Elden Ring, Gelecek From Software Oyunlarına Yön Verecek

O zaman ben de son olarak demek istiyorum ki Elden Ring'ten sonra yeni bir oyun yapmalarına gerek yok. DLC şeklinde yeni bosslar ve haritalar ekleyebilirler. Yeni oyun diye aynı şeyi satıp durmasınlar.
Hiçbir oyunun 600 TL'yi hakedeceğini düşünmüyorum zaten. Oyundaki mekanikleri, atmosferi, ve kullanıcıya istediği özgürlüğü sunmayı DLC seviyesine indirmeniz de adil değil. Sizin önemsediğiniz tek bir husus var, kalanları DLC olarak yapılabilire getiriyorsunuz. Hikaye anlatımı içeren ve mini bossların olduğu bir Elden Ring DLC'si de çıkarılabilir madem.
 
O zaman ben de son olarak demek istiyorum ki Elden Ring'ten sonra yeni bir oyun yapmalarına gerek yok. DLC şeklinde yeni bosslar ve haritalar ekleyebilirler. Yeni oyun diye aynı şeyi satıp durmasınlar.

Bu olasılıklar aklıma geldikçe üzülüyorum. From Software'ın buna DLC çıkaracağı kesin. Senin dediğin gibi olursa ciddi linç yerler.

Anladım zaten. Hikayesinin kötü olması problem değil demiyorum, benim bu tarz bir oyunu sevebilmem için bana sürekli X boss'unun acıklı hikayesini anlatmasına gerek yok bir oyunun. Boss'un saldırı Pattern'ı farklı olsun, görünüşü farklı olsun, kendine has belli bir meskeni olsun, Boss'u dize getirebilmekte bana özgürlük versin, farklı yolları olsun, silahlar çeşitli olsun, yeni mekanikler getirsin, bunlarla daha çok severim oyunu.

Ama bazı kişiler için bu yılda bu yeterli değil. Yeni nesle geçtik biraz farklı şeyler lazım, 2 nesil önceki lazım değil.

Hikaye anlatımı çok eski diyorsunuz. Ben de bir şeyin eski olması kalitesinden bir şey götürmez diyorum. Elden Ring bir Boss'u öldürdükten sonra sizi bir sinematikte gösterip Boss'a kılıç sokmanızı gösterse yenilik mi yapmış olacaktı yani? Sekiro'yu diğer Souls-like oyunlardan ayıran şey sizce hikaye anlatımı mı yoksa mekanikleri, oynanışı ve atmosferi mi? Ya da Bloodborne'u? Yukarıda da yazdım, yine yazıyorum, yenilik sadece hikaye anlatımı eklemekle olmaz; çok farklı şekillerde yapılabilir. Ben bu oyunlara ısrarla narrative eklenme çabasını manasız buluyorum. Zaten Elden Ring tür tanımlayıcı, oh WoW bir oyun da demiyorum. Yenilik yapılmalı, evet fakat bu yenilik illa hikaye anlatımıyla olmaz bunu diyorum. Slain: Back From Hell, Blue Fire, Titan Souls diğer Souls-like oyunlardan kendisini hikaye anlatımıyla ayırmıyor mesela.

Sekiro'nun hikaye anlatımı iyi, hoştu. Savaş sistemi gördüğüm en iyi savaş sistemlerinden birisi olduğundan çok güzel bir oyundu.
Bloodborne'un hikaye anlatımı soulslara benziyordu fakat gerçekten ilginç bir hikayesi olduğundan insanı meraka sürüklüyordu. Bloodborne soulsların üzerine farklı sistemler eklemiş ve harika atmosferi olan bir oyundu. Fakat soulslarda hikaye sunumu da kötü, hikayede merak uyandıran bir unsur da yok. Aynı şeyi tekrarlıyorlar. İlk ateş... İlk ateş... Bloodborne'un hikayesinin ilgi çekici olmasının nedeni çok güzel bir mitosu konu olarak seçmeleriydi fakat soulslarda da Elden Ring'de de güzel bir konu yok ve aynı hikaye anlatımı çok kullanılınca kabak tadı veriyor.
 
