GTX Kartlarda DLLS Neden Çalışmıyor?

AMD'nin yaptığı FSR aynı şey değil. Benzer bir teknoloji NIS adıyla NVIDIA tarafında da var. RTX teknolojisinin yaptığı yalnızca düşük çözünürlüklü görüntüyü daha yüksek çözünürlükte vermek değil. Yapay zeka ile daha kaliteli görüntü sunuyor. Hatta 4000 serisinde artık yeni kareler de oluşturuluyor. FSR ve NIS kaliteden çok fazla şey götürdüğü için pek kullanışlı değil.
RSR = NIS, FSR = DLSS. DLSS bu teknoloji için donanım barındırır, o ayrı bir konu ama rakip kavramlar bu şekilde. FSR'de DLSS gibi belirli aralıklarla güncelleme alıyor zaten.
 
AMD'nin yaptığı FSR aynı şey değil. Benzer bir teknoloji NIS adıyla NVIDIA tarafında da var. RTX teknolojisinin yaptığı yalnızca düşük çözünürlüklü görüntüyü daha yüksek çözünürlükte vermek değil. Yapay zeka ile daha kaliteli görüntü sunuyor. Hatta 4000 serisinde artık yeni kareler de oluşturuluyor. FSR ve NIS kaliteden çok fazla şey götürdüğü için pek kullanışlı değil.
NIS'in rakibi FSR 1. FSR 2 upscale yöntemini farklı yapıyor ve biraz daha DLSS benzeri yapıyor bunu. Zaten görüntü anlamında da FSR1'den çok daha iyi. Hatta firma düzgün iş çıkarırsa bazı noktalarda DLSS'den bile iyi olduğu olabiliyor.
 
Dlss'de yine yazılımla yapılıyor. Tensor çekirdekleri bu işi hızlandırıyor sadece. Hatta şeydi sanırım doğru hatırlıyorsam Nvidia'nın süper bilgisayarları tarafından super sampling geçirilip nasıl olacağı ile ilgili veriler driver ile aktarılıyordu.
 
Eski kartları hala kullanılabilir seviyelerde tutan ücretsiz teknolojiler elbette ki ilgi çekici. Diğer taraftan DLSS kalite ayarı dışındaki seçenekler bence hala kullanılır seviyede değil. FSR kalitesi ne kadar artarsa o kadar iyi tabii. FreeSync sayesinde G-Sync yalnızca donanım ile çalışır olmaktan çıktı. Bu olay Sync teknolojilerinin de ötesinde faydalı.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı