Rehber GTA V Grafik Ayarları

Bugün sizlere GTA V için grafik ayarlarını açıklayacağım.

Graphics:

Ignore suggested limits: Bu ayar ekran kartınızın belleğinin üstüne çıkmanıza yarar. Örneğin 2048 MB ekran kartınız varsa bu ayarı aktifleştirerek 2200 MB değerine çıkabilirsiniz.

DirectX version: Bu ayar oyunu hangi DirectX sürümünde çalıştıracağınıza karar verir. DX 11'de bütün ayarları değiştirebilirsiniz. Ancak DX 10.1 ve DX 10'da MSAA ve birkaç ayarı değiştirmeniz mümkün olmayacaktır.

Screen type: Bu ayar oyunu pencere modunda mı yoksa tam ekran mı çalıştıracağınıza karar verir.

Resolution: Çözünürlüğü belirler.

Aspect ratio: En boy oranını belirler.

Refresh Rate: Tazeleme hızını belirler.

Output monitor: Görüntünün hangi monitöre verileceğini belirler.

FXAA: Kenar yumuşatmayı aktifleştirir.

MSAA: Kenar yumuşatmayı aktifleştirir. FXAA'ya benzer.

NVIDIA TXAA: Kenar yumuşatmayı aktifleştirir. FXAA ve MSAA'ya benzer.

V-Sync: FPS'i Refresh Rate değerine sabitler.

Pause Game on focus loss: Oyunu alta aldığınızda otomatik olarak oyunu durdurur ve menüyü açar.

Population density: Nüfus yoğunluğunu ayarlar. Ne kadar çok artarsa sokaklarda o kadar çok insan olur.

Population variety: Nüfus çeşitliliğini ayarlar. Ne kadar çok artarsa o kadar çok çeşit araba ve insan olur.

Distance scaling: Görüş mesafesini ayarlar. Uzaktaki nesnelerin textureları daha iyi gözükür.

Texture quality: Dokunun kalitesini belirler.
(normal, high, Very high)Eki Görüntüle 297835

Shader quality: Shader kalitesini belirler. Güneş ışığı, atmosfer vb. şeyleri etkiler.

Shadow quality: Gölge kalitesini belirler.

Reflection quality: Yansıma kalitesini belirler. Cam, ayna, su vb. şeyleri etkiler.
(normal, high, Very high, Ultra)Eki Görüntüle 297849

Reflection MSAA: Yansımalarda kenar yumuşatmayı aktifleştirir.
(2X, 4X, 8X, 16X)Eki Görüntüle 298009

Water quality: Su kalitesini belirler.

Particles quality: Parçacıkların kalitesini belirler. Benzin izi, ayak izi, su izi vb. şeyleri etkiler.

Grass quality: Çimlerin kalitesini belirler.

Soft shadows: Gölgelerde kenar yumuşatmayı aktifleştirir.

Post FX: Güneş ışınları vb. şeyleri etkiler.

Motion blur strength: Kamerayı çevirdiğinizde ekranı bulanıklaştırır. Ne kadar çok artarsa o kadar çok bulanıklaştırır.

In-Game depth of field effects: Odağın arkasında kalan görüntüyü bulanıklaştırır.

Anisotropic filtering: Uzakta kalan textureların kalitesini belirler.

Ambient occulusion: Kapalı mekanlardaki ışık, gölge ve atmosferi belirler.

Tessellation: Texturelardaki gölge ve çukur efektlerini belirler.
(off, normal, high, Very high)Eki Görüntüle 297852

Advanced Graphics:

Long shadows: Gölgelerin açıya göre uzunluğunu belirler.

High resolution shadows: Gölgelerin çözünürlüğünü arttırır.

High detail streaming while flying: Uçarken yeryüzünün texturelarının kalitesini arttırır.

Extended distance scaling: Görüş mesafesini çok fazla arttırır. Uzaktaki nesnelerin textureları daha iyi gözükür.

Extended Shadow distance: Gölgelerin görüş mesafesini çok fazla arttırır. Uzaktaki gölgeler daha iyi gözükür.

önemli noktalar:

*Msaa çok fazla FPS düşüşüne sebep olacaktır. Sisteminiz orta ise FXAA tavsiye ederim.

*Distance scaling pek fark yaratmaz ve FPS etkilemez. Ancak extended distance scaling çok fazla etki eder ve çok fazla FPS düşüşüne sebep olacaktır.

*Soft shadows ayarında softest seçeneğinde her yerde siyah çizgiler çıkar ve görüntü hatası oluşturur. Kısacası bu seçenek hatalıdır. Pek fark yaratmayacağı için softer tavsiye ederim.

*Anisotropic filtering FPS etkilemez. Ben X16 tavsiye ederim.

ekran görüntüleri GTA series videos kanalının videosundan alınmıştır.

Size bir sorum olacak acaba hangisinin CPU veya GPU'ya etkisi olduğunu gösteren bir kaynak var mı?
 
R7 250, GTX750Ti gibi düşük seviye ekran kartına sahip arkadaşlar için bir kaç grafik tavsiyesi vereyim. Öncelikle ekran kartı düşük diye her şeyi normal ayarlara çekip geçmeyin çünkü oyun normal ayarlarda iğrenç görünüyor. Zaten 720p'de oynayacaksınız.

Reflection quality, bu ayarı direkt olarak Very high yapın. Araba üzerindeki yansımalar çevre vesaire gibi şeylere etki ettiği için en önemli ayar.

Particles quality, Bu ayarı high yapabilirsiniz çok fazla fps düşürmez.

Shader quality: Yansıma ve güneşi daha parlak yapıyor. Çok fazla performans düşürmez kesinlikle high yapın bırakın.

Texture quality : Eğer reflection quality ayarını very high yaptıysanız bu ayarı normalde bırakın. Kaplamalar biraz daha iyi görünsün diyorsanız High yapın. Açıkçası ben bu ayarı very high yaptığımda bile karakterimin kaplaması ve dışarıdaki bazı kaplamalar iğrenç görünüyordu neden bilmiyorum bilen yazsın. Belki 720p çözünürlükte oynuyorum diye kaplama kalitesi yüksek olsa bile oyun gösteremiyordur hatadır veya çözünürlükle alakalıdır.

Kalan ayarları normalde bırakın ve oyunun tadını çıkartın. Açıkçası oyun normal ayarlarda iğrenç görünüyor, ona rağmen yansıma ve kaplama ayarlarını yükselttiğimiz zaman devasa bir fps düşüşü yaşamıyorsunuz. Gerçekten rockstarı tebrik etmek lazım çünkü grafik ayarları ve optimizasyon dengesini çok iyi sağlamış adamlar.
 

Geri
Yukarı