Hiçbir oyunun 600 TL'yi hakedeceğini düşünmüyorum zaten. Oyundaki mekanikleri, atmosferi, ve kullanıcıya istediği özgürlüğü sunmayı DLC seviyesine indirmeniz de adil değil. Sizin önemsediğiniz tek bir husus var, kalanları DLC olarak yapılabilire getiriyorsunuz. Hikaye anlatımı içeren ve mini bossların olduğu bir Elden Ring DLC'si de çıkarılabilir madem.

Çok uzatmakta istemiyorum ama God of War gibi bir örnek var dostum oyun piyasasında. Bu seri yıllar boyunca hack and slash türüne bağlı kalmış bir oyundu. Fakat 2018'de çıkan son oyunu hepimiz gördük. Oyun resmen evrim geçirmişti. Yani ısrarla biz Souls oyunlarını böyle sevdik değişmesine gerek yok diyorsan ama God of War'ın sıkı fanları sence itiraz ettiler mi oyunun şu an geldiği seviyeden? Eğer sen haklı olsaydın God of War 2018 bu kadar sevilmezdi. Demek ki insanlar değişikliği seviyorlar hikaye anlatımında. Ben de bundan bahsediyorum.
 
Favorilerim hala Bloodborne ve Sekiro. Eğer yeni souls oyunları gerçekten açık dünya olacaksa ve aynı hikaye anlatımını sürdürmeye devam edeceklerse favorilerim hiçbir zaman değişmeyecek.
Çok uzatmakta istemiyorum ama God of War gibi bir örnek var dostum oyun piyasasında. Bu seri yıllar boyunca hack and slash türüne bağlı kalmış bir oyundu. Fakat 2018'de çıkan son oyunu hepimiz gördük. Oyun resmen evrim geçirmişti. Yani ısrarla biz Souls oyunlarını böyle sevdik değişmesine gerek yok diyorsan ama God of War'ın sıkı fanları sence itiraz ettiler mi oyunun şu an geldiği seviyeden? Eğer sen haklı olsaydın God of War 2018 bu kadar sevilmezdi. Demek ki insanlar değişikleri seviyorlar hikaye anlatmımında. Ben de bundan bahsediyorum.

GoW gerçekten bu konuda en iyi örneklerden birisi.
 
Sekiro'nun hikaye anlatımı iyi, hoştu. Savaş sistemi gördüğüm en iyi savaş sistemlerinden birisi olduğundan çok güzel bir oyundu.
Bloodborne'un hikaye anlatımı soulslara benziyordu fakat gerçekten ilginç bir hikayesi olduğundan insanı meraka sürüklüyordu. Bloodborne soulsların üzerine farklı sistemler eklemiş ve harika atmosferi olan bir oyundu. Fakat soulslarda hikaye sunumu da kötü, hikayede merak uyandıran bir unsur da yok. Aynı şeyi tekrarlıyorlar. İlk ateş... İlk ateş... Bloodborne'un hikayesinin ilgi çekici olmasının nedeni çok güzel bir mitosu konu olarak seçmeleriydi fakat soulslarda da Elden Ring'de de güzel bir konu yok ve aynı hikaye anlatımı çok kullanılınca kabak tadı veriyor.
Demeye çalıştığımı anlatabildim sanırım hocam. Hikaye anlatımı olması evet bir yenilik olabilir fakat tek yenilik bununla olmaz. Sekiro'nun combatı kendini direkt olarak ''ben farklıyım'' diyerek sunuyordu. Kendiniz de dediniz Bloodborne'un hikayesi merak uyandırıyordu diye. Düzgün bir hikaye ile hikaye anlatımı çok iyi olmasa dahi farklılık hissiyatı verilebiliyor. Kısacası hikaye anlatımı şart koşulmadan da oyunlarda yenilik yapılabiliyor. Ben kesinlikle eklenmesin, karşısındayım demiyorum fakat inatla da hikaye anlatımı yeniliği olsun demiyorum.
Çok uzatmakta istemiyorum ama God of War gibi bir örnek var dostum oyun piyasasında. Bu seri yıllar boyunca hack and slash türüne bağlı kalmış bir oyundu. Fakat 2018'de çıkan son oyunu hepimiz gördük. Oyun resmen evrim geçirmişti. Yani ısrarla biz Souls oyunlarını böyle sevdik değişmesine gerek yok diyorsan ama God of War'ın sıkı fanları sence itiraz ettiler mi oyunun şu an geldiği seviyeden? Eğer sen haklı olsaydın God of War 2018 bu kadar sevilmezdi. Demek ki insanlar değişikleri seviyorlar hikaye anlatmımında. Ben de bundan bahsediyorum.
Öncelikle God of War'ın sıkı fanlarından itiraz edenler oldu. Bir de şu kıyastaki sıkıntı şu, Souls-like oyunlar tamamen salt bir türe ait oyunlar. CoD'un izometrik kameralı The Ascent tarzı bir oyuna dönüşmesi halinde artık o oyun FPS değil başka bir tür olur. GoW'un yaptığı da buydu. Tamamen evrim geçirdi. Souls-like oyunlar da evrim geçirirse güzel oyunlar olabilirler, fakat artık souls-like oyun olmazlar. Yani GoW örneğindeki tek ekleme hikaye anlatımı değil. Oyun komple değişti ki kendiniz de söylüyorsunuz bunu. GoW aynı tepeden bakış oynanışından devam edip sadece hikaye anlatımı ekleseydi şuanki başarısını yakalar mıydı muamma.

