını saklamak için sürükleyebiliriz. Panelleri ve bilgisayarları hacklemek, basit arcade mantığında mini oyunlar şeklinde sunulur. NPC'ler ile yapılan konuşmalar Mass Effect'te benzer bize kahramanın yüz ifadesini gösteren bir dizi diyalog seçeneği verilir. Ayıca savaşta, kolayca geliştirilebilecek çeşitli silahlardan yararlanıyoruz. Önemli eklemelerden biri, gücü artıran geliştirmelerin artık Jensen'in duvarları aşmasına ve arkalarında duran rakipleri nakavt etmesine izin vermesidir.


Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Son düzenleme:
Grafikleri aslında hala fena sayılmaz.
2013 yılında ya da öncesinde de çok kaliteli oyunlar çıkmıştı. Onu da kabul etmem lazım. Özüne sadık kalınarak şehir tasarımı, yetenek ağacı, grafik kalitesi gibi konularda yeniden yapılırsa gerçekten Cyberpunk 2077'yi ezer geçer. Spoiler vermek istemiyorum lakin oyunun kendisini tekrar eden yanları var ki o can sıkıyordu. Hikayesi özellikle bir noktadan sonra acayip bir yere varıyordu ama bunaldığım yerler yok değildi.
 
2013 yılında ya da öncesinde de çok kaliteli oyunlar çıkmıştı. Onu da kabul etmem lazım. Özüne sadık kalınarak şehir tasarımı, yetenek ağacı, grafik kalitesi gibi konularda yeniden yapılırsa gerçekten Cyberpunk 2077'yi ezer geçer. Spoiler vermek istemiyorum lakin oyunun kendisini tekrar eden yanları var ki o can sıkıyordu. Hikayesi özellikle bir noktadan sonra ayrı acayip bir yere varıyordu ama bunaldığım yerler yok değildi.

Cyberpunk'ın zaten olmaya çalıştığı seriydi bu sadece daha büyük bütçeliydi fakat beceremediler. Tabii sorunlu tarafları var fakat kesinlikle grafikleri bu oyunun şarap gibi diyebiliriz. Eskimiş ama daha lezzetli bir hale gelmiş sanki oyun. Özellikle Mankind divided grafiklerine bakarsak Cyberpunk ile yarışacak düzeyde fakat oyun 2016'da çıkmış. Oynanış olarak 10 kat daha zevkli bir oyun zaten Cyberpunk'tan.
 
Grafiklerden ziyade oynanışı zamanında zor bulmuştum. Bir şeyler oturmamıştı.

Daha yeni bitirdim ve oynanış olarak ben zorlanmadım. Oyun hiçbir şeye zorlamıyor seni. İster gizlilikle git ister herkesi öldürerek git fark etmiyor. Özgürlük verdiği için rahattım fakat bu oyunla alakalı en büyük problem yüksek FPS rağmen güncel sistemlerde takılma sorunu yaşatması. O yüzden oyunu alacaklara buradan belirteyim oyun gerçekten çok takılıyor. Ben Ultra'da 400 FPS alırken bile takılıyordu. Çözüm için V-Sync ve triple buffuring ayarını oyun içerisinden kapatın ve oyunun FPS değerini 60'a sabitleyin. Ancak bu şekilde biraz azaltabilirsiniz.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı