Detaylı Need for Speed: Underground 2 kariyer bilgi ve tavsiyeleri

Bu oyunu biz zaten zamanında fazlasıyla oynadık, yaşadık ve bugün halen daha oynayıp kendi içimizde yaşamaya devam ediyoruz. Fakat bizim küçüklerimiz bu oyunların ne olduğunun farkında bile değil. Öncelikle böyle bir inceleme yaptığın için çok teşekkür ederim reis, senden ricam Need for Speed Prostreet'i de inceler misin? Need for Speed serisinin son kaliteli oyunlarından birisi ama bileni ve oynayanı çok az maalesef. Eğer bu oyunu inceleyip, incelemeni burada paylaşırsan emin ol unutulmuş bir oyunu bir nebze de olsa canlandırmış olursun.
Teşekkür ederim. Yakın zamanda Pro Street'i bitirdim. Underground 2 kadar olmasa da yeterli bilgim var. Okullar açıldı biraz zamana ihtiyacım var. Hocalar daha ilk haftadan ödev kitledi bile.
Ama yaparım. Sorun olmaz👍.
 
Teşekkür ederim. Yakın zamanda Pro Street'i bitirdim. Underground 2 kadar olmasa da yeterli bilgim var. Okullar açıldı biraz zamana ihtiyacım var. Hocalar daha ilk haftadan ödev kilitledi bile.
Ama yaparım. Sorun olmaz👍.

Çok teşekkür ederim reis, Allah ödevlerini bitirmende yardımcın olsun, zihin açıklığı ve kolaylık versin. Sana uyan bir zamanda atarsan çok sevinirim.
 
Bu oyun aslında üzerine harcanan emek konusunda en iyi oyunlardan birisidir.
Günümüzde her şeyin DLC olduğu bir ortamda tek oyunda, hiç bir ek paket v.b gerekmeden bu kadar dolu bir içerik sunması bugün pek aşina olmadığımız bir şey.
Şimdi belki 100 tane ön tampon, arka tampon ve yan etek takımı var. Rüzgarlıklar, kaput şekilleri, yan aynalar derken belki 1000'i buluyordur parça sayısı. Üstelik bunları tek tek her araba için elle düzenlemişler.
Sürüş dinamiklerine gelince, neredeyse simülasyon düzeyinde sürüş mekaniği var. Evet 200 ile viraj dönüyoruz belki ama onu bile aslında gayet makul dönüyor. Yani bugün mesela Payback'de 200 ile viraja yaklaşıp zınk diye 70'e düşerek dönüyoruz ya, işte o yoktu 200 ile viraja girdiyseniz çarpa çarpa dönmekten başka çareniz yoktu. Ya da paşa paşa yavaşlayacaktınız. Diğer yandan aracın hızlanması da motorun ürettiği tork eğrisine göre oluyordu. Yani ortada suni bir hızlanma hissi yerine gerçek bir hızlanma vardı.
Yine araca yaptığımız geliştirmeler tamamen bir bütün olarak araca etki etmiyordu. Araca taktığımız her parçanın bir görevi vardı. Yani "Akselerasyon iyileşti artık daha iyi hızlanıyorsun" diye bir mantık yoktu. Mesela short shifter taktığımızda aracın performansı mekanik olarak iyileşmiyordu. Gene aynı güç gene aynı hızlanma ama vites geçişleri daha çabuk olduğu için fiilen hızlanma süresi kısalmış oluyordu. Ya da süspansiyon da, frenler de handlingi artırıyordu ama handling iyi diye araba iyi viraj dönmüyordu, hangi parça iyiyse arabanın o yönü iyi oluyordu.
Kısaca üzerine kafa yorulmuş, emek harcanmış güzel bir oyundu. Elbette ki tüm oyunlarda bir emek var ama mesela sonrasında çıkan oyunlarda mesela bir Undercover'da atıyorum arabanın "Top Speed" değeri 308 km/s ya, araç oraya kadar soluksuz hızlanıyor 308'e gelince kesiciye girmiş gibi takılıyor. Yokuş yukarı da yokuş aşağı da hız aynı. Gibi gibi gibi...
 
Bu oyun aslında üzerine harcanan emek konusunda en iyi oyunlardan birisidir.
Günümüzde her şeyin DLC olduğu bir ortamda tek oyunda, hiç bir ek paket v.b gerekmeden bu kadar dolu bir içerik sunması bugün pek aşina olmadığımız bir şey.
Şimdi belki 100 tane ön tampon, arka tampon ve yan etek takımı var. Rüzgarlıklar, kaput şekilleri, yan aynalar derken belki 1000'i buluyordur parça sayısı. Üstelik bunları tek tek her araba için elle düzenlemişler.
Sürüş dinamiklerine gelince, neredeyse simülasyon düzeyinde sürüş mekaniği var. Evet 200 ile viraj dönüyoruz belki ama onu bile aslında gayet makul dönüyor. Yani bugün mesela Payback'de 200 ile viraja yaklaşıp zınk diye 70'e düşerek dönüyoruz ya, işte o yoktu 200 ile viraja girdiyseniz çarpa çarpa dönmekten başka çareniz yoktu. Ya da paşa paşa yavaşlayacaktınız. Diğer yandan aracın hızlanması da motorun ürettiği tork eğrisine göre oluyordu. Yani ortada suni bir hızlanma hissi yerine gerçek bir hızlanma vardı.
Yine araca yaptığımız geliştirmeler tamamen bir bütün olarak araca etki etmiyordu. Araca taktığımız her parçanın bir görevi vardı. Yani "Akselerasyon iyileşti artık daha iyi hızlanıyorsun" diye bir mantık yoktu. Mesela short shifter taktığımızda aracın performansı mekanik olarak iyileşmiyordu. Gene aynı güç gene aynı hızlanma ama vites geçişleri daha çabuk olduğu için fiilen hızlanma süresi kısalmış oluyordu. Ya da süspansiyon da, frenler de handlingi artırıyordu ama handling iyi diye araba iyi viraj dönmüyordu, hangi parça iyiyse arabanın o yönü iyi oluyordu.
Kısaca üzerine kafa yorulmuş, emek harcanmış güzel bir oyundu. Elbette ki tüm oyunlarda bir emek var ama mesela sonrasında çıkan oyunlarda mesela bir Undercover'da atıyorum arabanın "Top Speed" değeri 308 km/s ya, araç oraya kadar soluksuz hızlanıyor 308'e gelince kesiciye girmiş gibi takılıyor. Yokuş yukarı da yokuş aşağı da hız aynı. Gibi gibi gibi...
Güzel yorumum için teşekkür ederim. Bu modafiye konusunda bir bilgi vereyim. Oyunda tamtamına 7 milyar modafiye kombinasyonu var. Bu her araba için mi yoksa tüm arabaların toplamı mı bilmiyorum ama senesine göre hatta seneyi boşver bu bildiğin devasa birşey. Günümüzde bile.

Çok teşekkür ederim reis, Allah ödevlerini bitirmende yardımcın olsun, zihin açıklığı ve kolaylık versin. Sana uyan bir zamanda atarsan çok sevinirim.
Reyiz bu hafta sonu başlarım da senin de Pro Street hakkında bildiğin şeyleri kısaca yazar mısın? Daha kolay ve hızlı olur yazmam. Araştırmaya zaman kaybetmem.
 
Son düzenleme:
Güzel yorumum için teşekkür ederim. Bu modafiye konusunda bir bilgi vereyim. Oyunda tamtamına 7 milyar modafiye kombinasyonu var. Bu her araba için mi yoksa tüm arabaların toplamı mı bilmiyorum ama senesine göre hatta seneyi boşver bu bildiğin devasa birşey. Günümüzde bile.


Reyiz bu hafta sonu başlarım da senin de Pro Street hakkında bildiğin şeyleri kısaca yazar mısın? Daha kolay ve hızlı olur yazmam. Araştırmaya zaman kaybetmem.
Bir de Underground 2'den sonra tam manasıyla doğru bir oyun çıkaramadı EA.
Most Wanted hikayesi ve atmosferi hatrına güzeldi. Yoksa sürüş fizikleri falan çok bozulmuştu.
Zaten EA'nın ondan sonraki garip arayışlarını da anlamıyorum. İlla bir şeyleri aykırı yapmak zorunda mısınız? Ya da bir şeyleri kendinize yakışmayacak kadar kötü yapmak zorunda mısınız?

Pro Street mesela, frene basınca fren lambaları yanmıyor. Sadece ABS devreye girecek kadar basarsanız yanıyor. Ön tekerler tam karşıya bakmıyor ve tekerlerin dönüş hızı aracın gidişine senkronize değil. Bakın bu oyun 2007'de çıktı.

