Gjalpar
Kilopat
Daha fazla
- Sistem Özellikleri
- Intel Core i7-11800H 2.30 GHz CPU
NVIDIA RTX 3060 Max Performance 6 GB 130 W Laptop GPU
16 GB DRR4 3200 MHz RAM
500 GB CRUCIAL P5 NVMe PCIe M.2 SSD
Windows 11 Pro 22H2 İşletim Sistemi
17.3" FHD 1920x1080 144Hz %100 sRGB Ekran
- Cinsiyet
- Erkek
- Meslek
- Öğrenci
Bugün sizlere GTA V için grafik ayarlarını açıklayacağım.
Graphics:
Ignore Suggested Limits: Bu ayar ekran kartınızın belleğinin üstüne çıkmanıza yarar. Örneğin 2048 MB ekran kartınız varsa bu ayarı aktifleştirerek 2200 MB değerine çıkabilirsiniz.
DirectX Version: Bu ayar oyunu hangi DirectX sürümünde çalıştıracağınıza karar verir. DX 11'de bütün ayarları değiştirebilirsiniz. Ancak DX 10.1 ve DX 10'da MSAA ve birkaç ayarı değiştirmeniz mümkün olmayacaktır.
Screen Type: Bu ayar oyunu pencere modunda mı yoksa tam ekran mı çalıştıracağınıza karar verir.
Resolution: Çözünürlüğü belirler.
Aspect Ratio: En boy oranını belirler.
Refresh Rate: Tazeleme hızını belirler.
Output Monitor: Görüntünün hangi monitöre verileceğini belirler.
FXAA: Kenar yumuşatmayı aktifleştirir.
MSAA: Kenar yumuşatmayı aktifleştirir. FXAA'ya benzer.
NVIDIA TXAA: Kenar yumuşatmayı aktifleştirir. FXAA ve MSAA'ya benzer.
VSync: FPS'i refresh rate değerine sabitler.
Pause Game On Focus Loss: Oyunu alta aldığınızda otomatik olarak oyunu durdurur ve menüyü açar.
Population Density: Nüfus yoğunluğunu ayarlar. Ne kadar çok artarsa sokaklarda o kadar çok insan olur.
Population Variety: Nüfus çeşitliliğini ayarlar. Ne kadar çok artarsa o kadar çok çeşit araba ve insan olur.
Distance Scaling: Görüş mesafesini ayarlar. Uzaktaki nesnelerin textureları daha iyi gözükür.
Texture Quality: Dokunun kalitesini belirler.
Shader Quality: Shader kalitesini belirler. Güneş ışığı, atmosfer vb. şeyleri etkiler.
Shadow Quality: Gölge kalitesini belirler.
Reflection Quality: Yansıma kalitesini belirler. Cam, ayna, su vb. şeyleri etkiler.
Reflection MSAA: Yansımalarda kenar yumuşatmayı aktifleştirir.
Water Quality: Su kalitesini belirler.
Particles Quality: Parçacıkların kalitesini belirler. Benzin izi, ayak izi, su izi vb. şeyleri etkiler.
Grass Quality: Çimlerin kalitesini belirler.
Soft Shadows: Gölgelerde kenar yumuşatmayı aktifleştirir.
Post FX: Güneş ışınları vb. şeyleri etkiler.
Motion Blur Strength: Kamerayı çevirdiğinizde ekranı bulanıklaştırır. Ne kadar çok artarsa o kadar çok bulanıklaştırır.
In-Game Depth Of Field Effects: Odağın arkasında kalan görüntüyü bulanıklaştırır.
Anisotropic Filtering: Uzakta kalan textureların kalitesini belirler.
Ambient Occulusion: Kapalı mekanlardaki ışık, gölge ve atmosferi belirler.
Tessellation: Texturelardaki gölge ve çukur efektlerini belirler.
Advanced Graphics:
Long Shadows: Gölgelerin açıya göre uzunluğunu belirler.
High Resolution Shadows: Gölgelerin çözünürlüğünü arttırır.
High Detail Streaming While Flying: Uçarken yeryüzünün texturelarının kalitesini arttırır.
Extended Distance Scaling: Görüş mesafesini çok fazla arttırır. Uzaktaki nesnelerin textureları daha iyi gözükür.
Extended Shadow Distance: Gölgelerin görüş mesafesini çok fazla arttırır. Uzaktaki gölgeler daha iyi gözükür.
Önemli Noktalar:
*MSAA çok fazla FPS düşüşüne sebep olacaktır. Sisteminiz orta ise FXAA tavsiye ederim.
*Distance Scaling pek fark yaratmaz ve FPS etkilemez. Ancak Extended Distance Scaling çok fazla etki eder ve çok fazla FPS düşüşüne sebep olacaktır.
*Soft Shadows ayarında Softest seçeneğinde her yerde siyah çizgiler çıkar ve görüntü hatası oluşturur. Kısacası bu seçenek hatalıdır. Pek fark yaratmayacağı için Softer tavsiye ederim.
*Anisotropic Filtering FPS etkilemez. Ben x16 tavsiye ederim.
Graphics:
Ignore Suggested Limits: Bu ayar ekran kartınızın belleğinin üstüne çıkmanıza yarar. Örneğin 2048 MB ekran kartınız varsa bu ayarı aktifleştirerek 2200 MB değerine çıkabilirsiniz.
DirectX Version: Bu ayar oyunu hangi DirectX sürümünde çalıştıracağınıza karar verir. DX 11'de bütün ayarları değiştirebilirsiniz. Ancak DX 10.1 ve DX 10'da MSAA ve birkaç ayarı değiştirmeniz mümkün olmayacaktır.
Screen Type: Bu ayar oyunu pencere modunda mı yoksa tam ekran mı çalıştıracağınıza karar verir.
Resolution: Çözünürlüğü belirler.
(1080p, 4K)
Aspect Ratio: En boy oranını belirler.
Refresh Rate: Tazeleme hızını belirler.
Output Monitor: Görüntünün hangi monitöre verileceğini belirler.
FXAA: Kenar yumuşatmayı aktifleştirir.
(Off, On)
MSAA: Kenar yumuşatmayı aktifleştirir. FXAA'ya benzer.
NVIDIA TXAA: Kenar yumuşatmayı aktifleştirir. FXAA ve MSAA'ya benzer.
VSync: FPS'i refresh rate değerine sabitler.
Pause Game On Focus Loss: Oyunu alta aldığınızda otomatik olarak oyunu durdurur ve menüyü açar.
Population Density: Nüfus yoğunluğunu ayarlar. Ne kadar çok artarsa sokaklarda o kadar çok insan olur.
Population Variety: Nüfus çeşitliliğini ayarlar. Ne kadar çok artarsa o kadar çok çeşit araba ve insan olur.
Distance Scaling: Görüş mesafesini ayarlar. Uzaktaki nesnelerin textureları daha iyi gözükür.
Texture Quality: Dokunun kalitesini belirler.
(Normal, High, Very High)
Shader Quality: Shader kalitesini belirler. Güneş ışığı, atmosfer vb. şeyleri etkiler.
(High, Normal)
Shadow Quality: Gölge kalitesini belirler.
(High, Normal)
Reflection Quality: Yansıma kalitesini belirler. Cam, ayna, su vb. şeyleri etkiler.
(Normal, High, Very High, Ultra)
Reflection MSAA: Yansımalarda kenar yumuşatmayı aktifleştirir.
(2x, 4x, 8x, 16x)
Water Quality: Su kalitesini belirler.
(High, Normal)
Particles Quality: Parçacıkların kalitesini belirler. Benzin izi, ayak izi, su izi vb. şeyleri etkiler.
Grass Quality: Çimlerin kalitesini belirler.
(High, Normal)
Soft Shadows: Gölgelerde kenar yumuşatmayı aktifleştirir.
(Soft, Sharp)
Post FX: Güneş ışınları vb. şeyleri etkiler.
(High, Normal)
Motion Blur Strength: Kamerayı çevirdiğinizde ekranı bulanıklaştırır. Ne kadar çok artarsa o kadar çok bulanıklaştırır.
In-Game Depth Of Field Effects: Odağın arkasında kalan görüntüyü bulanıklaştırır.
(Off, On)
Anisotropic Filtering: Uzakta kalan textureların kalitesini belirler.
(%0, %100)
Ambient Occulusion: Kapalı mekanlardaki ışık, gölge ve atmosferi belirler.
Tessellation: Texturelardaki gölge ve çukur efektlerini belirler.
(Off, Normal, High, Very High)
Advanced Graphics:
Long Shadows: Gölgelerin açıya göre uzunluğunu belirler.
High Resolution Shadows: Gölgelerin çözünürlüğünü arttırır.
High Detail Streaming While Flying: Uçarken yeryüzünün texturelarının kalitesini arttırır.
Extended Distance Scaling: Görüş mesafesini çok fazla arttırır. Uzaktaki nesnelerin textureları daha iyi gözükür.
Extended Shadow Distance: Gölgelerin görüş mesafesini çok fazla arttırır. Uzaktaki gölgeler daha iyi gözükür.
Önemli Noktalar:
*MSAA çok fazla FPS düşüşüne sebep olacaktır. Sisteminiz orta ise FXAA tavsiye ederim.
*Distance Scaling pek fark yaratmaz ve FPS etkilemez. Ancak Extended Distance Scaling çok fazla etki eder ve çok fazla FPS düşüşüne sebep olacaktır.
*Soft Shadows ayarında Softest seçeneğinde her yerde siyah çizgiler çıkar ve görüntü hatası oluşturur. Kısacası bu seçenek hatalıdır. Pek fark yaratmayacağı için Softer tavsiye ederim.
*Anisotropic Filtering FPS etkilemez. Ben x16 tavsiye ederim.
Ekran görüntüleri GTA Series Videos kanalının videosundan alınmıştır.
Son düzenleyen: Moderatör: