- Katılım
- 7 Nisan 2019
- Mesajlar
- 9.094
- Makaleler
- 3
- Çözümler
- 56
Bu oyunda matematiğe falan ihtiyaç yok, boşuna yoruyorsunuz kendinizi. Yapacağınız her şey, rakibinize göre şekilleniyor.Anladım hocam ama değerlerin uygunluğu nasıl anlaşılıyor. Mesela bu breakthrough iyidir diye nasıl söyleyebiliyoruz. Böyle hazır templateler varsa bunların dayandığı matematiksel temeller olmalı bence bu tür oyunlarda. Yani sen diyelim tanka karşı tank destroyer üreteceksin ama bunu bile belli matematiğe göre yapabiliriz.
Multiplayer oynuyorsan, karşındakini kontrol edersin ve neye ne kadar fabrika harcadığını görürsün. Örneğin Almanya oynuyorsun ve Fransa'ya karşısın, Fransa çok fazla tanka fabrika veriyorsa bu demek oluyor ki tank basacak. Sen de buna karşı hamle yapıp onun bastığı tankları imha edecek bir tank tasarlıyorsun, bu kadar.
Örneğin tank bastığını öğrendin ve düşünüyorsun ki "bu adam tank basacak belli, ben de ona karşı öyle bir tank basayım ki onun bastığı tankları yok etsin." Bunun sonucunda akıla hemen tank-destroyer ve anti-tank birimleri geliyor.
Başka bir örnek, rakibinin senden fazla uçak bastığını öğrendin ve düşünmeye başladın. "Bu adam uçak basacak ben en iyisi SP Anti-Air basayım ki kaldırdığı uçaklar düşsün" diye düşünürsün. Oyunun matematiği budur.