Sürprizbozan Escape From Tarkov Rehber - İnceleme

Bu konuda spoiler olduğundan sürprizbozan olarak işaretlenmiştir. Spoiler olmadığını düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Lyraess

Kilopat
Katılım
14 Şubat 2018
Mesajlar
2.167
Makaleler
3
Çözümler
17
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
R5 5600 - RX6700XT - 8x4 3000 MHz
Cinsiyet
Erkek
Merhabalar. Bu konuda Battlestate Games tarafından yapılan Escape from Tarkov deneyimlerimi, hikayesini anlatmaya çalışacağım. İlk olarak hikaye ile başlayayım.


Hikaye:

Tarkov oyunda bir Rus şehrinin ismi. Tarkov şehri özel ekonomik bölge olarak geçmektedir. Özel ekonomik bölge olduğu için pek çok şirket kendi çıkarları için Tarkov bölgesini kullandı. Şirketlerin sayısı artınca şirketler arası skandallar ortaya çıktı. Daha sonra ise bu olay çözülemedi ve Tarkov oyundaki terk edilmiş haline geldi. Tarkov'un terk edilmesinin sebebi şirketler arası savaş. Şirketler işi paralı askerler ile çözmeye çalıştı. Tarkov'un da huzuru bozuldu. Daha sonra bu duruma müdahale etmek için USEC ve BEAR birlikleri bölgeye müdahale etmeye gitti.

USEC: Birleşmiş Milletler Barış Güçleri. İngilizce konuşuyor. NATO silahlarını daha iyi kullanıyor.
BEAR: Rus İç Birlikleri. Rusça konuşuyor. Rus silahlarını daha iyi kullanıyor.

Biz de oyuna tam olarak bu noktada başlıyoruz. Oyunun başında USEC veya BEAR seçmeniz gerekiyor. Eğer USEC seçerseniz karakteriniz (PMC) Birleşmiş Milletler askeri oluyor. Eğer BEAR seçerseniz karakteriniz Rus askeri oluyor. Ancak oyun içinde USEC ve BEAR birlikleri düşman. Yani arkadaşınız değilse diğer PMC birliklerini öldürmeniz gerek. Bir de son bir grup var, Scav birlikleri. Scav birlikleri Tarkov bölgesinin tahliyesinden sonra illegal olarak kalan yerel halk, gangster gibi kişilerdir. Her haritada yapay zeka Scav askerleri bulunur. Ayrıca eğer isterseniz PMC karakteriniz yerine Scav ile de oynayabilirsiniz. Scav birliklerinin ekipmanları kendileri bulduğu için oyuna Scav olarak girince loot yapmaya gerek kalmadan envanterinizde bir kaç eşya ile başlarsınız. Yapay zeka Scav askerleri gördükleri tüm PMC birliklerine ateş eder ve öldürmeye çalışır. Eğer siz oyuna Scav olarak girerseniz diğer Scav birlikleri siz herhangi bir yapay zeka veya gerçek oyuncu tarafından kontrol edilen Scav askerine ateş etmediğiniz sürece size saldırmaz.


Oyunun amacı:

PMC veya Scav olarak Tarkov bölgesini yağmalamak. Tarkov'da kalan eşya, silah, ekipman, zırh gibi şeyleri yağmalayıp giderek güçlenmek.


Oynanış:

EFT benim bugüne kadar gördüğüm en gerçekçi, en gerilimli, en heyecanlı, en sabır isteyen FPS oyunu. Oyunda silah mekanikleri, sağlık sistemi, silah aksesuar mekanikleri vs. çok farklı. Oyunda yağmaya gidip eğer ölürseniz üstünüze aldığınız tüm eşyalar gidiyor. Sadece 2 farklı ihtimal var. Birincisi oyundaki tüccarlardan silahlarınıza ücret karşılığında koruma sağlamak. Eğer koruma sağladıktan sonra ölürseniz, ve sizi öldüren kişi korumalı eşyalarınızı almadıysa bir süre sonra tüccar size eşyalarınızı geri veriyor. İkinci ihtimal ise Pouch. Pouch'dan aşağıda bahsedeceğim. Örneğin oyunda karakterinize takabileceğiniz ekipmanlar var. Bunlar; kask, göğüs zırhı, kulaklık, bileklik, maske, gözlük, teçhizat yeleği, sırt çantası ve Secure Container denen küçük bir kutu. Bu ekipmanların her birisi son derece önemli.

Kask: Oyunda eğer kafanıza mermi isabet ederse sizi korur. Ancak kaskınızın da bir dayanıklılığı ve dayanabileceği mermi kalibresi sınırı var. Eğer kaskınızın dayanıklılığı biterse kaskınız mermileri geçirmeye başlayacaktır. Ancak unutmayın ki eğer kaskınızın önünde vizör yoksa kaskınız ne kadar iyi olursa olsun yüzünüzden vurulursanız mermi geçer.

Göğüs zırhı: Göğüs zırhı bence oyundaki en önemli ekipmandır. Genel olarak karın (Stomach) ve Göğüs (Thorax) bölgesini görür. Aynı kask gibi zırhınızın da bir dayanıklılığı ve mermi kalibresi sınırı var. Aynı kask gibi dayanıklılığı tükenirse mermi geçirmeye başlar.

Kulaklık: Kulaklıklar sizin duyabileceğiniz seslerin menzilini ve gürültüsünü artırıp daha rahat duymanıza yardımcı olur. Oyunda kulaklığınız yokken duymak çok güç olabiliyor. Hele ki rakibiniz yavaş hareket ediyorsa. Kulaklıkların bir dayanıklılığı yok.

Bileklik: Oynanışa çok fazla bir katkısı yok. Sadece aksesuar, ve eğer arkadaşınızla girdiyseniz birbirinizi tanımanıza yardımcı oluyor. Oyunda arkadaşınızla girdiyseniz onun karakterinin üstünde ismi yazmıyor. O yüzden önemli olabilir

Maske: Oyunda 2 farklı maske türü var. İlki aksesuar için takılan maskeler. Bunlar bandana gibi şeyler. İkincisi ise mermi durdurma kapasitesi olan zırh sayılabilecek maskeler. Bunlar genel olarak demir gibi maddelerden oluyor ve yüzünüze gelecek mermilerden sizi koruyor.

Gözlük: Gözlükler sizi flaş bombalarından korur. Her gözlüğün bir miktar flaş bombası koruması vardır. Bundan ayrı olarak oyunda sadece "Condor" isimli gözlük zırhlı bir gözlüktür. Ve gözünüzü korur.

Teçhizat yeleği: Yeleğinize ağırlıklı olarak yedek şarjörler koyulur. Eğer merminiz bittiyse ve yedek şarjörünüz sırt çantanızda ise şarjör değiştirme süresi çok uzun olur. Bu yüzden genel olarak önerilen yedek şarjörleri yeleğe koymak. Ama isterseniz sığdığı müddetçe yeleğinize istediğiniz eşyaları koyabilirsiniz. Bazı yelekler aynı anda hem zırh, hem teçhizat yeleği işlevi görür.

Sırt çantası: Ağırlıklı olarak aktif çatışmada kullanılmayacak, yağmadan çıkarılmak istenen ve slot alanları çok fazla olan eşyalar yerleştirilir.

Secure Container: Oyundaki en önemli ekipman. Secure container kilitli bir kutu. Oyunda 6 tane farklı Konteyner var. Bunların slot alanları değişiyor. Bu konteynerlerin önemi ise eğer yağmaya gidip ölürseniz ne olursa olsun bu konteynerdeki eşyalarınız orada kalıyor. Pahalı bir eşya bulduğunuzda gerçekten çok kullanışlı. Bir de ek olarak envanterde 4 slotluk bir cep slotu var. Buraya sadece tek slot yer kaplayan eşyaları koyabiliyorsunuz. Genelde can basma eşyaları koyulur.

Silah Slotları: Oyunda 4 tane silah slotu var. Sırt çantası dışında üzerinizde en fazla 4 adet silah bulundurabilirsiniz. Bir tane boynunuza takılı olan kemere takacağınız SMG, AR vs. gibi büyük silahlar. İkinci olarak sırtınıza takacağınız yine SMG, AR gibi silahlar. Üçüncü olarak silah kılıfınıza bir adet tabanca. Son olarak da yakın dövüş silahı.


Can mekaniği, mermi farkları, silah aksesuarları ve silah dayanıklılığı gibi şeyler:

Önce basitten başlayayım, silah dayanıklılığı. Oyunda her silahın bir dayanıklılık seviyesi var. Eğer silahınızın canı çok azalırsa silah kırılır ve ateş edemezsiniz. Bu yüzden dikkat edin. Tam rakibe ateş edecekken elinizdeki silah tutukluk yapabilir.
Mermi farkları: Oyunda her mermi kalibresi için farklı mermi türleri var. Yani bir taarruz tüfeğine isterseniz daha güçsüz ama daha ucuz mermi de takabilirsiniz. Daha pahalı olup daha güçlü olan mermi de. Örnek vermem gerekirse oyunda sadece 5.56 mermi kalibresi için 11 farklı mermi türü var. Bunlardan bazıları normal mermi, bazıları izli mermi, bazıları zırh delici mermi.
Silah aksesuarları: Oyunda silahlarınızı benim daha önce hiçbir oyunda görmediğim kadar detaylı özelleştirebilirsiniz. Örneğin bir pompalı tüfeğin şarjörünü, namlusunu, sürgüsünü, kabzasını ve ekstra olarak sizin ayrı olarak takacağınız ekipmanı istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. İsterseniz bir silaha 5 adet el feneri takabilir, isterseniz bir silaha 3 adet dürbün ekleyebilirsiniz. Silah özelleştirme kısmı çok ayrı bir dünya. Burda tamamen anlatmak istesem yaklaşık 3 saat sürer, o yüzden internetten veya oyundan inceleyebilirsiniz.
Can mekaniği: Geldik en güzel kısma. Can mekaniği çok farklı bir dünya. Oyunda ilk gördüğümde bunu yapan hangi işsiz diye düşünmüştüm kendim. Şöyle ki oyunda belirli uzuvlarınız var. Bunlar kafa, göğüs, karın, sağ kol, sol kol, sağ bacak ve sol bacak. Ayrıca oyunda bir hasar mekaniği var. Bir uzuvunuz hasar aldığında o uzuv düz kanamıyor veya bazen hiç kanamıyor. Bundan aşağıda bahsedeceğim. Şöyle ki oyunda her uzuv bir can miktarına sahip. Uzuvlardan bağımsız olarak da karakteriniz genel bir can miktarı var. Uzuv hasarı ise şöyle işliyor, mesela kafanızdan kask yok iken vurulursanız kafanızın canı sıfırlanıyor. Eğer göğüsünüz hasar alırsa ve sıfırlanırsa aynı kafa gibi canı sıfırlanıyor. Kafa ve göğüsde direkt tek yemezsiniz. Ancak kafa veya göğüs sıfırlanırsa çok yüksek miktarda kanama yapar ve genelde 10-15 saniye içinde ölürsünüz. Eğer karından vurulursanız ve sıfırlanırsa karakteriniz bir anda çok fazla susar, acıkır ve enerji kaybeder. Böyle olduğunda karakteriniz 10-15 saniyede bir yüksek sesli öksürür bu da yerinizi belli eder. Ayrıca karın sıfırlandığında genel canınız 1.5x daha fazla hasar alır.
Kollar: Kollarınız sıfırlanırsa karakterinizin kolu kırılır. Kolu kırıldığında eşyaları daha yavaş arar, silahları çekmek, şarjör değiştirmek ve nişan almak çok daha uzun sürer.
Bacaklar: Eğer bacaklarınız sıfırlanırsa bacaklarınız kırılır ve karakteriniz iki bacağı da gittiyse %90 daha yavaş koşar. Daha az zıplayabilir. Ayrıca eğer bacağınız kırıkken koşmaya çalışırsanız bacağınız hasar alır.

Oyundaki yara ve hasar türleri:
Hafif kanama: Bir uzuvunuzda hafif kanama varsa 6 saniyede bir karakteriniz hasar alır. Hafif kanamanızı bandaj yardımıyla durdurabilirsiniz.
Ağır kanama: Bir uzuvunuzda ağır kanama varsa karakteriniz 4 saniyede bir hafif kanamadan daha fazla hasar alır. Ek olarak arkanızda kan izleri bırakırsınız ve enerjiniz azalır.
Açık yara: Hafif veya Ağır kanamayı tedavi ettikten sonra ortaya çıkar. Yarayı tedavi ettikten sonra 5 dakika boyunca o yara açık yara olarak kalır. Açık yara olduğunda eğer yara olan uzuv tekrardan hasar alırsa ağır kanamaya yol açar. Ek olarak eğer açık yara var iken çok fazla koşarsanız hafif kanama oluşur.
Kırılma: Yukarıda kırılınca olan efektlerden bahsettim. Kırık uzuvu "Splint" ekipmanı ile tedavi edersiniz.
Acı: Yaralandığınızda karakteriniz acı çeker, acı olduğunda ise etraf kararır yani görüşünüz azalır. Tedavi etmek için vazelin veya ilaç kullanılır.
Contusion: Karakterinizin hisleri ve kulakları %33 daha kötü olur.
Travma: Genel olarak eğer kafanızda kask var iken kafanızdan vurulduysanız ve kaskınız mermileri engellediyse oluşur. Travma olduğunda ekranınız titrer ve acı çekmeye başlarsınız. Tedavi etmek için acı tedavisindeki eşyalar kullanılmalıdır.
Bunlar genel olarak en çok karşınıza çıkan yara türleri, daha saymadığım pek çok efekt var ancak bunlar biraz daha arka planda. Örneğin susuzluk, aşırı yük, açlık, yorgunluk gibi şeyler.


Yorumum: Elimden geldiğince ve yaklaşık 1 saattir parmaklarım dayandıkça oyundan bahsetmeye çalıştım. Eğer konu uzun geliyorsa ve oyundan çekindiyseniz çekinmeyin. İnanın burda yazdıklarımın 6 katını yazabilirim ancak parmaklarım dayanmaz. Bu mekanikler başta korkutucu gelse de oyunda bir süre geçirdikten sonra çok daha keyifli ve önemli oluyor ve öğreniliyor. Tarkov hakkındaki düşüncem bana göre bugüne kadar oynadığım en iyi ve gerçekçi FPS oyunu. Gönül isterdi ki burada herkese mutlaka oynanmalı, alın diyeyim. Ama ne yazık ki diyemiyorum. Oyun mutlaka oynanmalı bence, ancak fiyatı bizlere göre çok tuzlu. Oyunda 4 adet sürüm var. Bunların arasındaki farklar ise sizin deponuzun büyüklüğü ve başlangıçta verdiği eşyalar. Bana göre başta P2W oluyor ancak depoyu büyütmek çok fazla zor değil. Fiyatları ise standart sürümü 35€. Türk Lirasında şuan 539 TL'ye tekabül ediyor. En pahalı sürümü ise 110€. Türk Lirasında 1694 TL'ye tekabül ediyor. Evet TL için çok pahalı. Ancak oyunu internetten öğrenebileceğiniz bir yöntem ile standart sürümü indirimde 300-350 lira civarına alabilirsiniz. Bu yöntem ile zamanında 240 TL'ye almıştım. Şahsi düşüncem bir gün Steam'e sabit kurdan gelirse herkesin mutlaka oynaması gereken oyun, şuan için ise sadece parası olup ilgisi çekenlerin oynaması gereken bir oyun. Ancak uyarayım, bağımlılık yapıyor. :)

Konuya gerçekten uzun bir zaman ve el kası gücü harcadım. Hatalarım ve eksiklerim için özür dilerim. Gözümden kaçan yazım hataları için de kusuruma bakmayın. Boş zaman buldukça konuyu güncellemeye çalışacağım. İyi forumlar dilerim.
Yetkili bir arkadaş başlığa "Rehber" etiketi verebilirse sevinirim.
 
Son düzenleme:
Eğer USEC seçerseniz karakteriniz (PMC) Birleşmiş Milletler askeri oluyor.
UNTAR askerleri ve USEC birlikleri farklı birlikler. Bu yüzden yanlış bir bilgi.
Scav birlikleri Tarkov bölgesindeki şirketlerin paralı askeridir.
Scavlar, yani Scavengerlar bölge tahliye edildikten sonra illegal bir şekilde bölgede kalan yerel halktır. Askerlikle uzaktan yakından alakaları yok.
Scav birliklerinin ekipmanları şirketler tarafından verildiği için girdiğinizde oyun size eşyaları verir.
O eşyalar buldukları eşyalar. Mantıken yani.
 
UNTAR askerleri ve USEC birlikleri farklı birlikler. Bu yüzden yanlış bir bilgi.

Scavlar, yani Scavengerlar bölge tahliye edildikten sonra illegal bir şekilde bölgede kalan yerel halktır. Askerlikle uzaktan yakından alakaları yok.

O eşyalar buldukları eşyalar. Mantıken yani.
UNTAR ve USEC farklı zaten, ben burda UNTAR'dan bile bahsetmedim.
Scav konusunda yanlış bilgi vermişim, düzelteceğim.
Eşyalar için de aynısı geçerli, paralı asker olarak düşününce öyle yorum yapmıştım, düzelteceğim.
 
Scav olarak girerseniz diğer Scav birlikleri siz herhangi bir yapay zeka veya gerçek oyuncu tarafından kontrol edilen Scav askerine ateş etmediğiniz sürece size saldırmaz.
Scav karma -1'den aşağıysa Scavlara da saldırır.
ğer kaskınızın dayanıklılığı biterse kaskınız mermileri geçirmeye başlayacaktır.
Kaskın koruma seviyesinden daha fazla tahrip gücü olan bir mermi isabet ederse canına bakmadan deler.
Aynı kask gibi dayanıklılığı tükenirse mermi geçirmeye başlar.
Bu da aynı şekilde.
Eğer merminiz bittiyse ve yedek şarjörünüz sırt çantanızda ise şarjör değiştirme süresi çok uzun olur.
Şarjör değiştirme süresi uzun değil hiç olmaz.
Kafa ve göğüsde direkt tek yemezsiniz. Ancak kafa veya göğüs sıfırlanırsa çok yüksek miktarda kanama yapar ve genelde 10-15 saniye içinde ölürsünüz.
Kafa ve göğüsün canı sıfırlandığı anda ölürsün. Herhangi bir süre gerekmez.
UNTAR ve USEC farklı zaten, ben burada UNTAR'dan bile bahsetmedim.
USEC askerleri Birleşmiş Milletler askerleri yazmışsın. Aynı şey demek istemişsin yani.
 
Scav karma -1'den aşağıysa Scavlara da saldırır.
Scav karma miktarım hiç -1 altına inmediği için hiç başıma gelmemişti. Düzenliyorum.
Kaskın koruma seviyesinden daha fazla tahrip gücü olan bir mermi isabet ederse canına bakmadan deler.
Alıntıladığınız cümlenin hemen öncesindeki cümlede bundan bahsettim.
Bu da aynı şekilde.
Aynı şekilde bundan da bahsettim.
Şarjör değiştirme süresi uzun değil hiç olmaz.
Düzenliyorum, teşekkürler bilgi için.
Kafa ve göğüsün canı sıfırlandığı anda ölürsün. Herhangi bir süre gerekmez.
Kafa ve göğüs canı kanama yolu ile sıfırlanırsa anında ölmezsin. Kaynak Tarkov Wiki. Kafa ve göğüste belirtiliyor.
 
Kafa ve göğüs canı kanama yolu ile sıfırlanırsa anında ölmezsin. Kaynak Tarkov Wiki. Kafa ve göğüste belirtiliyor.
Kanama yoluyla sıfırlandığında ölmemen için ağrı kesici etkisi altında olman gerekir. Çok ayrıntıya girmek gerek tam olarak anlatmak için.
Alıntıladığınız cümlenin hemen öncesindeki cümlede bundan bahsettim.
Merminin kalibresine değil tahrip gücüne dayanamadığı için delenir. 7.62x39 bir merminin delemediği bir kaskı 9mm başka bir mermi delebilir. Ama 7.62x39'un kalibresi daha yüksektir.
 
Kanama yoluyla sıfırlandığında ölmemen için ağrı kesici etkisi altında olman gerekir. Çok ayrıntıya girmek gerek tam olarak anlatmak için.

Merminin kalibresine değil tahrip gücüne dayanamadığı için delenir. 7.62x39 bir merminin delemediği bir kaskı 9mm başka bir mermi delebilir. Ama 7.62x39'un kalibresi daha yüksektir.
Mermi türlerindeki farklardan yukarıda bahsettim. Kalibre derken anlatmak istediğim bahsettiğiniz şeydi ama öyle yazmışım, düzenliyorum.
Konunun sonunda da dediğim gibi bu kadarını yazmak için bile gerçekten uzun zaman harcadım. Biliyordum ki mutlaka hata olacaktı. Çok fazla detaya giremediğimden de bahsettim. Dediğim gibi her şeyin detayına girersem sadece silah modifikasyonu bile yazdığım kadar olurdu sanırım. Bilgilendirmeleriniz için çok teşekkür ederim. Kendim farkettiğim veya başkalarının belirttiği hataları düzeltip, ekstra bir şeyler eklemeye çalışacağım. Tekrardan teşekkür ederim.
 
Mermi türlerindeki farklardan yukarıda bahsettim. Kalibre derken anlatmak istediğim bahsettiğiniz şeydi ama öyle yazmışım, düzenliyorum.
Konunun sonunda da dediğim gibi bu kadarını yazmak için bile gerçekten uzun zaman harcadım. Biliyordum ki mutlaka hata olacaktı. Çok fazla detaya giremediğimden de bahsettim. Dediğim gibi her şeyin detayına girersem sadece silah modifikasyonu bile yazdığım kadar olurdu sanırım. Bilgilendirmeleriniz için çok teşekkür ederim. Kendim fark ettiğim veya başkalarının belirttiği hataları düzeltip, ekstra bir şeyler eklemeye çalışacağım. Tekrardan teşekkür ederim.
Güzel olmuş zaten de ben hataları düzeltmek için yazdım. Bu kadar geniş kapsamlı bir şeyi hata yapmadan yazıya dökmek zordur.
USEC: Birleşmiş Milletler Barış Güçleri.
USEC, Terragroup'un bölgede BEAR kuvvetleriyle çatışması için getirttiği paralı askerler. Birleşmiş Milletlerle ilgileri yok yani. Düşmanlar aslında.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı