FIFA 23 atak ve savunma nasıl yapılır?

Rankout

Centipat
Katılım
15 Ocak 2023
Mesajlar
712
Yer
Giresun/Merkez
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
AMD Ryzen 5 5600, Asus Prıme B550M-K, Asus DUAL-RX6700XT 12GB, A-DATA RAM 8GB (2 adet), Kıngston 1TB NV2, FSP Hyper PRO 650W, Vento VG15FE kasa.
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Öğrenci...
Yıllardır FIFA oynayan birisi olarak ilk defa bu sene bu kadar kötü atak yapıp savunmada aşırı etkisiz kaldım. Atak yaparken pas atacak adam dahi bulamıyorum, forvetim çok nadir defans arkasına sarkıyor ve sarktığı zamanda ne kadar hızlı olursa olsun rakip defans çok kolay yetişiyor. Aynı şekilde savunma oyuncularım genelde çok öne çıkıyor ve rakip çok basit bir şekilde kontra atak ile gol atıyor.
Bildiğiniz taktikler ve püf noktalar varsa benimle paylaşırsanız sevinirim, çünkü fut bile giresim gelmiyor artık Max 2 tur geçebiliyorum artık.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Yıllardır FIFA oynayan birisi olarak ilk defa bu sene bu kadar kötü atak yapıp savunmada aşırı etkisiz kaldım. Atak yaparken pas atacak adam dahi bulamıyorum, forvetim çok nadir defans arkasına sarkıyor ve sarktığı zamanda ne kadar hızlı olursa olsun rakip defans çok kolay yetişiyor. Aynı şekilde savunma oyuncularım genelde çok öne çıkıyor ve rakip çok basit bir şekilde kontra atak ile gol atıyor.
Bildiğiniz taktikler ve püf noktalar varsa benimle paylaşırsanız sevinirim, çünkü fut bile giresim gelmiyor artık Max 2 tur geçebiliyorum artık.

Sırf bunun için onyekuru almıştım sol kanattan fena yardiriyor öneririm.
 
Benzer sorunu bende FIFA 17'de yaşıyorum hocam. Ne kadar ayarlama yapsam da defans sürekli öne geliyor.
Hocam 17 iyiydi 23 de özellikle fut oynarken defans ortasahada rakibin yanından geçmesini izliyor ama ben geçince rakibin defans çok güzel pozisyon alıp hem pas opsiyonlarımı sınırlandırıyor hem de ilerlememi engelliyor çok saçma

Sırf bunun için onyekuru almıştım sol kanattan fena yardiriyor öneririm.
Hocam sol kanatta Martinelli var bende ayrıca futta onyekuru çıksa bile 90+ defanslar karşısında ne yapabilir?
 
Ben de yıllardır FIFA oynuyorum. Aynı dertten muzdaribim. Ancak sebebini biliyorum.

2016'da momentum olayı çıkmıştı, o zaman yalanlamışlardı. İşte o zamandan bu zamana kadar da bu momentum olayı malesef devam ediyor. Şimdi daha çok "scripted" şeklinde biliniyor. Momentum dediğimiz şuydu: Oynayışa göre iki takımın maç içi dengesini sağlamaya yönelik değişiklik yapıyordu oyunun yapay zekası. Diyelim ki A ile B maç yapıyor, A takımı %70 topla oynamada üstün. Bu durumda oyun B takımının oyuncularına avantaj sağlayıp oyunu dengelemeye çalışıyor. Bunu da oyun içi mekaniği değiştirerek yapıyor. Birçok değişken ve etken var ama temel olarak en basit böyle anlatabilirim.
FIFA 23 19.06.2023 14_15_27.png

İlgili resimlerde görebileceğiniz değerler değişerek bu avantajlar sağlanıyor. Örneğimizde A takımının mesela pas hatası varsayılan değer 50'de ise oyun içinde 60'a çıkıyor. Böylelikle pas yaparken rakibe hediye paslar artıyor. Veya hız, hızlanma gibi değerler B takımı için 50 iken 60 oluyor. Bu ne demek peki: Eğer B takımının sağ beki 90 hız ve 90 hızlanma değerlerine sahipse her ikiside 99 oluyor. Tabi oyun içinde asıl hissedilen fark koşudan ziyade tepki süreleri, pozisyon alımları, savunmada müdahale hataları, kalecinin basit hataları, tuhaf fauller, garip goller, garip penaltılar, ... Şimdi bunlar aleyhimizde gerçekleşmeye başlayınca rakibin de oynayışı aslında üstünlük kurabileceğimiz şekildeyken bizi mağlubiyete itiyorsa oyun çekilmez bir çileye dönüşüyor. Şahsen artık acayip sinirleniyorum.

