Elden Ring vs. God of War: Ragnarök GOTY

Oyunun videosunu izleyeyim dedim bir kaç dakikalığına, izlemez olaydım. Bu oyun nasıl yılın oyunu ödülünü almış GOW Ragnarok gibi bir başyapıt varken? Ben de bir şey bekliyordum hani.

Grafikler kötü, 2010 yılından geliyoruz sanki, dinamikleri de beğenmedim, pek cezbedici gibi görünmüyor. Tabi bunlar birkaç dakikalık görüşüm ama o grafiklerle ve dinamiklerle oyuncu kitlesini kazanması biraz zor. Yılın ödülünü verenler körmüş herhalde.
Grafiksel olarak değerlendirmeniz ve profiliniz Last of Us olması az çok oyun bilginizi sorgulamama sebebiyet verdi. Oyun dediğiniz tam olarak nedir? Mesela mekaniksel olarak mı bir oyun oyundur mu dersiniz yoksa grafik olarak mı?

Ben GoW ve Prince of Persia ile büyüdüm, bu iki serinin birbiriyle kapıştığı dönemden geliyorum. O zaman bir oyun çıktı piyasaya, Oblivion!

Bu oyunu grafik ve mekanik olarak övebilir misiniz? Oblivion ve Skyrim'in yaptığı yegane şey, ek görevler ve keşiftir.

Kaldı ki Souls oyunları, GoW 2018'e bile ilham olmuştur. GoW oyunları, tepeden bakış ve gerektiğinde yuvarlağa bastığınız bir oyundan ibaretti. 2018 oyunu ise içinde Souls etkisi bırakan yapısı vardı, gerek keşifler, gerek dünyası hakkında yine çok şey anlatmaması, gerekse savaş mekanikleri.

Sizin fikrinize göre en iyi oyun Crysis teknoloji demosu olmalıdır veya UE5 demoları olmalıdır.

Elden Ring'i iyi yapan etmenler, keşif hissi ve önceki oyunların yaptığı 90'lar oyunlarına dönüşü simgelemesi. Ayrıca oynadığım en büyük, ölçek olarak değil fakat en büyük doluluk oranına sahip bir oyun. Oyunda standart bir kapıdan geçip asansöre ulaşıyorsunuz oradan bir yer altı şehrine ulaştınız. Sadece orası başka oyunlarda DLC olarak parayla satılacak cinsten büyüklük içeriyor.

Yaptığınız aynı hatayı Demon's Souls çıktığında, Yoshida, ki kendisi Sony başkanıydı. "Berbat bir oyun" olarak nitelendirmiştir. Daha sonra nasıl ki Bloodborne çıkarıp, kötü dedikleri oyuna Remake yaptılar. Oyunu 5 dakika oynayıp veya izleyip eleştiren kesim tabii böyle konuşur.

Ek olarak GoWR bence de çok kaliteli bir oyun, sadece ER kadar iyi değil. GOTY alamamış olabilir fakat neredeyse bütün ödülleri topladı.

Sözüm sadece size değil, popüler kültüre.
 
Oyunun videosunu izleyeyim dedim birkaç dakikalığına, izlemez olaydım. Bu oyun nasıl yılın oyunu ödülünü almış GoW Ragnarok gibi bir başyapıt varken? Ben de bir şey bekliyordum hani.

Grafikler kötü, 2010 yılından geliyoruz sanki, dinamikleri de beğenmedim, pek cezbedici gibi görünmüyor. Tabii bunlar birkaç dakikalık görüşüm ama o grafiklerle ve dinamiklerle oyuncu kitlesini kazanması biraz zor. Yılın ödülünü verenler körmüş herhalde.

Arkadaş kötü grafik görmemiş sanırım. Şu grafiklere kötü, 2010 seviyesi dedi gerçekten. Ayarlar medium, Low. Senin mantığına göre Horizon GOTY almalıydı o zaman. En gelişmiş grafikler onda çünkü. Ne Elden Ring ne God of War ne de öbür adaylar grafik konusunda Horizon'la yarışamaz.

