God of War (2018) çok sıkıcı

Hack and Slash denilen tür çoğu oyuncuya hitap etmez. Genellikle çeşitli kombolarla kes ilerle şeklindedir. Bu yüzden önceki 3 oyun hakkında yorum yapmayacağım. Seveni tam sever, sevmeyeni hiç sevmez.

4. oyuna gelirsek, tüm kitlelere hitap etmeye çalışmış ancak oyunda yine bir içerik yok. Dümdüz oynuyorsun. Aynı Doom oyunları gibi. Doom'u 1998-1999 yıllarında çok oynardık ama bunca zaman boyunca aynı oyunları oynamak insanı sıkıyor. Kes ilerle, vur ilerle tarzı oyunların hiçbiri eğlenceli gelmiyor artık. Yeni oyuncuları eğlendirir mi? Kesinlikle. Ama bizim gibi doymuş oyuncuların ilgisini çekmiyor artık. Bu yüzden God of War gibi oyunlar bize hitap etmiyor artık.
 
Hack and Slash denilen tür çoğu oyuncuya hitap etmez. Genellikle çeşitli kombolarla kes ilerle şeklindedir. Bu yüzden önceki 3 oyun hakkında yorum yapmayacağım. Seveni tam sever, sevmeyeni hiç sevmez.

4. oyuna gelirsek, tüm kitlelere hitap etmeye çalışmış ancak oyunda yine bir içerik yok. Dümdüz oynuyorsun. Aynı Doom oyunları gibi. Doom'u 1998-1999 yıllarında çok oynardık ama bunca zaman boyunca aynı oyunları oynamak insanı sıkıyor. Kes ilerle, vur ilerle tarzı oyunların hiçbiri eğlenceli gelmiyor artık. Yeni oyuncuları eğlendirir mi? Kesinlikle. Ama bizim gibi doymuş oyuncuların ilgisini çekmiyor artık. Bu yüzden God of War gibi oyunlar bize hitap etmiyor artık.
Oyunda nasıl içerik yok? Nasıl sadece dümdüz vur kır parçala oyunlarıyla bir tutabilirsin? Şu dediğiniz şeyleri okuyunca oyunu 1 saat oynayıp bıraktığınızı veya hiç oynamayıp oyunun birkaç videosuna 10 dakika bakıp yazdığınıza inanıyorum. Bir nevi eski God Of War oyunlarına bu söyledikleriniz uyuşabilir fakat yenisi için inanılmaz derecede hatalı bir yorum olur. Oyun daha önce neredeyse hiçbir hikaye oyununun yapmadığı şeyleri yaptı. Onlardan 3 ü ise durmadan oyun boyunca sana verdiği farklı mekanikler, oyun boyunca devam eden karakter gelişimleri ve oyunun hikaye derinliği. Bu 3 farklı maddeyi çok iyi yapıp aynı oyuna koyan çok çok az oyun var ve gow 4 ise bunlardan birisi.
 
Hack and Slash denilen tür çoğu oyuncuya hitap etmez. Genellikle çeşitli kombolarla kes ilerle şeklindedir. Bu yüzden önceki 3 oyun hakkında yorum yapmayacağım. Seveni tam sever, sevmeyeni hiç sevmez.

4. oyuna gelirsek, tüm kitlelere hitap etmeye çalışmış ancak oyunda yine bir içerik yok. Dümdüz oynuyorsun. Aynı Doom oyunları gibi. Doom'u 1998-1999 yıllarında çok oynardık ama bunca zaman boyunca aynı oyunları oynamak insanı sıkıyor. Kes ilerle, vur ilerle tarzı oyunların hiçbiri eğlenceli gelmiyor artık. Yeni oyuncuları eğlendirir mi? Kesinlikle. Ama bizim gibi doymuş oyuncuların ilgisini çekmiyor artık. Bu yüzden God of War gibi oyunlar bize hitap etmiyor artık.
God of War(2018) oynadığınıza ya da izlediğinize emin misiniz? GoW'ın yapısı Doom ile alakasız, oyun Doom gibi vur kır parçaladan ibaret değil. God of War hikayesi olan bir oyun. Oyunda yeri geliyor diyaloglarla hikaye anlatımı yapılıyor, yeri geliyor ara sahne tadında dövüşler oluyor ve yeri geliyor ufak bulmacalar çözüyoruz... Ayrıca oyun başından sona kadar aynı tempo ile gitmiyor. Tempo bazen düşüyor, bazen hızlanıyor.

