Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
- Profil Kapağı
- 1522743131
CoH son 10 senenin en iyi RTS oyunudur. Sadece bana göre değil, tüm reviewların ortalamasını alan metacritic'e göre de öyle. Realizm her zaman iyi değildir. BF3 nasıl ki ARMA serisi kadar gerçekçi değilken son yılların en iyi multiplayer savaş atmosferini veriyor, CoH için de aynı şey geçerli.
İlla ki gerçekçilik diyeceğiz o zaman minik detaylar;
Tankların zırh kalınlığı haliyle hızlarını etkiliyor. Sadece zırh kalınlığı değil, zırhların açısı da çatışmalardan kurtulmalarını etkiliyor.
Örneğin M18 keskin geometrisi olan bir tank ve çok süratli. Fakat tenekeden yapılmış gibi. En ufak darbede ya paleti kırılıyor ya da topu dağılıyor (evet tanklar bozuluyor ve tamir etmek gerekiyor işlevsel olması için), aynı hıza sahip Panzer Elite zırhlısı Hetzer üçgen prizma benzeri bir yapıya sahip ve üstüne gelen pek çok top mermisi sekiyor. Tıpkı WWII'da olduğu gibi.
M18:
Hetzer:
---------------------------------------------
Askerlerin moralleri var. Aynı zamanda cover to cover ilerletmek çok daha doğru bir yöntem oyunda. Tıkla gitsin yok. Aksi halde ağır MG ateşi altında moralleri düşüyor ve daha çabuk ölüyorlar. Bazen ateş etmeyi bırakıp oldukları yere kıvrılıyorlar. Tabii ki MG silah takımını desteksiz bırakmamak lazım çünkü silahın kurulumu ve tripodunun açısı ateş alanını ve hızını etkiliyor. Yeniden pozlarken ortamdaki objeleri siper olarak kullanan düşman askerleri etrafından dolaşabiliyorlar.
---------------------------------------------
Oyun base to base combat değil. Harita kontrolü ve kaynakları elde tutmak çok önemli. Benzin, mermi ve insan gücü olmak üzere 3 kaynak var ve tüm haritayı numpad 0 tuşu ile tactical map adı altında görebiliyoruz.
Akıl almaz stratejiler kuruluyor oyun başlamadan önce her takım tarafından. Kilit noktalara mayın yerleştirmek, tank bloku inşaa etmek, çit ve kum torbası dizmek zaten olmazsa olmazı oyunun. Bu tarz bir dar boğaz inşaasından sonra AA gun, bunker, Flak88 gibi kuvvetlendirme amaçlı pek çok destek binası ve silahı var.
---------------------------------------------
Öldürülen düşman askerlerinin silahları yerden alınabiliyor ve kendi adamlarımız tarafından kullanılabiliyor fakat ortalarda NATO olmadığından, bir standart gelmediğinden silahlara ya isabet oranları düşüyor ya da silahların alternatif fonksiyonlarını kullanamıyorlar.
Bir diğer detay Alman askerleri akademi mezunu olduklarından rütbelerini belirli bir kaynak ödemesi karşılığı yükseltebiliyor, fakat Amerikan askerleri Harlem zencileri olduğundan ancak çatışarak daha deneyimli ve tehlikeli askerler oluyorlar. Aynı şey zırhlı araçların mürettebatları için de geçerli.
---------------------------------------------
4 farklı fraksiyon var ve her biri kendi içinde apayrı Tech Tree'ye ve oynanışa sahip. Burada yaz yaz bitmez o yüzden;
British Strategies - Company of Heroes - GameReplays.org
American Strategies - Company of Heroes - GameReplays.org
Panzer Elite Strategies - Company of Heroes - GameReplays.org
Wehrmacht Strategies - Company of Heroes - GameReplays.org
---------------------------------------------
Oyunda Müttefikler "company" adı altında 3 farklı harita dışı destek teknolojisine sahip. her company bir çok birime sahip.
Royal Canadian Artillery Support - Company of Heroes - GameReplays.org
Royal Commandos Support - Company of Heroes - GameReplays.org
Royal Engineers Support - Company of Heroes - GameReplays.org
Airborne Company Units & Abilities - Company of Heroes - GameReplays.org
Infantry Company Units & Abilities - Company of Heroes - GameReplays.org
Armor Company Units & Abilities - Company of Heroes - GameReplays.org
Aynı şekilde Alman'lar ise Doctrine seçiyorlar.
Scorched Earth Tactics - Company of Heroes - GameReplays.org
Luftwaffe Tactics - Company of Heroes - GameReplays.org
Tank Destroyer Tactics - Company of Heroes - GameReplays.org
Defensive Doctrine Guide - Company of Heroes - GameReplays.org
Terror Doctrine Guide - Company of Heroes - GameReplays.org
Blitzkrieg Doctrine Guide - Company of Heroes - GameReplays.org
Tabii ki bunların dışında elimizdeki orduyu da kişiselleştirebiliyoruz oyun öncesi;
---------------------------------------------
Fog of war içinde kalan düşman birimlerini seslerinden tanımaya çalışmak ise bambaşka bir detay. Tabii ki birimlerin line of sight olayı yüzünden savunma hattının içindeki herşeye müdahale etmek zorunda olmak ve zamana karşı yarışmak ise ayrı bir zevk. Sadece savunma değil, saldırı yaparken de aynı şey geçerli.
---------------------------------------------
15 yıldan fazladır RTS oynarım, elimde 10'dan fazla orjinal RTS oyun var, piyasada yer almış neredeyse tüm RTS oyunları da korsan da olsa oynamışlığım ve bitirmişliğim var. Ve diyorum ki CoH ömrü hayatımda gördüğüm en dinamik, en gerçekçi (oynanışı baltalamayanından), en fazla strateji esnekliğine ve varyantına sahip oyundur. En kötü korsan indirip bir campaign bakar, sonrasında skirmish oynarsanız ne demek istediğimi anlarsınız. Saygılar ve sevgiler. ~Barış Uysal
İlla ki gerçekçilik diyeceğiz o zaman minik detaylar;
Tankların zırh kalınlığı haliyle hızlarını etkiliyor. Sadece zırh kalınlığı değil, zırhların açısı da çatışmalardan kurtulmalarını etkiliyor.
Örneğin M18 keskin geometrisi olan bir tank ve çok süratli. Fakat tenekeden yapılmış gibi. En ufak darbede ya paleti kırılıyor ya da topu dağılıyor (evet tanklar bozuluyor ve tamir etmek gerekiyor işlevsel olması için), aynı hıza sahip Panzer Elite zırhlısı Hetzer üçgen prizma benzeri bir yapıya sahip ve üstüne gelen pek çok top mermisi sekiyor. Tıpkı WWII'da olduğu gibi.
M18:
Hetzer:
---------------------------------------------
Askerlerin moralleri var. Aynı zamanda cover to cover ilerletmek çok daha doğru bir yöntem oyunda. Tıkla gitsin yok. Aksi halde ağır MG ateşi altında moralleri düşüyor ve daha çabuk ölüyorlar. Bazen ateş etmeyi bırakıp oldukları yere kıvrılıyorlar. Tabii ki MG silah takımını desteksiz bırakmamak lazım çünkü silahın kurulumu ve tripodunun açısı ateş alanını ve hızını etkiliyor. Yeniden pozlarken ortamdaki objeleri siper olarak kullanan düşman askerleri etrafından dolaşabiliyorlar.
---------------------------------------------
Oyun base to base combat değil. Harita kontrolü ve kaynakları elde tutmak çok önemli. Benzin, mermi ve insan gücü olmak üzere 3 kaynak var ve tüm haritayı numpad 0 tuşu ile tactical map adı altında görebiliyoruz.
Akıl almaz stratejiler kuruluyor oyun başlamadan önce her takım tarafından. Kilit noktalara mayın yerleştirmek, tank bloku inşaa etmek, çit ve kum torbası dizmek zaten olmazsa olmazı oyunun. Bu tarz bir dar boğaz inşaasından sonra AA gun, bunker, Flak88 gibi kuvvetlendirme amaçlı pek çok destek binası ve silahı var.
---------------------------------------------
Öldürülen düşman askerlerinin silahları yerden alınabiliyor ve kendi adamlarımız tarafından kullanılabiliyor fakat ortalarda NATO olmadığından, bir standart gelmediğinden silahlara ya isabet oranları düşüyor ya da silahların alternatif fonksiyonlarını kullanamıyorlar.
Bir diğer detay Alman askerleri akademi mezunu olduklarından rütbelerini belirli bir kaynak ödemesi karşılığı yükseltebiliyor, fakat Amerikan askerleri Harlem zencileri olduğundan ancak çatışarak daha deneyimli ve tehlikeli askerler oluyorlar. Aynı şey zırhlı araçların mürettebatları için de geçerli.
---------------------------------------------
4 farklı fraksiyon var ve her biri kendi içinde apayrı Tech Tree'ye ve oynanışa sahip. Burada yaz yaz bitmez o yüzden;
British Strategies - Company of Heroes - GameReplays.org
American Strategies - Company of Heroes - GameReplays.org
Panzer Elite Strategies - Company of Heroes - GameReplays.org
Wehrmacht Strategies - Company of Heroes - GameReplays.org
---------------------------------------------
Oyunda Müttefikler "company" adı altında 3 farklı harita dışı destek teknolojisine sahip. her company bir çok birime sahip.
Royal Canadian Artillery Support - Company of Heroes - GameReplays.org
Royal Commandos Support - Company of Heroes - GameReplays.org
Royal Engineers Support - Company of Heroes - GameReplays.org
Airborne Company Units & Abilities - Company of Heroes - GameReplays.org
Infantry Company Units & Abilities - Company of Heroes - GameReplays.org
Armor Company Units & Abilities - Company of Heroes - GameReplays.org
Aynı şekilde Alman'lar ise Doctrine seçiyorlar.
Scorched Earth Tactics - Company of Heroes - GameReplays.org
Luftwaffe Tactics - Company of Heroes - GameReplays.org
Tank Destroyer Tactics - Company of Heroes - GameReplays.org
Defensive Doctrine Guide - Company of Heroes - GameReplays.org
Terror Doctrine Guide - Company of Heroes - GameReplays.org
Blitzkrieg Doctrine Guide - Company of Heroes - GameReplays.org
Tabii ki bunların dışında elimizdeki orduyu da kişiselleştirebiliyoruz oyun öncesi;
---------------------------------------------
Fog of war içinde kalan düşman birimlerini seslerinden tanımaya çalışmak ise bambaşka bir detay. Tabii ki birimlerin line of sight olayı yüzünden savunma hattının içindeki herşeye müdahale etmek zorunda olmak ve zamana karşı yarışmak ise ayrı bir zevk. Sadece savunma değil, saldırı yaparken de aynı şey geçerli.
---------------------------------------------
15 yıldan fazladır RTS oynarım, elimde 10'dan fazla orjinal RTS oyun var, piyasada yer almış neredeyse tüm RTS oyunları da korsan da olsa oynamışlığım ve bitirmişliğim var. Ve diyorum ki CoH ömrü hayatımda gördüğüm en dinamik, en gerçekçi (oynanışı baltalamayanından), en fazla strateji esnekliğine ve varyantına sahip oyundur. En kötü korsan indirip bir campaign bakar, sonrasında skirmish oynarsanız ne demek istediğimi anlarsınız. Saygılar ve sevgiler. ~Barış Uysal