20221209162044_1.jpg


20220406194212_1.jpg
 
Arkadaş kötü grafik görmemiş sanırım. Şu grafiklere kötü, 2010 seviyesi dedi gerçekten. Ayarlar medium, Low. Senin mantığına göre Horizon GOTY almalıydı o zaman. En gelişmiş grafikler onda çünkü. Ne Elden Ring ne God of War ne de öbür adaylar grafik konusunda Horizon'la yarışamaz.

Eki Görüntüle 1597749

Eki Görüntüle 1597750
Sanat tasarımına bakmadan yorum yaptı sanırım. ER'nin grafikleri kötü olabilir dönemine göre fakat uyguladığı sanat tasarımı açısından benzeri yok, hatta bence Bloodborne seviyesine yaklaşan bir oyun yok sanatsal anlamda.
 
Haklısınız hocam. Mesela Elden Ring ile GoW ragnarok kıyaslamak gerekirse aslında GoW'un 2018'de de aldığı en büyük eleştiriye rağmen kaliteli boss sayısını artırmaması ve halledemediği savaşlardaki epiklik meselesini Elden Ring adeta bakın o iş böyle olur dercesine insanların gözlerine soktu. Önceki souls oyunlarını her ne kadar oynanışta çok güzel olsa da gereksiz hardcore bulan ve dünya tasarımlarını bayat bulan beni bile içine çekti. Ben oyunlarda sanat tasarımlarına, lore larına ve bunu sunuş tarzına çok dikkat ederim. Önceki souls oyunlarında bunları eksik görüyordum. Salt oynanış vadediyordu açıkçası bana. Elden Ring ile görsellik ve sanat tasarımı anlamında fersah fersah ilerlediklerini düşünüyorum. Ayrıca ilk kez tam açık dünya oyun yapan bir şirket için dünyası da fazla iyi olmuş. Ha eksikleri ne diye sorarsanız bence hikaye sunumunu genel kitleye de hitap edecek şekilde biraz daha değiştirebilirler. Çok fazla diyalog koymadan bunu nasıl yaparlar onu da bilemiyorum. Çünkü souls ruhuna aykırı olur.

Lore konusu zaten tamamen senin keşfine kalan bir durum. Eline vermiyor ki benim hoşuma gidiyor bu. Üç farklı bitişi var DS3'ün örnek olarak hepsi de lore bakımında değişiyor.

Bilgisayara geçtiğim zaman souls enjoyerliğimi yapacağım.

Sanat tasarımına bakmadan yorum yaptı sanırım. Er'nin grafikleri kötü olabilir dönemine göre fakat uyguladığı sanat tasarımı açısından benzeri yok, hatta bence Bloodborne seviyesine yaklaşan bir oyun yok sanatsal anlamda.

Gel bir öpeyim alnını pontiff en zevkli 2. bossumdur.

Bir Twin prince arkadaki müzikleri vs mükemmel savaş zevki ve bölüm tasarımıdır benim için.
 
Son düzenleme:
God of War alsa da hak etmişti, Elden Ring de hak etti. İkisi de mükemmel oyunlar ama bence burada biraz da zevkler ve renkler meselesi devreye giriyor. Ben soulslardan nefret eden bir oyuncuyum mesela, bu ikisi arasından GoW seçerdim o yüzden.

Oyun ödülleri kişisel zevklere göre verilmiyor, sunum kalite vs teknik detaylar yani misal vermek gerekirse en iyi müzik bir parçaya verilmiş olsun ama ben o parçayı sevmem ama sen seversin.
 
Oyunun videosunu izleyeyim dedim birkaç dakikalığına, izlemez olaydım. Bu oyun nasıl yılın oyunu ödülünü almış GoW ragnarok gibi bir başyapıt varken? Ben de bir şey bekliyordum hani.

Grafikler kötü, 2010 yılından geliyoruz sanki, dinamikleri de beğenmedim, pek cezbedici gibi görünmüyor. Tabii bunlar birkaç dakikalık görüşüm ama o grafiklerle ve dinamiklerle oyuncu kitlesini kazanması biraz zor. Yılın ödülünü verenler körmüş herhalde.

Hadi bakalım bir fanboy ile konuşmaya çalışalım.

