Sürprizbozan Elden Ring neden bu kadar zor?

Bu konuda spoiler olduğundan sürprizbozan olarak işaretlenmiştir. Spoiler olmadığını düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

efe yazgı

Kilopat
Katılım
8 Şubat 2016
Mesajlar
87
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Elden Ring oynamaya 3 gün önce başladım ve 3 günde 20. saati devirdim. Öncelikle belirteyim bence çok zevkli bir oyun, beni çok sardı. Ama oyunun tam çözüm videolarını izlemeden ve Wiki'lerini okumadan oynamak neredeyse imkansız. Oyun bence çok zor. Zordan kastım bosslar düşmanlar falan değil. Zor diye kastettiğim kısım bulmacalar, bazı eşyaların konumu, NPC görevlerini bulmak, anlamak falan. Yani oyunu tam çözüm videolarına bakarak oynuyorum ve bazen diyorum ki: Ben bu oyunu kendim oynasaydım imkanı yok böyle bir şey yapmayı akıl edemezdim. Ve oyunu %100 olarak bitirmek istiyorum o yüzden ağır ağır da tüm itemleri vs alarak ilerliyorum. 20. saatte daha Godrick'i yeni kestim ve raya lucaria akademisine yeni geldim. Şu an akademinin mührünü kırdım ve akademide ilerleyeceğim.
 
Miyazaki bu oyunu yaparken kullanıcıların internetten araştırma yapmasını isteyerek yaptı. Adamın yapmak istediği buydu ve çok güzel bir şekilde başardı. Oyunun kendisi için çok büyük bir community kurdu.

%100 bitirmek bu oyunu imkansız gibi bir şey. Ama achievementlardan gidersen oyundaki çoğu şeyi yapmış oluyorsun.
 
Hocam ne Elden Ring'i asıl Wo Long zor yemin ediyorum, şu ilk bossta kafayı yedim adeta Elden Ring'i ne güzel 180 oynamıştım halbuki 😅
Alın 2 katana bakın keyfinize kolaylık istiyorsanız.
 
Souls oyunlarında var böyle şeyler. Özellikle bulmaca ve yerini bulma kısmı sıkıntılı. Ben internetten bakmadan bitirdim sonra geri dönüp videoları izlediğimde bir sürü şey kaçırmışım.
 
Miyazaki bu oyunu yaparken kullanıcıların internetten araştırma yapmasını isteyerek yaptı. Adamın yapmak istediği buydu ve çok güzel bir şekilde başardı. Oyunun kendisi için çok büyük bir community kurdu.

%100 bitirmek bu oyunu imkansız gibi bir şey. Ama achievementlardan gidersen oyundaki çoğu şeyi yapmış oluyorsun.
dün PS de %100 bitirdim platin kupayı da aldım. şimdi 3. karakterimi oluşturup tekrardan farklı bir build ile oynayacağım :D
 
Souls oyunlarının mantığı bu zaten. Arkadaşın dediği gibi zaten oyuncuların bir biriyle sürekli iletişimde yardımlaşmada olmasını istiyor abimiz. Oyunu sürekli rehberlerden açıp izlemeyi hiç sevmesemde bazen önemli bir questline kaçırma ihtimalin oluyor, ama sürekli rehberlerden ilerlemeni önermem. Şahsen aşırı sıkılıyorum rehber açınca. Hemde Elden Ring gibi bir oyunda...
 
Oyunun birde bulmasını istediği bir hikayesi de var bu arada onu da geçmemek lazım o en zoru :D
şu kanal mesela kısa kısa hikayelerden bahsediyor, kim bilir bunların bulunması ne kadar uzun sürdü? Videoları çok eğlenceli ama.

Ya da şu videoya ne kadar insan destek verdi? bunları videoları izlerken düşünmesi gerçekten çok güzel. Oyunu hikayeyi bilerek oynarken de ekstra zevk alıyorsun bu da oyunun yeniden oynanılabilirliğini de arttırıyor. Linear ve ne yapmanı her zaman söyleyen oyunlara göre en büyük farkı bu.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Önceki oyunları oynamış biri çoğu dinamiğe alışık durumda ama ilk oynanan Souls oyunuysa çözümlere bakmak gerekiyor olabilir. Bu türün özelliği zaten oyuncuyu sınaması.
 
Bu genel olarak Japon'larda olan bir şey aslında, Japon'lar internette oyunları hakkında sohbetler dönsün, insanlar oyundaki içeriklerle ilgili birbirleriyle konuşsun istiyorlar. Bu sadece FromSoftware yapımlarına özgün bir şey değil aslında çoğu JRPG'de bu tarz şeylere ihtiyaç duyuluyor ama Souls'larda bir tık daha fazla sadece.

Ayrıca Elden Ring dediğin açıdan bence pek zor değil. Çünkü önceki yapımlarda olmayan oyuncuyu yönlendirme olayı var Elden Ring'de. Önceki yapımlarda bu yoktu ve gideceğin yeri sen kendin bulmalıydın. Elden Ring bunu diğer yapımlara nazaran daha farklı yapıyor sadece, her ne kadar oyunun HUD'u diegetic olmasa da Elden Ring oyuncuyu oyun içindeki verilerle yönlendirme peşinde.

HUD'a bir mini harita koyup gideceğin yeri pinpoint ile göstermektense bunu oyunun dünyasına yedirerek yapıyor.
 

Geri
Yukarı