Şimdilerde mesela yüksek reytingli oyunculara ulaşmak çok kolay.
Bugün oyuna başlayan biri rahatlıkla 92-93 reytingli bir takımı dizebilir. Yukarıda anlattığım momentum, script, denge, denkleştirme senaryosu,... adına ne dersen de artık farketmez; bu yüksek yüzdelerin farkını oyun içi mekanikle ayarlıyor. Yani şöyle de düşünebilirsiniz; top orta sahada ve hücuma çıkan takımda pası 99 olan bir oyuncuda, hücumda pozisyon alımı 99 olan hücumcu var. Savunmada ise poziyon alımı 99 olan savunma oyuncusu. Güç, hız, çeviklik gibi değerler denk. Artık bu tarz denk çok oyuncu çıkıyor, yani bu hayali senaryo değil sık karşılaşılan bir durum. Bu iki oyuncu arasında biri diğerine nasıl üstünlük sağlayacak? İşte tam burada momentum devreye giriyor. Kimin aleyhindeyse ona geçmiş olsun.

Ben mesela 4-3-2-1 ve 4-4-2 taktikleriyle oynuyorum. 2 kanat, 2 hücumcumun hepsi de kimya tarzıyla 99-99 hızı ve hızlanması var. Kiminin hızlanması "Patlayıcı (Explosive), kiminin "Kontrollü" (Controlled), "Fuleli" (Lenghty). Bazı maçlarım oluyor rakip savunmacı "Geriye Dönüş Oyuncusu" Sergio Ramos geliyor mesela, sürati 77, hızlanması 90. En fazla fayda sağlayan kimya türüyle oynuyor olsa en fazla 85 olacak hızı. normalde farkı açıp gitmem lazım. Ancak patlayıcı hücumcu, fuleli hücumcu farketmiyor Ramos hep denk koşuyor hatta daha çabuk hızlanıyor ve farkı açıp gidemiyorum. Üstelik diğer etkenler de de üstünlük bende oluyor, dayanıklılık, vücut tipi, denge, çeviklik gibi değerlerde de ben bariz üstünüm. Bazı maçlarımda da farkı açıyorum rakip çok ağır kalıyor. Bahsettiğim oyuncularım da TOTS Saka, TOTS Martinelli, TOTS Benzema, Üst Düzey İkon Cruyff, TOTS Diaby, TOTS Kane, TOTS Son,...

Buna itiraz eden birçok oyuncu oldu ve hâlâ da birçok oyuncu var. Ama EA bu tepkileri görmezden geliyor. Buna bahane olarak o zaman EA FIFA tarafı; gerçek futbol maçlarında oyuncuların morali, duygusal etkilenme gibi sebepler olduğunu iddia ederek bahaneler sunmuştu. Gerçekte ise sebebi tamamen "duygusal". Çevrimiçi oynanışta oyunu önceden satın almış oyuncularla yeni başlayanlar arasında uçurum olmasını engelleyerek daha fazla oyun ve oyun içi öge satışı yapmak asıl amaçları. Yoksa 6 ayda inşa edilmiş takımla 2 haftalık rakibin mücadele etmesi olanaksız hale gelir. Bu durumda da oyun ilk çıktıktan sonra çevrimiçi rekabet amacıyla yıl sonuna kadar satması mümkün olmaz. Hatta benim kendi kuşkularıma oyun içi para harcanan paketle gerçek para harcanan paket içeriği bile farklı olabilir. Aynı paketi FIFA Points'le açmakla jetonla açmak arasında fark var diye düşünüyorum.

Not: Zaman zaman genel güncellemelerle veya oyun içi güncellemelerle de değişiklikler yapılıyor. Mesela oyunun çıktığı ilk aylarda kaleci kalesindeyken bile alakasız aşırtma goller oluyordu, sıfırdan bile atılabiliyordu. Güncellemeyle hemen müdahale ettiler. Bir ara da neredeyse her zamanlamalı şut veya her sert şut gol oluyordu ona da müdahale ettiler. Bir dönem yerden şutlar gol oluyordu değiştirdiler.

Elimdeki oyuncular da şu şekilde:
FIFA 23 19.06.2023 15_13_15.png

FIFA 23 19.06.2023 15_13_28.png

FIFA 23 19.06.2023 15_13_37.png

FIFA 23 19.06.2023 15_13_45.png

FIFA 23 19.06.2023 15_13_54.png

FIFA 23 19.06.2023 15_14_03.png

FIFA 23 19.06.2023 15_14_11.png
FIFA 23 19.06.2023 15_14_20.png
 
Ben de yıllardır FIFA oynuyorum. Aynı dertten muzdaribim. Ancak sebebini biliyorum.

2016'da momentum olayı çıkmıştı, o zaman yalanlamışlardı. İşte o zamandan bu zamana kadar da bu momentum olayı malesef devam ediyor. Şimdi daha çok "scripted" şeklinde biliniyor. Momentum dediğimiz şuydu: Oynayışa göre iki takımın maç içi dengesini sağlamaya yönelik değişiklik yapıyordu oyunun yapay zekası. Diyelim ki A ile B maç yapıyor, A takımı %70 topla oynamada üstün. Bu durumda oyun B takımının oyuncularına avantaj sağlayıp oyunu dengelemeye çalışıyor. Bunu da oyun içi mekaniği değiştirerek yapıyor. Birçok değişken ve etken var ama temel olarak en basit böyle anlatabilirim.
Eki Görüntüle 1827334
İlgili resimlerde görebileceğiniz değerler değişerek bu avantajlar sağlanıyor. Örneğimizde A takımının mesela pas hatası varsayılan değer 50'de ise oyun içinde 60'a çıkıyor. Böylelikle pas yaparken rakibe hediye paslar artıyor. Veya hız, hızlanma gibi değerler B takımı için 50 iken 60 oluyor. Bu ne demek peki: Eğer B takımının sağ beki 90 hız ve 90 hızlanma değerlerine sahipse her ikiside 99 oluyor. Tabi oyun içinde asıl hissedilen fark koşudan ziyade tepki süreleri, pozisyon alımları, savunmada müdahale hataları, kalecinin basit hataları, tuhaf fauller, garip goller, garip penaltılar, ... Şimdi bunlar aleyhimizde gerçekleşmeye başlayınca rakibin de oynayışı aslında üstünlük kurabileceğimiz şekildeyken bizi mağlubiyete itiyorsa oyun çekilmez bir çileye dönüşüyor. Şahsen artık acayip sinirleniyorum.

Şimdilerde mesela yüksek reytingli oyunculara ulaşmak çok kolay.
Bugün oyuna başlayan biri rahatlıkla 92-93 reytingli bir takımı dizebilir. Yukarıda anlattığım momentum, script, denge, denkleştirme senaryosu,... adına ne dersen de artık farketmez; bu yüksek yüzdelerin farkını oyun içi mekanikle ayarlıyor. Yani şöyle de düşünebilirsiniz; top orta sahada ve hücuma çıkan takımda pası 99 olan bir oyuncuda, hücumda pozisyon alımı 99 olan hücumcu var. Savunmada ise poziyon alımı 99 olan savunma oyuncusu. Güç, hız, çeviklik gibi değerler denk. Artık bu tarz denk çok oyuncu çıkıyor, yani bu hayali senaryo değil sık karşılaşılan bir durum. Bu iki oyuncu arasında biri diğerine nasıl üstünlük sağlayacak? İşte tam burada momentum devreye giriyor. Kimin aleyhindeyse ona geçmiş olsun.

Ben mesela 4-3-2-1 ve 4-4-2 taktikleriyle oynuyorum. 2 kanat, 2 hücumcumun hepsi de kimya tarzıyla 99-99 hızı ve hızlanması var. Kiminin hızlanması "Patlayıcı (Explosive), kiminin "Kontrollü" (Controlled), "Fuleli" (Lenghty). Bazı maçlarım oluyor rakip savunmacı "Geriye Dönüş Oyuncusu" Sergio Ramos geliyor mesela, sürati 77, hızlanması 90. En fazla fayda sağlayan kimya türüyle oynuyor olsa en fazla 85 olacak hızı. normalde farkı açıp gitmem lazım. Ancak patlayıcı hücumcu, fuleli hücumcu farketmiyor Ramos hep denk koşuyor hatta daha çabuk hızlanıyor ve farkı açıp gidemiyorum. Üstelik diğer etkenler de de üstünlük bende oluyor, dayanıklılık, vücut tipi, denge, çeviklik gibi değerlerde de ben bariz üstünüm. Bazı maçlarımda da farkı açıyorum rakip çok ağır kalıyor. Bahsettiğim oyuncularım da TOTS Saka, TOTS Martinelli, TOTS Benzema, Üst Düzey İkon Cruyff, TOTS Diaby, TOTS Kane, TOTS Son,...

Buna itiraz eden birçok oyuncu oldu ve hâlâ da birçok oyuncu var. Ama EA bu tepkileri görmezden geliyor. Buna bahane olarak o zaman EA FIFA tarafı; gerçek futbol maçlarında oyuncuların morali, duygusal etkilenme gibi sebepler olduğunu iddia ederek bahaneler sunmuştu. Gerçekte ise sebebi tamamen "duygusal". Çevrimiçi oynanışta oyunu önceden satın almış oyuncularla yeni başlayanlar arasında uçurum olmasını engelleyerek daha fazla oyun ve oyun içi öge satışı yapmak asıl amaçları. Yoksa 6 ayda inşa edilmiş takımla 2 haftalık rakibin mücadele etmesi olanaksız hale gelir. Bu durumda da oyun ilk çıktıktan sonra çevrimiçi rekabet amacıyla yıl sonuna kadar satması mümkün olmaz. Hatta benim kendi kuşkularıma oyun içi para harcanan paketle gerçek para harcanan paket içeriği bile farklı olabilir. Aynı paketi FIFA Points'le açmakla jetonla açmak arasında fark var diye düşünüyorum.

Not: Zaman zaman genel güncellemelerle veya oyun içi güncellemelerle de değişiklikler yapılıyor. Mesela oyunun çıktığı ilk aylarda kaleci kalesindeyken bile alakasız aşırtma goller oluyordu, sıfırdan bile atılabiliyordu. Güncellemeyle hemen müdahale ettiler. Bir ara da neredeyse her zamanlamalı şut veya her sert şut gol oluyordu ona da müdahale ettiler. Bir dönem yerden şutlar gol oluyordu değiştirdiler.

Elimdeki oyuncular da şu şekilde:
Eki Görüntüle 1827369
Eki Görüntüle 1827370
Eki Görüntüle 1827372
Eki Görüntüle 1827373
Eki Görüntüle 1827375
Eki Görüntüle 1827376
Eki Görüntüle 1827377Eki Görüntüle 1827380
Hocam ben bunu daha çok fut oynarken yaşıyorum örnek kaleme Van Der Sar çıkıyor adam üstüne gelen topu bile içeri alıyor ama ben ters köşeye veya doksana atsam bile rakipteyse tutuyor çok saçma bir durum veya alakasız şutlar üstten dışarı çıkıyor.. Gol konusunda şuan oyunda yanlardan yollanan çoğu şut golle sonuçlanıyor kaleci sadece aval aval izliyor, bu oyun R6 dan bile daha kanser kesinlikle uzak durulması gerekiyor..
 
Hocam ben bunu daha çok fut oynarken yaşıyorum örnek kaleme Van Der Sar çıkıyor adam üstüne gelen topu bile içeri alıyor ama ben ters köşeye veya doksana atsam bile rakipteyse tutuyor çok saçma bir durum veya alakasız şutlar üstten dışarı çıkıyor.. Gol konusunda şuan oyunda yanlardan yollanan çoğu şut golle sonuçlanıyor kaleci sadece aval aval izliyor, bu oyun R6 dan bile daha kanser kesinlikle uzak durulması gerekiyor..
Ben bu sorun yüzünden konu açtım demek ki yalnız değilmişim. Bu firmanın sahtekarlıkları karşısında bir şey yapılmalı. Yıllardır aynı script ve yapay zekayla kandırılıyoruz. Bunun kökten değişmesi gerekiyor.
 
Ben bu sorun yüzünden konu açtım demek ki yalnız değilmişim. Bu firmanın sahtekarlıkları karşısında bir şey yapılmalı. Yıllardır aynı script ve yapay zekayla kandırılıyoruz. Bunun kökten değişmesi gerekiyor.
Hocam daha iyi seçenek mi var? Pes yanına bile yaklaşamıyor.
 

Geri
Yukarı