Çünkü oyunun tüm dizaynı zorluk üzerine kurulu, Dark Souls'ların oyuncuya yaşatmak istediği deneyim şudur: bir düşmanla kapışırken oyuncunun adeta bir satranç oynamasını ister Souls oyunları, bu satranç görsel bir satranç değil elbette oyuncunun kafası içinde gerçekleşen bir satrançtır. Yeni bir düşmanla karşılaştın, bu düşman sana ne yapabilir, düşman elini kaldırdığı zaman hangi saldırıları yapıyor, düşman spesifik bir saldırı yaptıktan sonra comboya hangi saldırı ile devam edecek, ben ne zaman saldırı yapabilirim? Bu tarz sorular kafanızda sürekli dönmesi gereken sorulardır ve bu soruların cevaplarına göre siz de karşı atak yapmalısınızdır.
İşte bu başka hiçbir oyunda yok, başka hiçbir oyun size bunları sordurmaz. Souls'ların sadece takla at, vur, takla at, vur şeklinde bir oynanışa sahip olmasına rağmen hiçbir noktada baymaması, hiçbir noktada tekrar ediyormuş gibi hissettirmemesinin sebebi de bu game design'dır işte. Ama bunu anlayan pek bir oyuncu yok çünkü Türkiye'de game design bilen yok.
İnsanlar tam da bu sebepten bu oyunların kolay modu olmasını istemiyorlar çünkü bu oyunlardan bu satrancı çıkarttığınızda ortada çok basit bir aksiyon oyunu kalıyor. Bu nedenle de bu oyunlar zor olmalıdırlar, oynayacak oyuncu da karşısındaki rakibe alışamadığı için ağlamamalıdır, erkek adam dayak yemeden dayak atılmayacağını bilir.