Souls oyunlarını böyle sevdik değişmesine gerek yok demiyorum, yenilik yapılabilir fakat bu yeniliği yapmanın tek yolu hikaye anlatımı eklemek değil, bunu demeye çalışıyorum. Zaten bu yeniliğin öncüsünün Fromsoftware olmasının olasılığı %0 bence. Adamlar bir şekilde tutturmuşlar, bu yoldan da gidecekler gibi. İndie yapımcılar daha farklı oyunlar ortaya koyuyorlar, AA bir souls-like oyun farklı bir yaklaşım getirebilir.
 
Souls oyunlarını böyle sevdik değişmesine gerek yok demiyorum, yenilik yapılabilir fakat bu yeniliği yapmanın tek yolu hikaye anlatımı eklemek değil, bunu demeye çalışıyorum. Zaten bu yeniliğin öncüsünün FromSoftware olmasının olasılığı %0 bence. Adamlar bir şekilde tutturmuşlar, bu yoldan da gidecekler gibi. İndie yapımcılar daha farklı oyunlar ortaya koyuyorlar, AA bir souls-like oyun farklı bir yaklaşım getirebilir.

Bu dediğinize katılıyorum. Biz de tek yenilik hikaye anlatımı olsun demiyorduk onu anlamadınız sanırım. Hikaye anlatımının kabak tadı verdiğini söylüyorduk.
 
Demeye çalıştığımı anlatabildim sanırım hocam. Hikaye anlatımı olması evet bir yenilik olabilir fakat tek yenilik bununla olmaz. Sekiro'nun combatı kendini direkt olarak ''ben farklıyım'' diyerek sunuyordu. Kendiniz de dediniz Bloodborne'un hikayesi merak uyandırıyordu diye. Düzgün bir hikaye ile hikaye anlatımı çok iyi olmasa dahi farklılık hissiyatı verilebiliyor. Kısacası hikaye anlatımı şart koşulmadan da oyunlarda yenilik yapılabiliyor. Ben kesinlikle eklenmesin, karşısındayım demiyorum fakat inatla da hikaye anlatımı yeniliği olsun demiyorum.

Öncelikle God of War'ın sıkı fanlarından itiraz edenler oldu. Bir de şu kıyastaki sıkıntı şu, Souls-like oyunlar tamamen salt bir türe ait oyunlar. CoD'un izometrik kameralı The Ascent tarzı bir oyuna dönüşmesi halinde artık o oyun FPS değil başka bir tür olur. GoW'un yaptığı da buydu. Tamamen evrim geçirdi. Souls-like oyunlar da evrim geçirirse güzel oyunlar olabilirler, fakat artık souls-like oyun olmazlar. Yani GoW örneğindeki tek ekleme hikaye anlatımı değil. Oyun komple değişti ki kendiniz de söylüyorsunuz bunu. GoW aynı tepeden bakış oynanışından devam edip sadece hikaye anlatımı ekleseydi şuanki başarısını yakalar mıydı muamma.

