Adrian Veidt
Hectopat
- Katılım
- 20 Mayıs 2018
- Mesajlar
- 34
Kısa cevap: Pek de kaldırdığını söyleyemeyiz:
Uzun cevap:
GTA V PS3'de 1280xx720 çözünürlükte çalışıp 30 kare/saniye performansı hedefliyor. Bazen bu hedefi dahi tutturmayıp 20 fps'ye düşüldüğü oluyor.
PC'de olduğu gibi MSAA kullanmadığı için framebuffer tasarrufu sağlıyor ve VRAM'de daha az alana ihtiyaç duyuyor.
Oyunlarda ekran kartı belleğini en çok işgal eden şey genelde kaplamalar oluyor. GTA V'in PC versiyonunda Very High ile Normal seçeneklerini seçip VRAM kullanımındaki farka bakabilirsiniz. PS3'de ise textureların çoğu low diye tanımlayabileceğimiz kalitede. Düşük çözünürlükteler ve çamur gibi gözüküyorlar.
Ayrıca textureları patatese çevirmelerin rağmen eğer hala bellek yetersiz gelirse disk cache ile engeli aşabilirler.
Sonuç olarak düşük çözünürlük, düşük kalite kaplamalar ve MSAA'nın yokluğu sayesinde PC'ye oranla bellekten tasarruf ediyorlar.
Peki PC'de çalışmak için güçlü bir sistem isteyen bu oyun PS3'ün zayıf donanımı ile nasıl çalışıyor?
En başta belirttiğim gibi oyun çok düşük çözünürlükte. Grafik işlemcinin halletmesi gereken iş yükünün önemli bir kısmı ekrandaki piksel sayısı ile doğru orantılıdır. Ekrandaki piksel sayısı ile birlikte hem shaderlara hem kaplama konumlandırma birimlerine binen yük hem de bant genişliği ihtiyacı artar.
Düşük çözünürlükle beraber oyundaki grafik kalitesi PC'deki en düşük ayarlara denk neredeyse. Tüm ayarları low'a getirip oyunun performansındaki değişmeyi gözlemleyebilirsin.
Oyunun hedefinin 30 fps olduğunu ve zaman zaman 20lere kadar düştüğünden de bahsetmiştim.
PS3'ün PC'den en önemli farklarından biri orada DirectX 11 gibi hantallaştırıcı bir API'ın olmaması. DirectX 11'in gereksiz olarak yüklediği bir yük var.
Ayrıca programcıların üzerinde çalışması gereken tek bir donanım olması da optimizasyon avantajını getiriyor. PS3'de özel donanım komutlarını kullanabilirler. Sineğin yağını kullanma şansına sahip adamlar.
Umarım cevabım açıklayıcı olmuştur.
Uzun cevap:
GTA V PS3'de 1280xx720 çözünürlükte çalışıp 30 kare/saniye performansı hedefliyor. Bazen bu hedefi dahi tutturmayıp 20 fps'ye düşüldüğü oluyor.
PC'de olduğu gibi MSAA kullanmadığı için framebuffer tasarrufu sağlıyor ve VRAM'de daha az alana ihtiyaç duyuyor.
Oyunlarda ekran kartı belleğini en çok işgal eden şey genelde kaplamalar oluyor. GTA V'in PC versiyonunda Very High ile Normal seçeneklerini seçip VRAM kullanımındaki farka bakabilirsiniz. PS3'de ise textureların çoğu low diye tanımlayabileceğimiz kalitede. Düşük çözünürlükteler ve çamur gibi gözüküyorlar.
Ayrıca textureları patatese çevirmelerin rağmen eğer hala bellek yetersiz gelirse disk cache ile engeli aşabilirler.
Sonuç olarak düşük çözünürlük, düşük kalite kaplamalar ve MSAA'nın yokluğu sayesinde PC'ye oranla bellekten tasarruf ediyorlar.
Peki PC'de çalışmak için güçlü bir sistem isteyen bu oyun PS3'ün zayıf donanımı ile nasıl çalışıyor?
En başta belirttiğim gibi oyun çok düşük çözünürlükte. Grafik işlemcinin halletmesi gereken iş yükünün önemli bir kısmı ekrandaki piksel sayısı ile doğru orantılıdır. Ekrandaki piksel sayısı ile birlikte hem shaderlara hem kaplama konumlandırma birimlerine binen yük hem de bant genişliği ihtiyacı artar.
Düşük çözünürlükle beraber oyundaki grafik kalitesi PC'deki en düşük ayarlara denk neredeyse. Tüm ayarları low'a getirip oyunun performansındaki değişmeyi gözlemleyebilirsin.
Oyunun hedefinin 30 fps olduğunu ve zaman zaman 20lere kadar düştüğünden de bahsetmiştim.
PS3'ün PC'den en önemli farklarından biri orada DirectX 11 gibi hantallaştırıcı bir API'ın olmaması. DirectX 11'in gereksiz olarak yüklediği bir yük var.
Ayrıca programcıların üzerinde çalışması gereken tek bir donanım olması da optimizasyon avantajını getiriyor. PS3'de özel donanım komutlarını kullanabilirler. Sineğin yağını kullanma şansına sahip adamlar.
Umarım cevabım açıklayıcı olmuştur.