DirectX 11 - 12 FPS farkı

İşletim sistemi
Windows 10

Callactus

Decapat
Katılım
12 Şubat 2021
Mesajlar
72
Çözümler
1
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba!
Bundan 2-3 hafta öncesinde kendime ait bir bilgisayar topladım sistemimin özellikleri şunlardır;
Anakart: MSI MPG X570 GAMING Plus 4400MHz(OC) RGB M.2 AM4 ATX.
RAM: GeIL 16(2x8) Orion RGB 3600MHz CL18 DDR4.
GPU: MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio 8 GB DDR6.
CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6GHz 8 çekirdek 36MB AM4 7nm işlemci.
SSD: Samsung 500GB 970 EVO NVMe 3400 okuma 2300 yazma M.2 SSD.
Güç kaynağı: Corsair 750W tx-m serisi 80+ Gold yarı modüler güç kaynağı.

Soğutucu ile kasanın konumla ilgisi çok olmadığını düşündüğüm için yazmadım. Sorunuma gelecek olursak World of Warcraft oyuncusuyum ve sistemim normalde Ultra ayarlarda rahatlıkla kullanabileceğimi düşündüm, bazı bölgelerde ağaç ve bitki öğeleri fazla olduğu için FPS değerlerimin düşmesini normal karşılıyorum fakat DirectX11 ile DirectX12 arasında büyük bir fark görüyorum şöyle diyeyim oyunun ana şehrine geldiğimde şu FPS değerlerini almaktayım;

DirectX 11 ile 55-65
DirectX 12 ile 35-45

Forumdan okuduğum ve anladığım kadarı ile DirectX 12'nin FPS'te artışım olacağını okumuştum ama değerler bu şekilde nedeni nedir?
 
Merhaba!
Bundan 2-3 hafta öncesinde kendime ait bir bilgisayar topladım sistemimin özellikleri şunlardır;
Anakart: MSI MPG X570 GAMING Plus 4400MHz(OC) RGB M.2 AM4 ATX.
RAM: GeIL 16(2x8) Orion RGB 3600MHz CL18 DDR4.
GPU: MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio 8 GB DDR6.
CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6GHz 8 çekirdek 36MB AM4 7nm işlemci.
SSD: Samsung 500GB 970 EVO NVMe 3400 okuma 2300 yazma M.2 SSD.
Güç kaynağı: Corsair 750W tx-m serisi 80+ Gold yarı modüler güç kaynağı.

Soğutucu ile kasanın konumla ilgisi çok olmadığını düşündüğüm için yazmadım. Sorunuma gelecek olursak World of Warcraft oyuncusuyum ve sistemim normalde Ultra ayarlarda rahatlıkla kullanabileceğimi düşündüm, bazı bölgelerde ağaç ve bitki öğeleri fazla olduğu için FPS değerlerimin düşmesini normal karşılıyorum fakat DirectX11 ile DirectX12 arasında büyük bir fark görüyorum şöyle diyeyim oyunun ana şehrine geldiğimde şu FPS değerlerini almaktayım;

DirectX 11 ile 55-65
DirectX 12 ile 35-45

Forumdan okuduğum ve anladığım kadarı ile DirectX 12'nin FPS'te artışım olacağını okumuştum ama değerler bu şekilde nedeni nedir?

Hocam DX12 işlemcinizin tüm çekirdeklerini aynı güçte çalıştırır o yüzden FPS yükselir DX12 kullanılabilir kullanabilirsiniz.
Merhaba!
Bundan 2-3 hafta öncesinde kendime ait bir bilgisayar topladım sistemimin özellikleri şunlardır;
Anakart: MSI MPG X570 GAMING Plus 4400MHz(OC) RGB M.2 AM4 ATX.
RAM: GeIL 16(2x8) Orion RGB 3600MHz CL18 DDR4.
GPU: MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio 8 GB DDR6.
CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6GHz 8 çekirdek 36MB AM4 7nm işlemci.
SSD: Samsung 500GB 970 EVO NVMe 3400 okuma 2300 yazma M.2 SSD.
Güç kaynağı: Corsair 750W tx-m serisi 80+ Gold yarı modüler güç kaynağı.

Soğutucu ile kasanın konumla ilgisi çok olmadığını düşündüğüm için yazmadım. Sorunuma gelecek olursak World of Warcraft oyuncusuyum ve sistemim normalde Ultra ayarlarda rahatlıkla kullanabileceğimi düşündüm, bazı bölgelerde ağaç ve bitki öğeleri fazla olduğu için FPS değerlerimin düşmesini normal karşılıyorum fakat DirectX11 ile DirectX12 arasında büyük bir fark görüyorum şöyle diyeyim oyunun ana şehrine geldiğimde şu FPS değerlerini almaktayım;

DirectX 11 ile 55-65
DirectX 12 ile 35-45

Forumdan okuduğum ve anladığım kadarı ile DirectX 12'nin FPS'te artışım olacağını okumuştum ama değerler bu şekilde nedeni nedir?

Direct X 12 grafikleri hafif arttırdığı için FPS düşmesi normal ama aynı zamanda işlemciye katkısı var.
 
9-10'dan 11'e çıkmak FPS anlamında gayet iyileştiricidir. Ama 11'den 12'ye çıkmak çok FPS düşürüyor. Mesela Metro Exodus veya Resident Evil 1-2 Remake oyunlarında 12'ye çıkmak 10-20 FPS kaybı yaşatıyor. Ve sorun bende mi bilmiyorum ama grafik farkı görmedim.
 
Hocam DX12 işlemcinizin tüm çekirdeklerini aynı güçte çalıştırır o yüzden FPS yükselir DX12 kullanılabilir kullanabilirsiniz.


Direct X 12 grafikleri hafif arttırdığı için FPS düşmesi normal ama aynı zamanda işlemciye katkısı var.

İnternetten biraz araştırma yaptım ve bunu buldum anladığım kadarı ile WoW DX11 için biraz daha uyumlu diye geçiyor sanırsam çözümümü şu şekilde anladım;

As you can see from the album link above, DX11 still offers slıghtly higher maximum FPS, but introduces a lot of stuttering due to the Single threaded nature of the implementation. DX12 offers a tiny Bit lower maximum FPS but doubles the 0.1% lows of DX11, offering a much more consistent time through WoW

Yardımlarınız için teşekkürler.
 
Son düzenleme:

Geri
Yukarı