Souls oyunlarını böyle sevdik değişmesine gerek yok demiyorum, yenilik yapılabilir fakat bu yeniliği yapmanın tek yolu hikaye anlatımı eklemek değil, bunu demeye çalışıyorum. Zaten bu yeniliğin öncüsünün Fromsoftware olmasının olasılığı %0 bence. Adamlar bir şekilde tutturmuşlar, bu yoldan da gidecekler gibi. İndie yapımcılar daha farklı oyunlar ortaya koyuyorlar, AA bir souls-like oyun farklı bir yaklaşım getirebilir.

Karşı çıkanlar olmuştur ama öyle kanser fanların düşünceleri dikkate alınmaya değmez. Sadece konsolda 500 milyon dolar gelir elde etmiş bir oyundan bahsediyoruz keza PC gelince Steam'da 5 milyon adet satmıştı. God of war büyük değişim geçirdi fakat tür olarak oyun değişmedi. Hala hack and slash bir oyun. Yani senin ısrarla bağlı kaldığın bu souls like türü olayını değiştirmeden de bu yenilikler yapılabilir. Ben herkese hitap etmesi taraftarıyım bu oyunların artık. Sadece kemikleşmiş Souls kitlesine uygun oyunlar yapmayı bırakmaları lazım.
 
Karşı çıkanlar olmuştur ama öyle kanser fanların düşünceleri dikkate alınmaya değmez. Sadece konsolda 500 milyon dolar gelir elde etmiş bir oyundan bahsediyoruz keza Steam'da şu an 5 milyon adet satmıştı. God of war büyük değişim geçirdi fakat tür olarak oyun değişmedi. Hala hack and slash bir oyun. Yani senin ısrarla bağlı kaldığın bu souls like türü olayını değiştirmeden de bu yenilikler yapılabilir.
Israrla bağlı kalmıyorum ki, siz sadece hikaye anlatımından bahsettiğiniz için yenilik için bu şart değil diyorum. Hikayesi daha iyi olur+farklı bir combat sistemi olur, farklı bir oyun olur. Slain'deki gibi kılıçlara özel farklı mekanikler olur, parry-reflect sistemin farklı olur, bunların hepsi yapılabilir şeyler. Zaten GoW'u başarılı yapan tek husus da hikaye anlatımı değil. Atmosfer komple değişti. Hikaye anlatımı farklı olsa dahi Elden Ring çok başarılı bir oyun olmayacaktı çünkü Souls serisinin devamı gibi hissettiriyor. Bunun başlıca nedeni atmosferi aynı, ve grafik motoru aynı. Elden Ring fütüristik bir alemde geçmiş olsa ve combat sistemi de Cyberpunk olduğu için silahlara dayalı farklı olmuş olsa, lore'unu ilmek ilmek işlemese dahi ferahlık, farklılık hissiyatı verirdi.
 
Israrla bağlı kalmıyorum ki, siz sadece hikaye anlatımından bahsettiğiniz için yenilik için bu şart değil diyorum. Hikayesi daha iyi olur+farklı bir combat sistemi olur, farklı bir oyun olur. Slain'deki gibi kılıçlara özel farklı mekanikler olur, parry-Reflect sistemin farklı olur, bunların hepsi yapılabilir şeyler. Zaten GoW'u başarılı yapan tek husus da hikaye anlatımı değil. Atmosfer komple değişti. Hikaye anlatımı farklı olsa dahi Elden Ring çok başarılı bir oyun olmayacaktı çünkü souls serisinin devamı gibi hissettiriyor. Bunun başlıca nedeni atmosferi aynı, ve grafik motoru aynı. Elden Ring fütüristik bir alemde geçmiş olsa ve combat sistemi de Cyberpunk olduğu için silahlara dayalı farklı olmuş olsa, Lore'unu ilmek ilmek işlemese dahi ferahlık, farklılık hissiyatı verirdi.

Bu kadar sattığı sürece bir şey değişmesini beklemek zaten zor. God of War yapımcılarını bu değişikliklere iten şeyin ben God of War Ascension'un satışlarda başarılı olamamasına bağlıyorum. Benzer şeyi souls oyunlarında da yaşanmadığı sürece firma değişikliğe gitmeyecektir. Bir sonraki oyunda belki bu olur ama benim çok da umurumda değil zaten. Hiçbir zaman bu serinin oyunlarını sevmedim ve tek oynama nedenim berserk mangasına olan hayranlığımdan kaynaklanıyordu. Serinin ilham kaynağı da zaten oydu.
 

Geri
Yukarı