FSR 3 modları çoğalıyor!

Ocak ayında resmi olarak gelecek oyuna.

Bu kadar sarkmasının da sebebi yapımcılar oyunlarına 50 kere update atmayacağı için. FSR 3.0 arka planda devamlı güncelleniyor Eylül ayından beri aynı DLSS 3.0, 3.5 gibi. Sürücüyü güncellemek kolay ama oyuna eklediğin versiyon? O sıkıntı.

Eylül'de Starfield'a ekleselerdi oyun 7-8 kere FSR patchi almak zorunda kalırdı bu sürede sanıyorum. İşte şimdiye bilinen FSR buglarını ve pürüzlerini bitirdilerse Ocak yamasına atıp elleşmeyecekler daha.
 
Bu kadar sarkmasının da sebebi yapımcılar oyunlarına 50 kere Update atmayacağı için. FSR 3.0 arka planda devamlı güncelleniyor eylül ayından beri aynı DLSS 3.0, 3.5 gibi. Sürücüyü güncellemek kolay ama oyuna eklediğin versiyon? O sıkıntı.

Eylül'de Starfield'a ekleselerdi oyun 7-8 kere FSR patchi almak zorunda kalırdı bu sürede sanıyorum. İşte şimdiye bilinen FSR buglarını ve pürüzlerini bitirdilerse ocak yamasına atıp elleşmeyecekler daha.

Vallahi sürekli iyileştirmelere devam edeceğiz diyorlar ama FG'yi yerleştirince optimizasyon ayağına durdurabilirler de.

Zaten bundan sonra pek üstünde durmazlar. Final sürümü gibi bir şey. 3.0.3.
 
Vallahi sürekli iyileştirmelere devam edeceğiz diyorlar ama FG'yi yerleştirince optimizasyon ayağına durdurabilirler de.

Zaten bundan sonra pek üstünde durmazlar. Final sürümü gibi bir şey. 3.0.3.

Upscaling kısmna ekleyebilecekleri fazla bir şey yok zaten, FG de aynı şekilde olacaktır. Basit bir algoritma üzerinde yükseliyor.

Bundan sonra FSR 3.5 falan görebiliriz ama odağı ışın izlemeye olur sanıyorum. Ray Reconstruction kopyası işte.
 
Upscaling kısmna ekleyebilecekleri fazla bir şey yok zaten, FG de aynı şekilde olacaktır. Basit bir algoritma üzerinde yükseliyor.

Bundan sonra FSR 3.5 falan görebiliriz ama odağı ışın izlemeye olur sanıyorum. Ray Reconstruction kopyası işte.

Kafama bir şey takıldı da.
DLSS 1 2018 yılında çıkmıştı değil mi hocam? Battlefield V ile herhalde.
 
Kafama bir şey takıldı da.
DLSS 1 2018 yılında çıkmıştı değil mi hocam? Battlefield V ile herhalde.

İlk çıkışı öyle yaptı evet ama rezaletti. 2019'da 1.9 sürümüyle yerine oturup 2020'de 2.0 haliyle ideal olmuştu. Hem DLSS hem de Ray Tracing'i hak ettiği konuma getirmek için 4 sene dolu dolu geçti aslında.

Yalnız o dönem NVIDIA'nın yalanlarına ve abartılarına bayılıyordum. Şuna bak mesela ortada fark bile yok ama sanki Cyberpunk Path Tracing'miş gibi bir hype bir hype.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Amd biraz akıllı bir firma olsaydı, oyun yapımcılarıyla Sony/Xbox hatta Apple ile birlikte çalışıp fsr'ı daha hale getirebilirdi. Konsol pazar payı senin elindeyken onun avantajını kullanmamak aşırı saçma.
Bir oyun yapımcısının özelleştirdiği fsr 2, amd'nin kendi fsr'ından daha iyi olabiliyorsa ortada kocaman bir sorun var. (no man's sky)
Fsr3 geldi ama upscale kısmı yine aynı, kalite olarak xess ve dlss'ten hâlâ kötü.
 
