DLSS oyunlarda FPS'i düşürüyor

İşletim sistemi
Windows 11
Donanımlar birbirine uyumlu olacak şekilde seçiliyor masaüstü PC gibi dengesiz değil kullanılan parçalar. Güçsüz işlemciye güçlü ekran kartı koymuyorlar en basit örnek.

Darboğaz ne biliyor musunuz? Aynı ekran kartına sahip olan modellerde neden farklı işlemciler olabiliyor?

Öncelikle darboğaza sadece donanım tarafından bakamazsınız. Yazılımın darboğaz oluşumunda doğrudan etkisi var.

Oyunlar üzerinden konuşacak olursak darboğaz oluşumuna etki eden önemli faktörlerden birisi işlemcinin ekran kartıyla olan iletişimi. Ekrana gönderilecek kareyi işlerken işlemcinin kare başına kaç defa istek gönderdiği (Batch Rendering) veya sadece işlemci üzerinde çalışacak olan gölgelendiricilerin (örneğin: CPU Instanced Indirect Shading) ne kadar zaman aldığı gibi yüzlerce detay var.

Yüksek kalitede bazı modeller haricinde laptoplar ısı yönetiminden kaynaklı olarak Masaüstü bileşenlere göre çok daha düşük performans gösteriyor. İşlemciye yüksek yük bindiren oyunlarda darboğaz olması gayet normal bir durum. Yukarıda belirttiğim gibi DLSS İşlemciden kaynaklı darboğaz olan bir senaryoda performans artışı sağlamaz.

Kısaca özetlemek gerekirse işlemcinin kare başına harcadığı zaman (CPU Frame Time) grafik birimine kıyasla yüksekse DLSS gibi teknolojiler beklenen performans artışımı sağlayamıyor.
 
Darboğaz ne biliyor musunuz? Aynı ekran kartına sahip olan modellerde neden farklı işlemciler olabiliyor?

Öncelikle darboğaza sadece donanım tarafından bakamazsınız. Yazılımın darboğaz oluşumunda doğrudan etkisi var.

Oyunlar üzerinden konuşacak olursak darboğaz oluşumuna etki eden önemli faktörlerden birisi işlemcinin ekran kartıyla olan iletişimi. Ekrana gönderilecek kareyi işlerken işlemcinin kare başına kaç defa istek gönderdiği (batch rendering) veya sadece işlemci üzerinde çalışacak olan gölgelendiricilerin (örneğin: CPU ınstanced ındirect shading) ne kadar zaman aldığı gibi yüzlerce detay var.

Yüksek kalitede bazı modeller haricinde laptoplar ısı yönetiminden kaynaklı olarak masaüstü bileşenlere göre çok daha düşük performans gösteriyor. İşlemciye yüksek yük bindiren oyunlarda darboğaz olması gayet normal bir durum. Yukarıda belirttiğim gibi DLSS işlemciden kaynaklı darboğaz olan bir senaryoda performans artışı sağlamaz.

Kısaca özetlemek gerekirse işlemcinin kare başına harcadığı zaman (CPU frame time) grafik birimine kıyasla yüksekse DLSS gibi teknolojiler beklenen performans artışımı sağlayamıyor.

Dorboğaz yıllardır bildiğim şeyi bana mı anlatıyorsun? Aynı ekran kartına sahip modellerde neden farklı işlemciler var gibi bir soruyu cidden bana mı sordun? Fiyat ve performans olayından bir habersin sanırım kişinin tercihine kalan durumlarda var bu yüzden farklı işlemci aynı ekran kartına sahip modeller var veya tam tersi.

DLSS açıp çözünürlüğü kısmen düşürünce sen o donanımların belli bir dengesini bozuyorsun 1080p için seçilen donanımlar 900p 832p işleme yapıyor bu yüzden darboğaz olması normal ki abartılacak kadar da olmuyor bu durum. Post sahibi ekran kartı ve işlemci kullanımını ek olarak sıcaklığı gösterdiği bir tane bile ekran görüntüsü atmamış iken bu kadar kesin konuşmayın.
 
Merhaba, oyunlarda yüksek FPS alıyorum ama bu modu yine de kullanmalı mıyım? Artış sağlar mı?

Montör'ün hzini alıyorsan açmanı tavsiye ederim, ama Hz'in üstünü alıyorsun gerekli değil diye düşünüyorum ama laptop kullanıyorsan ekran kartında ki yükü azaltmak için DLSS açıp FPS sınırı koyabilirsin.
 
Hiçbir veri olmadan, kanıtlayıcı bir görsel ya da video paylaşmadan trolluk yapan bir kullanıcı görüyorum. Insanları meşgul etmeyiniz.

Siteye video yüklenebiliyorsa yükleyelim 🤣
NVIDIA sürücünüz güncel mi?

Güncel.
Darboğaz ne biliyor musunuz? Aynı ekran kartına sahip olan modellerde neden farklı işlemciler olabiliyor?

Öncelikle darboğaza sadece donanım tarafından bakamazsınız. Yazılımın darboğaz oluşumunda doğrudan etkisi var.

Oyunlar üzerinden konuşacak olursak darboğaz oluşumuna etki eden önemli faktörlerden birisi işlemcinin ekran kartıyla olan iletişimi. Ekrana gönderilecek kareyi işlerken işlemcinin kare başına kaç defa istek gönderdiği (batch rendering) veya sadece işlemci üzerinde çalışacak olan gölgelendiricilerin (örneğin: CPU ınstanced ındirect shading) ne kadar zaman aldığı gibi yüzlerce detay var.

Yüksek kalitede bazı modeller haricinde laptoplar ısı yönetiminden kaynaklı olarak masaüstü bileşenlere göre çok daha düşük performans gösteriyor. İşlemciye yüksek yük bindiren oyunlarda darboğaz olması gayet normal bir durum. Yukarıda belirttiğim gibi DLSS işlemciden kaynaklı darboğaz olan bir senaryoda performans artışı sağlamaz.

Kısaca özetlemek gerekirse işlemcinin kare başına harcadığı zaman (CPU frame time) grafik birimine kıyasla yüksekse DLSS gibi teknolojiler beklenen performans artışımı sağlayamıyor.

Peki ne yapmam gerekiyor?
 
Son düzenleme:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Videoyu açıp dk 6.55 den itibaren izleyerek DLSS güncellemeyi deneyebilirsiniz.
 
Oyun sırasında alt + r yaparak ekran kartını kontrol eder misiniz, büyük ihtimalle DLSS açınca ekran kartı kullanımı düşüyor, gerek olmadığı için daha düşük performans ile çalışıyor.

Ekran kartı tembelliğini çözmek (veya tam kapasite kullanmak) için BIOS'a girip şunu yapın:
VGA mode= discrete Graphics.
Bunu yapınca ekran kartı hedef FPS için kullanımını düşürmek yerine Max FPS vermeye başlıyor.

Bir videosu falan var mı ya da bir kaynak, siz de anlatabilirsiniz ama BIOS işlerini bilmiyorum bir sıkıntı olsun istemem yardımcı olur musunuz?
 

Yeni konular

Geri
Yukarı