Undercover deseniz fizikler iyice boşlanmış ki manuel vites seçeneği bile yok siz düşünün ne kadar basite kaçtıklarını. Ayrıca EA'nın aykırılıkları burada başlıyor aslında. Oyunu açar açmaz hiç bir ayar yapmanıza izin vermeden en düşük ayarlarla oyuna sokuyor. Oysa bir oyunun ilk intibası için açılışı olabildiğince güzel olsun istenir. Resmen 640x480 çözünürlükte tüm ayarlar lowda bir çamur deryası karşılıyor ve oyunun daha başında aksiyonu bölüyorsunuz. Haritayı açmak için alıştığımız M tuşu Online'ı açıyor.

Sonra mesela NFS 2015 oynuyorum. Haritayı açmak için "O" tuşuna basıyoruz. Menüye girmek için Backspace, yarışı başlatmak için Page Down. Yahu neden böyle bir fantezi yaşıyoruz? Neden harita M ile açılmıyor? Neden ESC ile menüye giremiyorum?

Araba sürüşü de dediğim gibi Most Wanted'dan itibaren hep problemli. Shift - Shift 2'de araca tam manasıyla hakim olabileni görmedim daha. Hot Pursuit'te, 2015'de falan sürüşün kodlanmış (Scripted) olduğu dibine kadar hissediliyor. Araç drift mekaniğine geçtiği zaman drift yapıyor. Grip mekaniğine geçtiği zaman ip gibi düz gidiyor. Aradaki keskin geçişi hissetmek bir yana dursun, yanlışlıkla aracı drifte sokup döneceğiniz virajı dönemeyebiliyorsunuz.

Şu da dikkatimi çekti, çok yarış oyunu oynadım, NFS dışında tüm yarış oyunlarında ince ayar yapmadan direkt oynayabildim. NFS oynayacağım zamansa gerek kontrol tuşları olsun gerekse araca hakim olabilmek için "tuning" dedikleri "Grip - Drift" türü ayarlar olsun saatlerce uğraşmadan elle tutulur bir sürüş elde edemiyorum.

Hani Codemasters gibi olmak çok mu zor ya? DIRT 3'ü indirdim yıllardır oynamıyordum, sanki daha dün oynamışım gibi hakim oldum oyuna. Shift 2 oynayayım diyorum sanki araba kullanmayı bilmiyorum öyle farklar var.

Uzun oldu yazı ama biraz içimi dökmek istedim. Şöyle exe hatası verip durmayan bir UG2 bulsam gene kurup bitiresim var da...
 
Bir de Underground 2'den sonra tam manasıyla doğru bir oyun çıkaramadı EA.
Most Wanted hikayesi ve atmosferi hatrına güzeldi. Yoksa sürüş fizikleri falan çok bozulmuştu.
Zaten EA'nın ondan sonraki garip arayışlarını da anlamıyorum. İlla bir şeyleri aykırı yapmak zorunda mısınız? Ya da bir şeyleri kendinize yakışmayacak kadar kötü yapmak zorunda mısınız?

Pro Street mesela, frene basınca fren lambaları yanmıyor. Sadece ABS devreye girecek kadar basarsanız yanıyor. Ön tekerler tam karşıya bakmıyor ve tekerlerin dönüş hızı aracın gidişine senkronize değil. Bakın bu oyun 2007'de çıktı.

Undercover deseniz fizikler iyice boşlanmış ki manuel vites seçeneği bile yok siz düşünün ne kadar basite kaçtıklarını. Ayrıca EA'nın aykırılıkları burada başlıyor aslında. Oyunu açar açmaz hiç bir ayar yapmanıza izin vermeden en düşük ayarlarla oyuna sokuyor. Oysa bir oyunun ilk intibası için açılışı olabildiğince güzel olsun istenir. Resmen 640x480 çözünürlükte tüm ayarlar lowda bir çamur deryası karşılıyor ve oyunun daha başında aksiyonu bölüyorsunuz. Haritayı açmak için alıştığımız M tuşu Online'ı açıyor.

Sonra mesela NFS 2015 oynuyorum. Haritayı açmak için "O" tuşuna basıyoruz. Menüye girmek için Backspace, yarışı başlatmak için Page Down. Yahu neden böyle bir fantezi yaşıyoruz? Neden harita M ile açılmıyor? Neden ESC ile menüye giremiyorum?