Amd biraz akıllı bir firma olsaydı, oyun yapımcılarıyla Sony/Xbox hatta Apple ile birlikte çalışıp fsr'ı daha hale getirebilirdi. Konsol pazar payı senin elindeyken onun avantajını kullanmamak aşırı saçma.
Bir oyun yapımcısının özelleştirdiği fsr 2, amd'nin kendi fsr'ından daha iyi olabiliyorsa ortada kocaman bir sorun var. (no man's sky)
Fsr3 geldi ama upscale kısmı yine aynı, kalite olarak xess ve dlss'ten hâlâ kötü.

FidelityFX'in temeli hepsinden eski olmasına rağmen hala aralarında en geri olmayı nasıl başarıyor anlamak çok güç. Takoz geldi takoz gidiyor firma GPU kanadında.
 
İlk çıkışı öyle yaptı evet ama rezaletti. 2019'da 1.9 sürümüyle yerine oturup 2020'de 2.0 haliyle ideal olmuştu. Hem DLSS hem de Ray Tracing'i hak ettiği konuma getirmek için 4 sene dolu dolu geçti aslında.

Yalnız o dönem NVIDIA'nın yalanlarına ve abartılarına bayılıyordum. Şuna bak mesela ortada fark bile yok ama sanki Cyberpunk path tracing'miş gibi bir hype bir hype.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Aynen, eleştiri almıştı çok. Hatta bende o zamanlar bir şey söylüyordu ama söylediği şey ortada yoktu.

Şundan dolayı sordum:

DLSS 1 2018 sonunda çıktı. Yani bu NVIDIA'nın ürettiği bir şey artık. Çünkü kendi çıkarmış.
AMD o aralar tabii ne olduğunu anlamaya çalışıyor bana kalırsa. Sonra geliştirilmeye başlanıyor. 2021 Nisan ayında FSR 1 çıkıyor.

Hani biz geç geliyor diyoruz mesela. Aslında aynı RT performansı gibi düşün AMD geç geliyor ama bir sonraki sene bir önceki seneden daha iyi.
DLSS sürümlerinin gelmesi hemen hemen 2 yılda bir oluyormuş. AMD ise ne olduğunu anlaması ve geliştirmesi ile araları açılmış.
DLSS her 2 yılda bir gelirken FSR sürümleri her sene gelmiş.

FSR 1 2021.
FSR 2 2022.
FSR 3 2023.
Yani işin özeti şunu demek istiyorum. AMD bunu ilk önce başlatsaydı şu an NVIDIA'yı bekliyor olurduk bana kalırsa. NVIDIA her zaman atılım yaptığı için biz AMD'yi bekliyoruz.
NVIDIA ortada rekabet olmadığı için 2 senede bir çıkarmış bana kalırsa. AMD ise yetişmek için her sene çıkarmış. Ortada geç çıkarma durumu yok bana kalırsa. Bir teknolojinin erken sunulması ve diğer firmanın bunu geliştirene kadar DLSS 2 çıkması. DLSS 2 çıkarken FSR 1 bile yoktu yani.

AMD biraz akıllı bir firma olsaydı, oyun yapımcılarıyla Sony/Xbox hatta Apple ile birlikte çalışıp FSR'ı daha hale getirebilirdi. Konsol pazar payı senin elindeyken onun avantajını kullanmamak aşırı saçma.
Bir oyun yapımcısının özelleştirdiği FSR 2, AMD'nin kendi FSR'ından daha iyi olabiliyorsa ortada kocaman bir sorun var. (no man's sky)
FSR3 geldi ama upscale kısmı yine aynı, kalite olarak XeSS ve DLSS'ten hâlâ kötü.

XeSS daha iyi görüntü veriyor bazı oyunlarda. Forza Horizon 5 mesela. Böyle giderse Intel geçecek gibi görüntü konusunda.
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Geri
Yukarı