İki dakika izleyip kötü deme git bir hele düzgün oyunu oyna ondan sonra konuş. Hee yok ben alamam edemem diyorsan crack var, eğer zor oynayamıyorum dersen baştan hiç konuşma derim.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bakalım 2010 grafiklerine. YouTube'a yazdım en iyi 2010 oyunu diye bu video çıktı.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bakıyoruz alakası dahi yok. Kanka sen kafa mı buluyorsun insanlarla ne 2010 grafiği yaptığın fanboyluktan başka bir şey değil.

Hadi o çok övdüğün GoW serisine bir göz atalım 2010'da. Bak şimdi GoW3 2010 oyunu ama ben sana 2015'te çıkan Remastered versiyonunu attım.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Hani 2010 grafiğiydi Elden Ring.

Dinamikle oyuncu kitlesi kazanması zor demiş. Herhalde sen ya ben gireyim sadece vurayım diyorsun kanka o zaman git AC Syndicate oyna onda da pata küte dövüş var daha çok seversin.

Ki onu geçtim o çok sevilen GoW var ya 2018'de çıkan heh işte o arkadaş ta souls türünden nasibini alan bir üründür. GoW oynarsın 20 saat 50 saat hadi 100 saat bitti gitti ee sonra oyun elinde kaldı. Unutursan tekrar oynarsın.

Hadi bir de bakalım Elden Ring'e senin keşfedeceğin bir lore, tonla yapabileceğin kombinasyon ve Build tarzı, 6 farklı bitiriş şekli, 238 boss vb diye gidiyor.

Baktım GoW 2018 ve rangarokta toplam 106 boss var yarısı bile değil.

Elden Ring'in dinamiğine laf edilmiş bakalım ne var, ejderha büyükleri ile farklı oynanış tarzları, silah çeşitliliği ile farklı oynanış stilleri ve özel hareketleri, ateş büyükleri, düz büyüler, kara büyüler, dünya büyükleri, yıldırım büyükleri, silahı istediğin büyü enchant etmek bunun sonucunda silaha yeni özel hareket eklemek. Buildine göre pata küte girebileceğin veya giremeyeceğin yerler, yapacağın Build'e göre silah seçimi vb durumlar spirit çağırıp hızlı fark yapabilme. Bunlar kötü oyun dinamiğimi sağlıyor şimdi.

GoW'da ne var o zaman bir kılıç bir balta fırlat çek fırlat çek, balta vur yere kaldır yukarıdan vur patlat. Daha önceden belirlenmiş belli başlı kombolar.

Bu arada video izledim bende ragnarok için ama en azından 30-40 dakikamı ayırdım açıp kapamadım.

Eleştiriyorsun bari düzgün eleştir. Daha oyuna düzgün bakmamışsın gelmiş kötülüyorsun. Git bi düzgün bak gel.
 
Oyunun videosunu izleyeyim dedim bir kaç dakikalığına, izlemez olaydım. Bu oyun nasıl yılın oyunu ödülünü almış GOW Ragnarok gibi bir başyapıt varken? Ben de bir şey bekliyordum hani.

Grafikler kötü, 2010 yılından geliyoruz sanki, dinamikleri de beğenmedim, pek cezbedici gibi görünmüyor. Tabi bunlar birkaç dakikalık görüşüm ama o grafiklerle ve dinamiklerle oyuncu kitlesini kazanması biraz zor. Yılın ödülünü verenler körmüş herhalde.
Elden Ring'in grafikleri kötü değil, sadece doku kalitesi kötü ve "grafik" dediğimiz kavram doku kalitesinden ibaret bir mesele değil. İşin içinde parçacıkların kullanımı, ışığın kullanımı, sanat dizaynı gibi etmenler de var. Ve Elden Ring saydığım bu etmenler açısından piyasadaki en iyi iş desem abartmış olmam.

Ek olarak, The Game Awards'da hepsi farklı ülke ve bölgelerden olmak üzere 117 farklı oyun basın kuruluşu seçiyor verilecek ödülleri, yani bu kuruluşlardan hepsinin kör olma ihtimali yok belli ki yanlış eleştiri yapan sensin. Ayrıca grafikleri kötü dediğin Elden Ring'in yine aynı sunumda "En iyi Sanat Dizaynı" ödülünü aldığını de belirteyim.

Oyunlara bu ödülleri veren basın kuruluşlarından memnun kalmadın mı? 117'sinden de nefret mi ediyorsun? O zaman fikirlerin oyun basınına değil bizzat oyunculara sorulduğu Golden Joystick oyun ödüllerine bakalım, ama üzgünüm onda da Elden Ring yılın oyunu ödülünü almış dostum.
 
GoW Ragnarok'un GOTY alamaması gayet normal bir durum. Çünkü ilk oyunun devamı olarak geldi. Ortada farklı bir oyun yok. İlk oyun zaten GOTY alarak kalitesini gösterdi. Aynı oyuna hikaye değişti diye iki kere GOTY verilemez. Saçmalık olur. Kaldı ki ilk GoW oyunu da aynı yıla denk gelseler Elden Ring'e kaybedebilirdi. Çünkü Elden Ring daha önce hiçbir oyunda olmayan farklı bir deneyim sunarak sonuna kadar GOTY almayı hak etti. Uçsuz bucaksız haritası, onlarca build çeşidi ve sanat tasarımı ile büyük başarıya imza attılar. Yok artık denecek kadar insanın ağzını açık bırakacak yerleri var.
 
Hadi bakalım bir fanboy ile konuşmaya çalışalım.

İki dakika izleyip kötü deme git bir hele düzgün oyunu oyna ondan sonra konuş. Hee yok ben alamam edemem diyorsan crack var, eğer zor oynayamıyorum dersen baştan hiç konuşma derim.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bakalım 2010 grafiklerine. YouTube'a yazdım en iyi 2010 oyunu diye bu video çıktı.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bakıyoruz alakası dahi yok. Kanka sen kafa mı buluyorsun insanlarla ne 2010 grafiği yaptığın fanboyluktan başka bir şey değil.

Hadi o çok övdüğün GoW serisine bir göz atalım 2010'da. Bak şimdi GoW3 2010 oyunu ama ben sana 2015'te çıkan Remastered versiyonunu attım.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Hani 2010 grafiğiydi Elden Ring.

Dinamikle oyuncu kitlesi kazanması zor demiş. Herhalde sen ya ben gireyim sadece vurayım diyorsun kanka o zaman git AC Syndicate oyna onda da pata küte dövüş var daha çok seversin.

Ki onu geçtim o çok sevilen GoW var ya 2018'de çıkan heh işte o arkadaş ta souls türünden nasibini alan bir üründür. GoW oynarsın 20 saat 50 saat hadi 100 saat bitti gitti ee sonra oyun elinde kaldı. Unutursan tekrar oynarsın.

Hadi bir de bakalım Elden Ring'e senin keşfedeceğin bir lore, tonla yapabileceğin kombinasyon ve Build tarzı, 6 farklı bitiriş şekli, 238 boss vb diye gidiyor.

Baktım GoW 2018 ve rangarokta toplam 106 boss var yarısı bile değil.

Elden Ring'in dinamiğine laf edilmiş bakalım ne var, ejderha büyükleri ile farklı oynanış tarzları, silah çeşitliliği ile farklı oynanış stilleri ve özel hareketleri, ateş büyükleri, düz büyüler, kara büyüler, dünya büyükleri, yıldırım büyükleri, silahı istediğin büyü enchant etmek bunun sonucunda silaha yeni özel hareket eklemek. Buildine göre pata küte girebileceğin veya giremeyeceğin yerler, yapacağın Build'e göre silah seçimi vb durumlar spirit çağırıp hızlı fark yapabilme. Bunlar kötü oyun dinamiğimi sağlıyor şimdi.

GoW'da ne var o zaman bir kılıç bir balta fırlat çek fırlat çek, balta vur yere kaldır yukarıdan vur patlat. Daha önceden belirlenmiş belli başlı kombolar.

Bu arada video izledim bende ragnarok için ama en azından 30-40 dakikamı ayırdım açıp kapamadım.

Eleştiriyorsun bari düzgün eleştir. Daha oyuna düzgün bakmamışsın gelmiş kötülüyorsun. Git bi düzgün bak gel.
Modlu video atmak? Oyun normalde böyle mi gözüküyor sence? :D

Aşırı kötü bir oyun :) Game of the Week ödülünü bile alamaz :D
GOTY seviyesinde olmasa bile gayet iyi oyun.
 

Geri
Yukarı