DLSS 3 Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?

Senle tartışmıyorum bu arada. Arkadaş Saf güç "RASTERIZATION" olarak %200'den fazla olduğunu iddia ediyor ona yazdım.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Oyundan oyuna değişmekle beraber 180%-200%(Hem RT, Hem Rasterizasyon, hem de DLSS) performans artışı var. RTX 3090'ı baz aldım. NVIDIA 3-4 ay sonra Ti modelini çıkartır.
 
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Oyundan oyuna değişmekle beraber 200% performans artışı var. RTX 3090'ı baz aldım. NVIDIA 3-4 ay sonra Ti modelini çıkartır.
Dostum saf güç olarak %200 diyorsun. Saf güç dediğin kartın DLSS/RT'siz çıkabildiği güçtür. Bu da yaklaşık %50-60 civarı.

Bu da latency değerindeki artış DLSS 2.4'e göre.

1665593751741.png
 
Frame generationda donanımsal olarak olsa bile belli bir latency ortaya çıkıyor. %50 civarı diye hatırlıyorum testlerde. 12MS'lerden 30MS'e çıkıyor Reflex açılınca 20MS civarına düşüyor.

Doğal bir durum zira işleme tabii tutulan her sinyal gecikme yaşar. Bunu bir FPGA tarzı yonga ile yapmadıkça, Tensor Core gibi mikroişlemci mantığıyla çalışan her çekirdek mimarisinde gecikme görülecektir.

Ancak burada da yazılımsal bir optimizasyon sağlanırsa, en azından tüm karenin yeniden oluşturulması yerine parça parça kare oluşturmalar da yapılabilr. Gerekli donanımsal temeller olduktan sonra iş Nvidia'nın becerisine kalıyor.

Tüm bunları yapıp, 5000 serisinde yeni özellik olarak da sunabilirler bunu tabii.
 
Dostum saf güç olarak %200 diyorsun. Saf güç dediğin kartın DLSS/RT'siz çıkabildiği güçtür. Bu da yaklaşık %50-60 civarı.

Bu da latency değerindeki artış DLSS 2.4'e göre.

Eki Görüntüle 1542207
Gecikme ve kare çizim süresi aynı şey değil. 20ms olsaydı kare çizim süresi 60 FPS civarında olacaktır.
 
Doğal bir durum zira işleme tabii tutulan her sinyal gecikme yaşar. Bunu bir FPGA tarzı yonga ile yapmadıkça, Tensor Core gibi mikroişlemci mantığıyla çalışan her çekirdek mimarisinde gecikme görülecektir.

Ancak burada da yazılımsal bir optimizasyon sağlanırsa, en azından tüm karenin yeniden oluşturulması yerine parça parça kare oluşturmalar da yapılabilr. Gerekli donanımsal temeller olduktan sonra iş Nvidia'nın becerisine kalıyor.

Tüm bunları yapıp, 5000 serisinde yeni özellik olarak da sunabilirler bunu tabii.
7900XT MCM ile geliyor. Burada MCM'den dolayı gene inter-chipletler arası belli bir gecikme olacak ama SAF güç olarak çok güçlü olacak gibi geliyor bana. Bide donanımsal bir FSR? desteği gelirse tadından yenmez. AMD'nin tek eksiği şuanda RT tabanı ama benim fikrime gelirsek pek de bir önemi yok RT'nin.
 

Geri
Yukarı