Elden Ring Erken İnceleme

Katılım
8 Ekim 2021
Mesajlar
5.213
Makaleler
4
Çözümler
36
Erken inceleme diyorum çünkü oyunu henüz bitirmedim. 13 saat oynadım ve erkenden bir inceleme yapmak istedim.
Hikaye
Hikayeyi pek ilgi çekici bulmadım. Gereksiz uzun da geldi bana. Hikayenin özetini merak edenler şu videoyu izleyebilir.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Oynanış
Oyunun en iyi yaptığı şeylerden biri bu. Dark Souls 3 oynanışının üstüne bir de çeşitli kombolar ve silahlar ekleyince mükemmel olmuş. Her büyü ve kılıç insana çok zevk veriyor. Düşmanlar ve bosslarla savaşmak çok zevkli. Ara sıra öylesine savaşa giriyorum.
Açık Dünya
Nereden övmeye başlasam? Açık dünya mükemmel olmuş. Bir noktada kendini tekrar ediyor fakat açık dünyada at ile koşturmak bile çok zevkli ve zamanını boşa harcadığınızı hiçbir zaman düşünmüyorsunuz çünkü açık dünyada her adım bir şeyler var. Eğer oradan buradan görev alıp o görevleri yaptığımız açık dünyanın hastasıysanız bu açık dünyayı pek sevmeyebilirsiniz fakat keşfetmeyi çok seven birisiyseniz bu açık dünyanın hastası olacaksınız.
Çeşitlilik
Milyon tane Build yapabiliyorsunuz. Bir sürü silah, kalkan, zırh gibi şeyler var. Üstelik Rennema sayesinde eğer bossu kestiyseniz statlarınızı değiştirebiliyorsunuz ve farklı bir Build yapabiliyorsunuz. Açık dünyada bir sürü farklı olay var.
Grafikler
Grafik takıntım pek yok ve fena gelmedi bana fakat 2022 için yetersiz. İlk çıkan PS4 oyunlarının biraz üstünde grafikleri var fakat PS4 döneminde değiliz. PS5 dönemindeyiz. Gerçi grafikler harikulade olsaydı benim laptop açmazdı da neyse.
Optimizasyon
Çöp.
Açık dünyanın bir süre sonra tekrar etmesinden, hikayenin ilgi çekici olmamasından, grafiklerin bu seneye göre yetersiz gelmesinden ve optimizasyonun berbat ötesi olmasından dolayı biraz puan kırdım.
Puanım: 88/100.
 
Ben 30 saatten fazla oynadim. O kadar ilerleme kaydettim ama oyun bitmiyor. Ben de biraktim.
 
Bence en büyük problemlerinden birisi açık dünyanın ve hikaye anlatımının inanılmaz dağınık olması. Keşif ve gizem işini çok abartmışlar. Birçok mekanda kılıçla vurup illüzyonunu bozduğunuz gizli geçitler var, hatta bir oyuncu benzer bir illüzyona 50 kez kılıçla vurması gerektiğinden bahsetmişti (belki de bugdır), sonrasında birçok insan da deneyip aynı sonucu almıştı.

Açık dünya o kadar büyük ve karmaşık ki, internet yardımı falan olmadan bir gördüğünüz npc’yi bir daha hatırlayamayabiliyorsunuz, birçok npc yer değiştiriyor ve birçoğu mekanların rastgele bir odasında, koridorunda vs bulunuyor, bu sebeple her yeri didik didik etmezseniz bir karşılaştığınız npcyi bir daha bulamayabiliyorsunuz. Ordan oraya öyle bir hareket ediyorlar ki açıp da bakmazsanız şans eseri karşılaşmanız için oyunu 300 saat oynamanız lazım. Üstelik birçok zaman nereye gittiklerine dair bir ipucu da olmuyor. Açıp internetten bakınca da keşfetmenin anlamı kalmıyor. Bilmiyorum ya ben problemliyim ya da herkes Sherlock Holmes gibi kendi kendine oyunun gizemlerini çözüveriyor. Bir npcyle karşılaşıyorum, bana “o canavarın diğer yarımı aldığı yetmedi mi, sana verecek hiçbir şeyim yok” diye bir cümle kuruyor. Quest bu kadar. Sen kimsin? Diğer yarın kim? Hangi canavar? İnternete bir bakıyorum meğer 500 km ötede bir dungeonın bossundan düşen madalyonu alıp bu ablaya getirmem gerekiyormuş. Böyle quest mi olur? Bulduğum her eşyayı bulduğum her npcye götürüp bir şey oluyor mu diye denemek mi keşif zevki?

