Yalnız GPU veya yalnız CPU bazlı çalışan bir teknoloji olduğunu söylemek hata olur. Daha net açıklayayım tam anlaşılsın. Çünkü CPU ile GPU senkronize çalışan 2 işlem birimidir ve birini yük altında sokan şey diğerini de etkileyecektir mutlaka.
Var olan görüntüyü, DSR ile seçtiğiniz çözünürlük ayarında işler yani render eder ancak direkt olarak Output kanalına yönlendirmez; standart olarak desteklenen en yüksek çözünürlük seviyesine düşürür. Bu işlemin yüklenicisi de GPU'dur. Zaten NVDIA'nın görüntü filtreleme teknolojileri kullanılıyor bu işlemde. Büyük ölçüde GPU sırtlanır yükü ancak CPU da nasibini alıyor bu işlemden çünkü senin ekranına düşük çözünürlükte görüntü düşse bile arka planda yüksek çözünürlükte işleniyor.
Sıcaklıklar yükselmediği sürece işlemci kullanımının artması bir problem arz etmiyor, darboğaz yaratacak seviyelere ulaşmadığı müddetçe. Sıcaklıkların problem olma sebebi de zaten frekans düşürüp darboğaza sebep olması
Kısacası DSR kullanmaya müsait bir sistemin varsa istediğin köşe yumuşatmayı, dilediğince kullanabilirsin.
Ben sanal gerçeklik üzerine proje geliştiren biriyim,
DSR gibi teknolojiler asıl sanal gerçeklik alanında lazım insanlara. Düşük çözünürlük - ufak panel içerisinde kaliteli ancak yumuşak görüntüler vermek pek mümkün olmuyor ne yazık ki. DSR gibi teknolojiler; başlık takılan tipte görüntüleme sistemlerinde çok daha fazla belli ediyor kendini. En basit örneğiyle; AC serisi açık dünya bir oyunda bağın tepesinde süzülen binlerde otu kaliteli ve yumuşak hatlarla sunamadığın müddetçe; sanal gerçeklik sistemlerinin bir numarası kalmıyor, en başta aldığın görüntünün gerçekçi olması gerekiyor