Bu durum tam olarak öyle değil. Bugüne kadar özellikle nvidia-intel-microsoft işbirliği sayesinde dx11'den dolayı amd ekran kartları tam olarak performans gösteremiyordu bazı oyunlarda. Tabi bu oyunlarda nvidia optimizasyonlarıda ön plandaydı. Mantle ile görüldü ki amd erkran kartlarını kısıtlayan şey donanım sorunu değil yazılımdı yani dx11. Mantle destekli oyunlarda amd ekran kartları için dx11'e göre gerçekten gözle görülür performans farkı vardı. Bu microsoft için olumsuz bir hamleydi ve hemen apar topar dx12'yi duyurdu. Özellikle intel işlemci ve nvidia ekran kartı kullananlar dx12'nin farkını pek fazla hissetmeyecekler. Asıl fark fx serisi işlemci ve amd ekran kartı kullananlarda görülecek. Tabi bu AMD'nin reklamını yaptığı gibi %135 olmayacak. Oyunlarda maksimum fpsyi belirleyen ilk etken gpu, minimum fpsyi belirleyen ilk etken ise cpudur. Minimum fps özellikle tek çekirdek gücünden beslenir. Ama fx serisinde tek çekirdek gücü düşük olduğu için intele göre oyunlarda minimum fps bazında bariz bir performans farkı görülüyordu. Hatta çoğu zaman minimum fpsnin çok düşmesi anlık fps düşmesi olarak algılanıyordu. İşte dx12 özellikle bu tek çekirdeğe binen yükü azaltıp bunu da gpunun sırtına yükleyecek. Tabi bu durumda Fx-8350 kullanan birisi 15-20 fps gördüğü yerde 30-40 fps'yi görebilecek. Bu anlattıklarım AMD'nin iddaası. Asıl soru şu: Microsoft bu kıyağı AMD'ye yapar mı? Piyasa değeri 50 milyar dolara yaklaşan intel ve 20 milyar doları geçen nividia, Microsoftun 3 milyar dolarlık AMD'ye bu kıyağı yapmasına izin verir mi? Bir de işin şu boyutu var: AMD 2016 yılında zen mimarili cpuları piyasaya sürecek. Eğer dx12 gerçekten söylendiği gibi fx işlemcileri ihya ederse ömürleri 3-4 yıl daha uzar. Peki bu durumda zen cpuların satışı ne durumda olur? AMD phenom ile kazandığı ve fx ile kaybettiği cpu rüzgarını zen mimarili işlemciler ile tekrar yakalamak istiyor.