Ve bunca zahmete rağmen bulduğunuz npclerin toplamda 4-5 satır diyalogdan oluşan, oldukça kopuk ve duyguyu yeterince veremeyen hikayeleri var. Oyunun en büyük questlerinden birisi Ranni’nin questi mesela, ve sanırım onda bile Ranni en fazla 8-9 cümle kuruyordur size.

Savaş mekanikleri ve animasyonları, kan paternleri vs en az 10 yıllık. Hitboxlar inanılmaz tutarsız bence, hasar yememem gereken yüzlerce sefer hasar yediğimden eminim. Evet silah ve büyü çeşitliliği, build imkanları inanılmaz güzel ama toplam 3 tane dandik kılıç sallama animasyonunu görmekten ve sağa sola yuvarlanmaktan canım çıktı. Sürekli build değiştirip yeni bir şeyler denemek de zor. Onca eşya gidiyor zaten silahları vs güçlendirmek için. Oyunda çok keyifli geçirdiğim 50 saatim var, hala da oynuyorum ama çok ciddi sorunları da var oyunun.
 
Son düzenleme:
Bence en büyük problemlerinden birisi açık dünyanın ve hikaye anlatımının inanılmaz dağınık olması. Keşif ve gizem işini çok abartmışlar. Birçok mekanda kılıçla vurup illüzyonunu bozduğunuz gizli geçitler var, hatta bir oyuncu benzer bir illüzyona 50 kez kılıçla vurması gerektiğinden bahsetmişti (belki de bugdır), sonrasında birçok insan da deneyip aynı sonucu almıştı.

Açık dünya o kadar büyük ve karmaşık ki, internet yardımı falan olmadan bir gördüğünüz NPC'yi bir daha hatırlayamayabiliyorsunuz, birçok NPC yer değiştiriyor ve birçoğu mekanların rastgele bir odasında, koridorunda vs bulunuyor, bu sebeple her yeri didik didik etmezseniz bir karşılaştığınız NPC'yi bir daha bulamayabiliyorsunuz. Oradan oraya öyle bir hareket ediyorlar ki açıp da bakmazsanız şans eseri karşılaşmanız için oyunu 300 saat oynamanız lazım. Üstelik birçok zaman nereye gittiklerine dair bir ipucu da olmuyor. Açıp internetten bakınca da keşfetmenin anlamı kalmıyor. Bilmiyorum ya ben problemliyim ya da herkes Sherlock Holmes gibi kendi kendine oyunun gizemlerini çözüveriyor. Bir NPC'yle karşılaşıyorum, bana “o canavarın diğer yarımı aldığı yetmedi mi, sana verecek hiçbir şeyim yok” diye bir cümle kuruyor. Quest bu kadar. Sen kimsin? Diğer yarın kim? Hangi canavar? İnternete bir bakıyorum meğer 500 km ötede bir dungeonın bossundan düşen madalyonu alıp bu ablaya getirmem gerekiyormuş. Böyle Quest mi olur? Bulduğum her eşyayı bulduğum her NPC'ye götürüp bir şey oluyor mu diye denemek mi keşif zevki?

Ve bunca zahmete rağmen bulduğunuz NPC'lerin toplamda 4-5 satır diyalogdan oluşan, oldukça kopuk ve duyguyu yeterince veremeyen hikayeleri var. Oyunun en büyük questlerinden birisi Ranni'nin Quest'i mesela, ve sanırım onda bile Ranni en fazla 8-9 cümle kuruyordur size.

Savaş mekanikleri ve animasyonları, kan paternleri vs en az 10 yıllık. Hitboxlar inanılmaz tutarsız bence, hasar yememem gereken yüzlerce sefer hasar yediğimden eminim. Evet silah ve büyü çeşitliliği, Build imkanları inanılmaz güzel ama toplam 3 tane dandik kılıç sallama animasyonunu görmekten ve sağa sola yuvarlanmaktan canım çıktı. Sürekli Build değiştirip yeni bir şeyler denemek de zor. Onca eşya gidiyor zaten silahları vs güçlendirmek için. Oyunda çok keyifli geçirdiğim 50 saatim var, hala da oynuyorum ama çok ciddi sorunları da var oyunun.

Doğru. Bu yüzden oyun asla 97 puanı haketmez fakat 88 puan iyi. Son zamanlarda şişirilmiş puanlar çok fazla. Ghostwire: Tokyo 81 puan aldı ve oyun tekdüzelikte bir numara. Ben keşfetmeyi çok sevdiğimden bunları kafaya takmadım fakat bunlar da bir sorun.
 

Geri
Yukarı