Forspoken, FSR 3 ve Frame Generation On vs Off

Nasıl gidiyor babayiğitler yaptınız mı testinizi. 3060 kullanan arkadaşıma gözün aydın diye linkiin atarken fark ettim sanıyorum videolara yansıyan önemli bir bozulma şurada görünüyor.

1:31'den itibaren yerden yükselen beyaz renkli "büyü" ya da "buz parçası" FSR ile biraz kendini kaybederken FSR + FG ile bayağı bir dağılmış. Kullanıcı birinci elden deneyimlediğinde bu tarz uzak mesafe pikselleşmelerine ya da motion blur hissine çok hassas değilse sorun olmayacaktır pek.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Nasıl gidiyor babayiğitler yaptınız mı testinizi. 3060 kullanan arkadaşıma gözün aydın diye linkiin atarken fark ettim sanıyorum videolara yansıyan önemli bir bozulma şurada görünüyor.

1:31'den itibaren yerden yükselen beyaz renkli "büyü" ya da "buz parçası" FSR ile biraz kendini kaybederken FSR + FG ile bayağı bir dağılmış. Kullanıcı birinci elden deneyimlediğinde bu tarz uzak mesafe pikselleşmelerine ya da motion blur hissine çok hassas değilse sorun olmayacaktır pek.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
şu upscale olayını dlss 2 yapıp fg açmamıza izin verselerdi çok güzel olurdu.
 
Şu upscale olayını dlss 2 yapıp fg açmamıza izin verselerdi çok güzel olurdu.

Native + AMD FG yapılabiliyor mu deneyen var mı? Yoksa AMD FG açıldığında otomatikman FSR da açıyor mu kendisini?

NVIDIA tarafında FG açmak bağımsız bir olay, istersen DLSS/FSR vb. hiç açma yanında. AMD bunu da aynı şekilde bağımsız tutarsa yanında DLSS açılabilecektir.
 
Globalde kullanıcıların büyük çoğunluğu RX 7600'e, RX 7700 XT'ye falan koşmuyor. Her ne olursa olsun mevcut kartıyla ileriyi görmek isteyen kullanıcıların sayısı fazladır. Steam verilerine bakarsanız aşağı yukarı kullanılan kartlar bellidir. Oradaki herkes CS:GO oynamıyor. Optimizasyondan dolayı firmaların yerden yere vurulmasında da büyük çoğunluğun etkisi var zaten. Herkesin High-End sistemi yok. Zaten High-End sistem kuracaklar için HYPR-RX'i kim takar? Nvidia alıp geçer ki öyle yapılıyor. Buradaki FG-FSR 3.0 ise giriş, orta seviye, hala güçlü olan ve Nvidia'nın spesifik bazı serileri gibi birden fazla kartı içine alıyor. Siz ürününüzü bu kitleye satarsınız. Bir oyun yapımcısının derdi yüksek seviyede satmaktır. E size sunulmuş ve rahat entegre edebileceğiniz bir FPS Boost var. Bunu göz ardı edemezsiniz. FMF ise zaten satmayan 7000 serisini ayağa kaldırmak için sunuldu. He emin olun bu da AMD'nin pazar payına etki etmeyecektir. Sonuçta Nvidia bu işin Apple'ı gibi. AMD'nin bu teknolojik gelişimle kullanıcı dostu olmaktan başka şansı yok.
Temelde aynı şeyi savunuyoruz. Tüketiciler zaten dediğiniz gibi düşünüyor. Fakat burada önemli olan AMD'nin ne düşündüğü. Onu da kendiniz demişsiniz zaten, satmayan kartlara bir nebze de olsa alıcı bulabilmek. Yoksa dediğiniz gibi herkesin High-End sistemi yok. Zaten olmasını isteyen de AMD'nin yüzüne bakmıyor genelde. Tabii bunu yurtdışını esas alarak söylüyorum. Yoksa bizim ülkede High-End sistemler bile F/P bazlı kuruluyor. Oyun yapımcısının derdi tabii ki yüksek seviyede satış yapmaktır ama bu sırada AMD taş yemeyecek herhalde, tabii ki de kartlarını satmaya çalışacak. Bu konuda oyun firmalarıyla gerekli ortaklık anlaşmaları yapılacak ve iki taraf da kendi kazancına bakacak. Kısacası hype yaratılacak. Fakat burada sorun şu, AMD'nin böyle bir lüksü yok. Zaten NVIDIA denen kallavinin altında eziliyorsun, pazar payına sahip çıkamıyorsun. İşte burada da dediğiniz gibi geçmiş nesillere de sağlam destek vererek adını ön plana çıkaracaksın. Fakat bunu yaparken yeni nesillere donanım destekli FG getireceksin ki yeni nesilin bir albenisi olsun. Tabii ki onu da salt yazılımla yapmaya çalışıyorsun ve NVIDIA, FG ile seni alt ediyor. Yakında AMD'ye sert bir yanıt gelecektir. NVIDIA rakip sevmez. Rakip sevmediği için de rakibini küçümsemez ve mutlaka karşısına bir yenilikle çıkıp adından söz ettirir. Maalesef AMD, NVIDIA kadar olamıyor. Biz istesek de kendisi istemiyor galiba. Onlar gölgede mutlu. Kendi çaplarında bir pazar payı var ve işlemciye odaklanıyorlar. Fakat o tarafta da eski Intel yok, bunun farkında değiller. Neyse, yazı amacından saptı. :) Ne dediğimi umarım anlamışsınızdır. İyi geceler, iyi sosyaller. :)

Native + AMD FG yapılabiliyor mu deneyen var mı? Yoksa AMD FG açıldığında otomatikman FSR da açıyor mu kendisini?

NVIDIA tarafında FG açmak bağımsız bir olay, istersen DLSS/FSR vb. hiç açma yanında. AMD bunu da aynı şekilde bağımsız tutarsa yanında DLSS açılabilecektir.

Evet, FG bağımsız açılabiliyor. Fakat DLSS ile beraber kullanılamıyor diye biliyorum.
 
Nasıl gidiyor babayiğitler yaptınız mı testinizi. 3060 kullanan arkadaşıma gözün aydın diye linkiin atarken fark ettim sanıyorum videolara yansıyan önemli bir bozulma şurada görünüyor.

1:31'den itibaren yerden yükselen beyaz renkli "büyü" ya da "buz parçası" FSR ile biraz kendini kaybederken FSR + fg ile bayağı bir dağılmış. Kullanıcı birinci elden deneyimlediğinde bu tarz uzak mesafe pikselleşmelerine ya da Motion blur hissine çok hassas değilse sorun olmayacaktır pek.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Oo FPS iki katına çıkmış.
 
Oo FPS iki katına çıkmış.

Kullandıkları algoritmanın temeli bu tabii ki, siz yine de birinci elden test edin. Gözümüzle gördüğümüz ve tecrübe ettiğimiz şey en önemlisi.

6600 XT ile Cyberpunk 2077 oynadığım dönemler FSR 2.2 benim için overclock opsiyonunun bile gerisindeydi görüntüdeki bazı olumsuz hislerden ötürü. Bu tarz teknolojiler temelli olarak donanım desteği alıp jenerasyonlar oturana kadar bazı şeylere tahammül etmek gerekecek.
 
Kullandıkları algoritmanın temeli bu tabii ki, siz yine de birinci elden test edin. Gözümüzle gördüğümüz ve tecrübe ettiğimiz şey en önemlisi.

6600 XT ile Cyberpunk 2077 oynadığım dönemler FSR 2.2 benim için overclock opsiyonunun bile gerisindeydi görüntüdeki bazı olumsuz hislerden ötürü. Bu tarz teknolojiler temelli olarak donanım desteği alıp jenerasyonlar oturana kadar bazı şeylere tahammül etmek gerekecek.

2060S kullanıyorum şu anlık Starfield söylenmeye değer bir oyun mu bilmiyorum ama FSR 2.0 açtığımda 1 FPS bile üstüne koymuyor ne yazık ki. O yüzden FSR 3.0 üstüne FPS koysa bile oyunumun var olan görüntüsünü bozacaksa kullanmaya gerek yok. Oyunu aldığım FPS değerlerinde görmüyorsam kaliteyi görüntüyü de bozuyorsa 150 FPS alsam ne olur?
 
2060S kullanıyorum şu anlık Starfield söylenmeye değer bir oyun mu bilmiyorum ama FSR 2.0 açtığımda 1 FPS bile üstüne koymuyor ne yazık ki. O yüzden FSR 3.0 üstüne FPS koysa bile oyunumun var olan görüntüsünü bozacaksa kullanmaya gerek yok. Oyunu aldığım FPS değerlerinde görmüyorsam kaliteyi görüntüyü de bozuyorsa 150 FPS alsam ne olur?

Frame Generation dediğimiz algoritmalarla ek kareler oluşturma teknolojisi hem çok basit hem de komplike bir olay. 2 kare arasında 1 kare yerleştirildiği için kabaca söylemek gerekirse gerçek 150 FPS hissi ile yapay 150 FPS hissi aynı olmuyor. Kare sayısı ne kadar fazla olursa olumsuz his o kadar azalacaktır ama kare sayıları az olduğunda ise bu yerleştirilen kareler daha çok soruna yol açmaya başlayacaktır biz hareket ederken veya bir yere odaklanırken. Bu oyunun yapısına göre tahammül edilebilir olur ya da rahatsız eder.

Starfield'da ise sanıyorum genel böyle bir sorun var yani ben DLSS modu açtığımda da doğru düzgün FPS oynatmıyordu ne zaman DLSS 3.0 modu kurup NVIDIA Frame Gen açtım o zaman 2 kat FPS oldu. Tabii NVIDIA Frame Gen donanım destekli ve daha gelişmiş olduğu için bahsettiğim olumsuzluklar yaşanmıyor ya da kolayca telafi ediliyor.

2060 Super için AMD Frame Generation faydalı bir özellik olacak, zaten kimse "40 FPS alıyordum 80 FPS alıyorum ama 60 FPS hissettiriyor ne bu motion blur hissi lanet olsun" demeyecek, 40 FPS'den kurtulmak bile başlı başına önemli bir olay. Bu şekilde de RTX 5000, RX 8000 serisi çıkana kadar idare eder sonra adam akıllı yükseltmeni yaparsın.
 
Frame generation dediğimiz algoritmalarla ek kareler oluşturma teknolojisi hem çok basit hem de komplike bir olay. 2 kare arasında 1 kare yerleştirildiği için kabaca söylemek gerekirse gerçek 150 FPS hissi ile yapay 150 FPS hissi aynı olmuyor. Kare sayısı ne kadar fazla olursa olumsuz his o kadar azalacaktır ama kare sayıları az olduğunda ise bu yerleştirilen kareler daha çok soruna yol açmaya başlayacaktır biz hareket ederken veya bir yere odaklanırken. Bu oyunun yapısına göre tahammül edilebilir olur ya da rahatsız eder.

Starfield'da ise sanıyorum genel böyle bir sorun var yani ben DLSS modu açtığımda da doğru düzgün FPS oynatmıyordu ne zaman DLSS 3.0 modu kurup NVIDIA frame gen açtım o zaman 2 kat FPS oldu. Tabii NVIDIA frame gen donanım destekli ve daha gelişmiş olduğu için bahsettiğim olumsuzluklar yaşanmıyor ya da kolayca telafi ediliyor.

2060 Super için AMD frame generation faydalı bir özellik olacak, zaten kimse "40 FPS alıyordum 80 FPS alıyorum ama 60 FPS hissettiriyor ne bu Motion blur hissi lanet olsun" demeyecek, 40 FPS'den kurtulmak bile başlı başına önemli bir olay. Bu şekilde de RTX 5000, RX 8000 serisi çıkana kadar idare eder sonra adamakıllı yükseltmeni yaparsın.

Bakalım deneyip göreceğiz Cyberpunk'a geldiğinde daha açık şekilde görürürüz. Benim DLSS'in üstüne bir şeyler koyarsa AMD'yi överiz tabikii. Ama şu an elle tutulur 3 5 oyundan başka bir şey göremiyorum. Cyberpunk'da alacağım değerler DLSS'in üstündeyse ancak görüntüyü fark edilecek şekilde bozuyorsa bir önemi olmaz benim için. Kalite düşüp FPS artacaksa çok bir önemi yok.
Bu arada AMD'ci arkadaşlar yanlış anlamasın hiçbir şeyi kötülediğim yok. Şu an olan durum hakkında konuşuyorum Forspoken'daki bozulmalar şahsen oyunumda olsa kullanmak istemem. Ancak ileride güncellemelerle daha iyi bir hal alabilir o benim de işime yarar yani :D
 
Son düzenleme:

Geri
Yukarı