Hangi programlama dilleri ne işe yarıyor?

Bilgisayar insanların kullandığı dilleri anlayamaz.
Bilgisayarın anladığı tek şey 0 ve 1 yani açık veya kapalı. 0 ve 1'ler ile program yazmak hem zor hem de hata yapmaya çok müsait olduğu için belli kelimeleri ve sembolleri de işin içine katarak Assembly dilleri ortaya çıkmıştır.
Assembly donanıma 0 ve 1'ler kadar yakın düzeyde olmasından dolayı her mimari için ayrı ayrı Assembly dilleri vardır. (x86 ASM, ARM ASM, 6502 ASM, 68K ASM etc.)
İşleri biraz daha kolay hale getirmek için yüksek seviye diller geliştirilmiştir. Bu diller insanların okuyabildiği türde yazılıp makine koduna derleyici yardımıyla Assembly koduna çevrilir.

Bazı diller derlenir; C/C++, Ada, Cobol, Pascal, GO vs.
Bazı diller yorumlanır; Python, Basic, Lua, Perl vs.
Bazı diller ise ara bir dile derlenip sonrasında yorumlanır. (Java > ByteCode veya C# > MSIL)
Gibi böylece işletim sisteminden bağımsız olarak aynı kodu çalıştırabilir.


Ekleme- C ile oyun geliştirilebilir. Günümüzde aktif olarka kullanılmıyor olsa bile 90'lı yılların efsane oyunların neredeyse tamamı C ile yazılmıştır. En iyi örneği DOOM 1993.
 
Doğru ya, orayı yazarken mikrodenetleyici programlama falan gelince aklıma işler karıştı biraz. 🙂
Sorun değil, olur öyle hatalar her zaman, bazen bir yorum yapmadan önce bende internette tekrar güncelliğine bakıyorum. 😉
 
Yanlış bir kanıdasınız. Derlenip makine koduna dönüştürülebilen her şey ile işletim sistemi yazılabilir.

Çekirdekleri yazmak için Assembly ve C/C++ kullanılıyor güncel olarak, değerleri görüntülemek için HEX kullanıyorsunuz.
Geriye kalan bütün parçalar derlenmiş öteki dillerden oluşabilir.
Python derlenmiyor, interpretor olmadan calismaz, nereye OS yaziyorsun Python ile?
 
Sacma sapan sozler uydurmayin. Yiginla yapilamayacak sey var. Finite state machine ogrenin.
Makine hakkında kendime yetecek kadar bilgim mevcut. Ortaya saçma bir iddia da atmıyorum, "makine koduna dönüştürülebilen" diye tırnağa aldım dikkat çekmek için. Yapılamayacak olan bir şey olsa zaten yapılamaz deriz bizde. Python için makine koduna derleme yapıldığında gerçeklenebilecek bir şey için kesin bir yargıda bulunuyorsunuz.
Herkesin eksik bilgisi olabileceği gibi, bu şekildeki sert konuşmayı yakıştıramadım saygı duyduğum biri olarak.
Otomata Teorisi ve Soyut makineler üzerine araştırmaya yaparsanız bilgisayarların sonsuz süre ve işlem kapasitesine sahip olsa bile çözemeyeceği problemlerin olduğunu göreceksiniz.
Problem denklemi matematiksel olarak "henüz" yazılamayanlar çözülemez, doğrudur.

Ayrıca günümüz makineleri üç durumludur. Sinyal var (1), Sinyal yok (0), bağlantı yok (Tristate).
 
C ile oyun yapılmaz. Eskidendi o. Belirtin eskiden olduğunu.
Neden yapılmasın?
Eski olabilir. Oyun yapmak için şu an daha uygun diller mevcut olabilir.
Ancak ben yapılmaz diyecek kadar yetersiz olduğu düşünmüyorum.
OpenGL (GLUT) kullanarak 3D oyun bile yazılabilir. (From Scratch yani 0'dan oyun geliştirme. Hazır bir motor üzerinden değil her şeyi sizin yazdığınız oyunlar.)
 

Yeni konular

Geri
Yukarı