Aralarında elbette fark var. En basitinden GTX 1060 AC Origins'te 50 FPS verirken, 1070 70 FPS veriyor. Bu şu anlama geliyor, ileride AC Origins ayarında oyunlarda GTX 1060 30 FPS'e düştüğünde, 1070 hâlâ 50'li sayılarda kalacak. Ya da 1060, 20 FPS gibi oynanmayacak değerlere düştüğünde 1060 hâlâ 40'larda takılıyor olacak. Bu dediğim senaryolar ne zaman gerçekleşir, işte onu kestiremem. Belki 2 yıl, belki 4 yıl, belki de 6 yıl. PS5'in ne denli güçlü bir donanımla çıkacağına göre değişir. PS5 muhtemelen 1070Tİ yongası ayarında bir ekran kartıyla çıkacak. O açıdan 1070 yolundan gitmek daha mantıklı olacaktır.
Özetle bütçe varsa elbette 1070 alınmalı.
Yine de mantığınız hatalı tabii ki. Her şey ekran kartı belleği ve hızı değil. Shader Unit daha çok önem taşır ekran kartında. Tıpkı işlemcilerde nm teknolojisi ve instruction setlerin önem taşıdığı gibi. Yoksa 8 çekirdek 4.5 GHz FX 8350'nin 50 FPS verdiği oyunda 6 çekirdek 3.8 GHz i5 8400 110 FPS vermezdi. Kağıt üzerinde baktığında aralarında hiçbir fark yok, hatta FX 8350 daha iyi...
1060'da 1280, 1070'de ise 1920 CUDA çekirdeği var. Bunun AMD ekran kartlarındaki karşılığı da OpenCL teknolojisi oluyor. Özet tabirle Shader Unit denir. Bu arkadaşlar asıl kıstastır bir ekran kartının performansında. Bu sayı ne kadar yüksekse, ekran kartı belleği ve hızı o denli iyi işleyebilir. Bu değer GT 730 kartında çok düşük olduğu için sahip olduğu 4 GB bellek koca bir çöplükten ibarettir, örnek vermek gerekirse...