Araba sürüşü de dediğim gibi Most Wanted'dan itibaren hep problemli. Shift - Shift 2'de araca tam manasıyla hakim olabileni görmedim daha. Hot Pursuit'te, 2015'de falan sürüşün kodlanmış (Scripted) olduğu dibine kadar hissediliyor. Araç drift mekaniğine geçtiği zaman drift yapıyor. Grip mekaniğine geçtiği zaman ip gibi düz gidiyor. Aradaki keskin geçişi hissetmek bir yana dursun, yanlışlıkla aracı drifte sokup döneceğiniz virajı dönemeyebiliyorsunuz.

Şu da dikkatimi çekti, çok yarış oyunu oynadım, NFS dışında tüm yarış oyunlarında ince ayar yapmadan direkt oynayabildim. NFS oynayacağım zamansa gerek kontrol tuşları olsun gerekse araca hakim olabilmek için "tuning" dedikleri "Grip - Drift" türü ayarlar olsun saatlerce uğraşmadan elle tutulur bir sürüş elde edemiyorum.

Hani Codemasters gibi olmak çok mu zor ya? DIRT 3'ü indirdim yıllardır oynamıyordum, sanki daha dün oynamışım gibi hakim oldum oyuna. Shift 2 oynayayım diyorum sanki araba kullanmayı bilmiyorum öyle farklar var.

Uzun oldu yazı ama biraz içimi dökmek istedim. Şöyle exe hatası verip durmayan bir UG2 bulsam gene kurup bitiresim var da...
belki widescreen fix modu çözebilir hatayı. Adına aldanma. Sadece oyunu tam ekran yapmıyor, birçok sorunu da çözüyor. Buda linki:
Kurulumu basit. Rar dosyasındaki script dosyasını ve dinput8 şeysini oyun dosyasının içine atıyorsun.
 
Yapmıştım hocam da yarışa girerken, modifiyeye girerken falan atıyordu. İşin kötüsü ne zaman yapacağı da belli olmuyor taa Stage 3'de yapmaya başlamıştı bi seferinde.
Umudu kestim anca üşenmez Xbox 360'a atarsam öyle oynarım. :D
 
Güzel yorumum için teşekkür ederim. Bu modifiye konusunda bir bilgi vereyim. Oyunda tamtamına 7 milyar modifiye kombinasyonu var. Bu her araba için mi yoksa tüm arabaların toplamı mı bilmiyorum ama senesine göre hatta seneyi boş ver bu bildiğin devasa bir şey. Günümüzde bile.

Reis bu hafta sonu başlarım da senin de Pro street hakkında bildiğin şeyleri kısaca yazar mısın? Daha kolay ve hızlı olur yazmam. Araştırmaya zaman kaybetmem.

Reis oyun 2007 senesinde çıkan Black box yapımı oyun. Oyun underrated ama oynayanlar bilir değerini. Oyun EA'nın Black Box'ı sıkıştırması sonucu yarım kalmış bir oyun ki bunu DLC arabalarından [Audi Le Mans Quattro R8 bodykit yaparken bozuk görünüyor ve roll cage yaparken oyundan atıyor, Carrera GT'nin "Carrera" yazısı bozuk(Carrrera GT Remodel modlar var), Dodge Challenger Concept ve Lamborghini Gallardo Superleggera'da widebody kit dışındaki tüm bodykit lerde arka çamurluklar yok, daha vardır ama dikkat etmedim] anlayabiliriz. Oyunu bilen çok insan yok, üstüne geçen sene Black box oyunları satıştan kaldırılınca hepten unutuldu. Oyunun atmosferiği çok iyi. Arabanın sesinin yankılanmasından tut hasar fiziklerine, sürüş mekaniklerine kadar kaliteli bir oyun. Özellikle araba hasar aldığı zaman arabanın egzoz sesindeki ve performansındaki değişim oyunu daha da gerçekçi kılıyor (bunu fark edebilmek için oyunu gözlemleyerek birkaç kez bitirmek gerekiyor). Oyunun bazı absürt yönleri var ki çok da etki etmiyor oyuna (kastettiğim şey RB26 motorun 1000 beygirin üstüne rahatça çıkıp 2JZ'nin bir tek drag yarışında çıkıyor oluşu ve LS2 ile LS7 motorların düşük beygir güçleri üretmeleri). Yalnız, prostreet öyle herkesin oturup da oynayabileceği tipten bir oyun değil. Çünkü serinin önceki oyunları arcade tarzı iken bu Simulator sayılıyor ve fiziklerindeki gerçekçiliğin önceki oyunlardan çok daha fazla olduğunu anlarsınız. Ya kısacası adı üstünde prostreet, profesyonel bir oyun yani. Ayrıca oyunda 3 zorluk seviyesi bulunuyor: Casual, race ve king. Az çok ingilizcesi olan insan hangi seviyenin ne vadettiğini anlar. Ama ufak özet geçmek gerekirse; casual acemi işi. Virajlarda kendiliğinden fren yapıyor ve arabanın kontrolünün çoğu oyuna ait. Orta aşamada race var ki bu aşamada fren desteği kesiliyor ama yine de kontrol biraz oyunda. King zaten adından da bir şeyler çağrıştırmalı insana, en zevk alacağınız mod. Hiçbir viraj fren desteği yok, tüm gaz tepkimesi vs. size ait. Hele bir de manuelde oynuyorsanız, zevkiniz ikiye katlanır (debriyajlı manuel kullanmasını bilmeden gelip de bir şeyler yazanlar hiç yazmasın daha iyi.). Eğer daha fazla bilgiye ihtiyaç duyarsan buradan yaz reis, bildiklerimi aktarırım bilmediğimi araştırırım. Oyunu inceledikten sonra sende bırakacağı tebessümü şimdiden görebiliyorum.
 
Reis oyun 2007 senesinde çıkan Black box yapımı oyun. Oyun underrated ama oynayanlar bilir değerini. Oyun EA'nın Black Box'ı sıkıştırması sonucu yarım kalmış bir oyun ki bunu DLC arabalarından [Audi Le Mans Quattro R8 bodykit yaparken bozuk görünüyor ve roll cage yaparken oyundan atıyor, Carrera GT'nin "Carrera" yazısı bozuk(Carrrera GT Remodel modlar var), Dodge Challenger Concept ve Lamborghini Gallardo Superleggera'da widebody kit dışındaki tüm bodykit lerde arka çamurluklar yok, daha vardır ama dikkat etmedim] anlayabiliriz. Oyunu bilen çok insan yok, üstüne geçen sene Black box oyunları satıştan kaldırılınca hepten unutuldu. Oyunun atmosferiği çok iyi. Arabanın sesinin yankılanmasından tut hasar fiziklerine, sürüş mekaniklerine kadar kaliteli bir oyun. Özellikle araba hasar aldığı zaman arabanın egzoz sesindeki ve performansındaki değişim oyunu daha da gerçekçi kılıyor (bunu fark edebilmek için oyunu gözlemleyerek birkaç kez bitirmek gerekiyor). Oyunun bazı absürt yönleri var ki çok da etki etmiyor oyuna (kastettiğim şey RB26 motorun 1000 beygirin üstüne rahatça çıkıp 2JZ'nin bir tek drag yarışında çıkıyor oluşu ve LS2 ile LS7 motorların düşük beygir güçleri üretmeleri). Yalnız, prostreet öyle herkesin oturup da oynayabileceği tipten bir oyun değil. Çünkü serinin önceki oyunları arcade tarzı iken bu Simulator sayılıyor ve fiziklerindeki gerçekçiliğin önceki oyunlardan çok daha fazla olduğunu anlarsınız. Ya kısacası adı üstünde prostreet, profesyonel bir oyun yani. Ayrıca oyunda 3 zorluk seviyesi bulunuyor: Casual, race ve king. Az çok ingilizcesi olan insan hangi seviyenin ne vadettiğini anlar. Ama ufak özet geçmek gerekirse; casual acemi işi. Virajlarda kendiliğinden fren yapıyor ve arabanın kontrolünün çoğu oyuna ait. Orta aşamada race var ki bu aşamada fren desteği kesiliyor ama yine de kontrol biraz oyunda. King zaten adından da bir şeyler çağrıştırmalı insana, en zevk alacağınız mod. Hiçbir viraj fren desteği yok, tüm gaz tepkimesi vs. size ait. Hele bir de manuelde oynuyorsanız, zevkiniz ikiye katlanır (debriyajlı manuel kullanmasını bilmeden gelip de bir şeyler yazanlar hiç yazmasın daha iyi.). Eğer daha fazla bilgiye ihtiyaç duyarsan buradan yaz reis, bildiklerimi aktarırım bilmediğimi araştırırım. Oyunu inceledikten sonra sende bırakacağı tebessümü şimdiden görebiliyorum.
Tmm bu bana yeterli. Benimde birkaç bilgim var. Hafta sonu başlarım yazmaya.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı