Foxconn G41MXE BIOS Update

altamore

Hectopat
Katılım
25 Mayıs 2014
Mesajlar
5
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
1
Merhaba arkadaşlar öncelikle problemimi yazmak istiyorum. Bilgisayarımı bir kaç donanımla yeniledim;
  • Ekran kartı (nvidia gtx650 ti boost),
  • 4gb Kingston Ram,
  • Ana kart olarak da Foxconn G41MXE anakart aldım (FOXCONN G41MXE G41 DDR3 SATA2+VGA+GLAN 16X = aldığım yerdeki yazan tam ismi)

Yenilediğim den beri ilk başlarda bilgisayar çabuk kilitlenmese de 2-3 günde bir kilitleniyordu. Bilgisayarı tamamen kapatıp açmadan açılmıyordu, resete basınca sadece ekran kararıyordu. Sonraları daha sık olmaya başladı bu. şu anda 20-30dk'da bir, hatta arada 2-3 dk'da bir kitlenip kalıyor.

  • Ekran kartından olup olmadığını düşündüm, ekran kartını iptal edip, onboard ekran kartıyla açtım bir kaç saat açık kaldı dedim herhalde ekran kartından dolayı sonra kitlendi tekrar, ekran kartından değilmiş.

  • Acaba çok mu ısınıyor?

  • En son bios update aklıma geldi. Araştırdım ettim, aşşağıdaki linklere ulaştım sağ olsunlar arkadaşlar orada çok güzel açıklamışlar. Ordakileri denedim fakat şöyle bir uyarı aldım "BIOS Doesn't Support AFU". Yani indirdiğim bios update'yi çalıştıracak olan AFUDOS.exe programını desteklemediğini söyledi. Araştırdım bu konuyu fakat bir şey bulamadım.

Foxconn G41MXE-K BIOS Güncelleme | Technopat Sosyal

Foxconn BIOS Update | Technopat Sosyal

  • Sonra üstteki linkteki WinFlash'ı denedim, "Dosyanın boyutu uyumlu değil" uyarısı aldım.

  • Sonra FoxConn'un kendi sitesinden FOX LiveUpdate programını indirdim. Çalıştırdığımda "Fox LiveUpdate Bu anakart'ı desteklemiyor" uyarısı verdi. Halbukü G41MXE'nin tavsiye programlarının içinden indirmiştim.

Şu an aklıma ne yapabilirim bir şey gelmiyor. Acaba ana kart foxconn değil mi diyeceğim. Ama üstünde FoxConn yazıyor baktım.. AIDA64'te de ana kartın üreticisinin ismini göstermiyor. Bu da AIDA64 görüntüsü..




Eğer bu konuda bilgisi olan, ya da fikri olan arkadaşlar varsa yardım ederlerse çok sevinirim.. Delirdim resmen..

Şimdiden yardım eden, etmeyen, okuyan herkese teşekkürler.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

KS
altamore

altamore

Hectopat
Katılım
25 Mayıs 2014
Mesajlar
5
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
1
İşlemcim : Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8300 @ 2.50 GHz
 
Son düzenleyen: Moderatör:
KS
altamore

altamore

Hectopat
Katılım
25 Mayıs 2014
Mesajlar
5
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
1
Teşekkürler Recep bey, ama buraya konuyu açmadan önce burdakilerin hepsini denedim. "AFUDOS.exe dosyası desteklenmiyor" uyarısı veriyor ve o yüzden flash'layamıyorum.
foxconn'un destek kısmına mail attım. Clear BIOS yap demişler, sonra da BIOS'ta "fox central control unit" kısmına gir, ordan "BIOS write protection" kısmını kapat demişler fakat benim biosum'da "fox central control unit" kısmı yok. PDF dosyalarını inceledim ama Fox central kısmı nasıl çıkacak anlamadım bişey.

clear bios yapma olayından da tırstım biraz, pek kurcalamak istemiyorum çünkü bios'u basit update dışında ama onu bile yaptırtmadı bana. adamlara sordum clear bios sıkıntı çıkartır mı diye, çıkartmaz dediler nasıl yapacağımı da gösterdiler.. clear bios'tan sonra yapmam gereken ayarları da bilmiyorum ve sonra format atmam gerekir sanırım yanılmıyorsam.

çözemedim gitti olayı ya. servise göndersem dicem durumlar çok saçma benim şu anda, okulum bitiyor bu sene ve 15 gün sonra ayrılıcam buluduğum yerden ve askere gidicem sonrasında, şimdi servise göndersem kim bilir kaç güne gelir. ama kendim de yapamicam sanırım bu işi. askerden sonraya bırakıcam sanırım :D
 
KS
altamore

altamore

Hectopat
Katılım
25 Mayıs 2014
Mesajlar
5
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
1
Teşekkürler Murat bey, foxconn'un official sitesiyle iletişime geçtim onların dediklerini de denedim olmadı. Ben de artık mecbur kardeşime gönderdim o halletsin, 6 senelik laptopla idare edeceğim okul bitene kadar artık :D

Teşekkürler tekrar yardım çabalarınız için :)
 
Son düzenleyen: Moderatör:



Yeni konular

Yukarı