Detaya girmeyeceğim zira internette nedir sorusunu ekleyip her modellemenin nasıl çalıştığını bulabilirsin.
Kare oluşturma yapıyor 2 teknolojide. DLSS 3 sadece RTX 40XX serisinde olup donanım ile yapılıyor. FSR 3 ise bunu yazılımsal yapıp açık kaynaklı kod şeklinde.
FSR3 normalde AMD kartlara özeldi ama açık kaynak olmasından dolayı NVIDIA kartlara modlandı. DLSS 3 deniyor ama alakası yok. NVIDIA kartlarda FSR 3 açmaya yarıyor muhabbet.
Evet doğru fakat FSR3 sen yapayzekaya ne kadar kare verirsen o kadar iyi sonuç veriyor. 10 FPS alırken açıp 30 alınca 30 gibi olmuyor oyun. Oyun zaten normalde hesaplama yetmediği için 10 FPS veriyor sen bir de yazılım koşturup kare ekliyorsun 30 FPS yapıyorsun ama hızı yetmediğinden drop yiyeceksin, yine oyun oynayamayacaksın.
Basitçe sen yazılıma belli sayıda kare veriyorsun oda tahmin ile aralara benzer kareler ekliyor. Ne kadar çok kare verirsen o kadar sağlıklı ve güzel görüntü ve akıcılık sunuyor. 10 kare verirsen 30 kare alırsın ama ekranın ve HUD'lar çok titreyebiliyor.
Örnek olarak bakabilirsin 30-40FPS oynuyor:
Bu teknolojiler halihazırda 60/70 FPS alırken bir oyunda akıyorken, "144Hz ekranım var ama kullanamıyorum offf" diyenler için nimet veya 40 FPS 4K oynuyorsun. Bunu 60-70'e çekip 60FPS dropsuz görüntü almak için kullanabiliyorsun. Zira senin FPS düştükçe akıcılık bozulması bir kenara + yük bindirmiş oluyorsun. Görüntü bozulmaları vs de cabası oluyor. Bu sebeple günümüzde oyunları açabilecek ve 1080P'de 60FPS Medium-High arası açabilecek bir kart alıp bu mod sayesinde 1080p High 80-90 veya Medium 110-120FPS alarak oynamak mantıklı.
Özellikle altını çiziyorum. Eğer bir oyun FSR veya DLSS desteklemiyor ise bu durum geçerli değil. Misal Metro 2033 oynuyorsun kartın 30FPS alıyor. DLSS veya FSR yok. Sen gidip 60 yapamazsın. Yine kasacak yine kasacak.