Öyle bir örnek vermişsiniz ki Doom'un tam karşısına yazılabilecek bir oyunu aynı kefeye koymuşsunuz. 😂
 
Son düzenleme:
Zevkli hocam fakat hikaye beklentimi karşılamıyor sadece karımızın küllerini dağdan dökmek olmamalı amaç.

"Oyunda sisli yeri geçtikten sonra dağın kalbinde bulunduğumuz yerdeyim. Oradan sonra oyun kapanıp duruyor ve bir şey yapamıyorum"

Bu yazı ile iade talebi gönderebilirsiniz. 300 TL ile başka oyunlar alabilirsiniz sarmadıysa.
 
Dostlar, God of War 2018 PC versiyonu çıktığından beri oynuyorum. Ortalama 6-7 saat civarı oynadım. Fakat oyun çok sıkıcı olmaya başladı. Hikaye ilerlemiyor gibi. Şu an bulunduğum bölüm kara sisin içinden geçtikten sonra dağın kalbinde bulunduğumuz bölüm. Oyunu silmeyi düşünüyorum. Sizce devam etmeli miyim? Ne zamandan sonra hikaye açılmaya başlıyor? 300 TL verdim boşa gitmesini istemiyorum. Önceki oyunlarda sürekli hikayenin içindeydik. Sürekli boss savaşları vardı hikaye hızlı ilerliyordu ve çok zevk almıştım fakat bunda onu göremiyorum.
Buna dopamin bağımlılığı diyebiliriz sanırım. Yeterince çabuk başarı hissi vermediği için kaçınmak da denebilir. Eğer "Dağın Kalbi" sıkıcı geldiyse hemen sonrasında yaşayacakların karşısında bu laflarından pişman olacağını söyleyebilirim. Normalde bir şeyin iyi veya kötü olduğunu bitirmeden söylemeyiz. Tabi bunu diyenlere de hak veriyorum, neticede kültürümüzde yer etmiş bazı kalıp pasif-agresif cümleler var. Bunlara örnek olarak bir filmi beğenmeyen kişiye "beğenmediysen izlemeseydin" denir. Zira bu insana zamanın lineerliğini sorgulatır. Eğer bir içeriği "beğenmiyorsan tüketme" ifadesini kullanarak eleştirilerden korumaya çalışan fanları olmasaydı muhtemelen bitmemiş bir şeyi sevdiğimiz veya sevmediğimiz fikrine hemen ulaşabileceğimizi düşünmezdik. Ayrıca genelde son deneyim çok önemlidir. Mesela ben bu yüzden oyun seansıma ara vereceğim zaman o tarz kasvetli ve karanlık atmosferlerde bırakmam. Yoksa geri dönüp başına oturmak istemem "ohoo daha oyunun orasındaydım" diye düşünüp. Eğer sonuna kadar gidemiyorsan kusura bakma ama sorun oyunda değil. En kötü olduğunu düşündüğüm içerikleri bile başladıysam bitiririm. Buna diziler ve filmler de dahil. Şu son 3-4 yıllık sürede sanırım her şeyin hızlanması ile birlikte "sarmadı be" deyip saatlerce dopamin alabilecekleri rekabete dayalı oyunlar oynamayı tercih eden insan sayısı çevremde aniden arttı. (Önce sadece görsel içerik paylaşmayı ve en fazla 2 kelime yazıyı görsele koymanın normalleşmesini sağlayan Instagram, sonra yazı bile okumaya insanları üşendirir olan TikTok'un popülaritesi yüzünden olduğuna eminim.) Keşke herkes bitirse de içeriğin kalitesi hakkında konuşsak, "neden bundan sıkıldım" diye değil. Oyunu överek veya devamında daha iyi olduğunu söyleyerek birbirimizi telkin etmenin de aslında yersiz olduğunu düşünüyorum. Yani "vah ne çöp oyun yapmışlar, sana her an parmak şıklatarak odağını çekmeye çalışmıyorlar" deyip sorunu oyunda arayamayacağım. Bitirirsin, "kötüydü" dersin anlarım. Bitirmeden "sıkıcı" dersen bu bir bir tümevarımdan önce bir önyargıdır. Umarım bu sorununu aşarsın ve bitirmeden demek yerine bitirdikten sonra "sıkıcıydı" dersin.
 
Dostlar, God of War 2018 PC versiyonu çıktığından beri oynuyorum. Ortalama 6-7 saat civarı oynadım. Fakat oyun çok sıkıcı olmaya başladı. Hikaye ilerlemiyor gibi. Şu an bulunduğum bölüm kara sisin içinden geçtikten sonra dağın kalbinde bulunduğumuz bölüm. Oyunu silmeyi düşünüyorum. Sizce devam etmeli miyim? Ne zamandan sonra hikaye açılmaya başlıyor? 300 TL verdim boşa gitmesini istemiyorum. Önceki oyunlarda sürekli hikayenin içindeydik. Sürekli boss savaşları vardı hikaye hızlı ilerliyordu ve çok zevk almıştım fakat bunda onu göremiyorum.
Ooo tam da en sıkıcı yerindesin bi bulmaca çözüyorsun muhtemelen. Ordan sonra bir açılıyor bir daha da kapanmıyor.
Sakın bırakma.
Ve önceki oyunları net hatırlıyorsan bir sürü gönderme ile karşılaşıcaksın.
Ama hikaye açılıyor dediğim yine önceki oyunlardaki gibi değil yani bu farklı bir oyun. Ben de oyunu bir şu elf yerinde bıraktmıştım bir de senin dediğin yerde bırakmıştım bir kaç hafta şimdi en sevdiğim 3. oyun. Bence de oyun tempo açısından bozuk bir de ilk oynayıştaki ağır oynayış. Normalde o kısım 3 saatte çoktan geçiliyor çünkü.
(Ben de ilk oynayışta 7 saat olmuştu, normalde dediğim oyuna alışık biri için.)
Yani oyun yapımcıları oraları 3. saat gibi ayarlamış ama insanların ilk oynayışta bu kısma 7. saatte gelinebildiği için tempo bozuluyor orda.
Biraz daha şans vermeni tavsiye ederim.
 
Hocam sıkılmanızın sebebi işte tam olarak bu dediğiniz olay. Siz 6-7 saatte daha black breath i yeni geçmişsiniz. Ben oyunun 4.5uncu saatlerinde dağın tepesine çoktan çıkmıştım ve mimir ile karşılaşmıştım(daha sizin oraya varmanıza rahat 45 dk-1 saat var). Bu arada ben oynarken her şeyi lootlayan ve her yere bakan birisiyim ve ona rağmen oyunun 4-5. saatinde dağın tepesine çıkmıştım. sanırım siz nereye gideceğinizi veya bölümleri nasıl geçeceğinizi bulamamışsınız ve bu da doğal olarak sizi baymış. Şuanlık yavaş ilerleseniz bile bir süre sonra mekaniklerin ve puzzleların nasıl çalıştığını anlayıp bölümleri daha hızlı geçersiniz merak etmeyin.
Kötü oynuyordur.
 

Geri
Yukarı