Darboğaz olmayan işlemciler arasındaki FPS farkı neden olur?

acv

Megapat
Katılım
31 Temmuz 2015
Mesajlar
7.594
Makaleler
1
Çözümler
74
Yer
Sehit Muhtar/Zambak Sok./Gumus Gerdan Apt./Beyoglu
Bu konu birkaç dakikadır aklıma takıldı ve sormak istedim.

Passmark verilerine göre:

  • i5 8400 Single-Thread skoru: 2312
  • R5 1600 Single-Thread skoru: 1830

Buna karşın, R5 1600 12 izleğe sahip olduğundan çoklu çekirdek performansı daha fazla.
Yine de oyunlarda %20'lik farkla Intel geçiyor.

Oyunların 4 çekirdeği daha efektif kullandıkları bir gerçek. Ama darboğaz olmamasına rağmen FPS farkını oluşturan nedir? İşlemci biraz daha kullanılıp maksimum FPS elde edilemez mi?

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

i7 7700K da bu testte 6950X'i çoğu oyunda az farkla geçmiş. Şimdi, darboğaz olmadığına göre(?) neden kaynaklanıyor bu fark?

@Mr_YAMYAM @SypeR
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Biraz optimizasyon farkı, biraz da anakart farkı. Oyunlar yıllardır Intel'e göre tasarlanıyor. Ryzen'ın kullandığı mimari biraz farklı olduğundan dolayı o mimariye uyum sağlamakta zorlanıyorlar. Yakında çıkacak oyunlarda yapımcılar bunları göz önüne alacaktır. Tabi Intel parayı basarsa yine ona çalışırlar.
 
Biraz optimizasyon farkı, biraz da anakart farkı. Oyunlar yıllardır Intel'e göre tasarlanıyor. Ryzen'ın kullandığı mimari biraz farklı olduğundan dolayı o mimariye uyum sağlamakta zorlanıyorlar. Yakında çıkacak oyunlarda yapımcılar bunları göz önüne alacaktır. Tabi Intel parayı basarsa yine ona çalışırlar.
Verdiğim videoda karşılaştırılan iki işlemci de İntel. Anakart farkı olabilir gibi gelmedi. GPU kullanımı %100 olduktan sonra FPS dış etkiyle nasıl artabilir ki? Böyle bir yol olsaydı zaten ekran kartının darboğaz yapıp eşitlenmesi gerekiyordu.
 
Verdiğim videoda karşılaştırılan iki işlemci de İntel. Anakart farkı olabilir gibi gelmedi. GPU kullanımı %100 olduktan sonra FPS dış etkiyle nasıl artabilir ki? Böyle bir yol olsaydı zaten ekran kartının darboğaz yapıp eşitlenmesi gerekiyordu.
Burada kullanım amaçları devreye girer. Tabi optimizasyon da var dediğim gibi. Birisi Business sınıfı bir işlemci iken diğeri son kullanıcı için üretilen en üst sınıf işlemci. Business sınıf bir CPU ani yük dalgalanmalarında performans kaybetmez. Ayrıca zorlandığında ani ısınma ve ısınma sorunu yaratmaması için ani yük dalgalarını absorbe eder. Yani yavaş ısınır ve gücünün tamamını ancak belirli sıcaklıklara ulaştığında kullanır. Bu sayede şirketlerdeki bilgisayarlar daha uzun ömürlü olurlar. Bunu oyun için kullanırsak dalgalanmalarda işlemci yetersiz kalacaktır. Bu nedenle FPS dengesiz olacaktır.
 
Uyarı! Bu konu 7 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı