Hyper-threading olmayan işlemcilerde iş parçacığı sayısı önemli midir?

Eminkrkt

Decapat
Katılım
10 Ağustos 2021
Mesajlar
221
Çözümler
1
Mesela.
Intel i3 2100 işlemci 2 çekirdek 4 iş parçacığı var ve Hyper-threading teknolojisi var.
Intel Q9400 de ise 4 çekirdek 4 iş parçacığı var ancak Hyper-threading teknolojisi yok.

Bunda hangisi daha performanslıdır tam anlamadım.
Birisi bana şu iş parçacığı ve çekirdek ilişkisini.
Hyper-threading tam olarak ne işe yarar birisi bilgilendirebilir mi?
 
Mesela.
Intel i3 2100 işlemci 2 çekirdek 4 iş parçacığı var ve Hyper-threading teknolojisi var.
Intel Q9400 de ise 4 çekirdek 4 iş parçacığı var ancak Hyper-threading teknolojisi yok.

Bunda hangisi daha performanslıdır tam anlamadım.
Birisi bana şu iş parçacığı ve çekirdek ilişkisini.
Hyper-threading tam olarak ne işe yarar birisi bilgilendirebilir mi?
Q9400 daha performanslıdır.
 
Q9400'de Hyper-Threading yoktur, bu nedenle Thread birimi de yoktur.


i5 2300 ile karşılaştırma yapman daha adil olurdu. Çünkü Thread'ler fiziksel çekirdeklerin yerini tutamaz.
 
Hyper threading bir çekirdeğin iki iş parçacığı gibi davranmasını sağlıyor, bu yüzden 2 çekirdekli işlemci 4 iş parçacığı olarak görünüyor.

Bu olayı tam olarak bende bilmiyordum ama yaptığım araştırmaya göre bir çekirdek üstünde iki iş parçacığının olması bazı durumlarda performans artışı sağlıyor örneğin kullandığınız bir program bir işlemi gerçekleştirmek istiyor, bu işlemin gerçekleştirilebilmesi için çekirdeğin bellekten bir veriyi çekmesi ve daha sonrasında başka bir işlemi daha gerçekleştirmesi gerekiyor, çekirdek bellekten veri çekme işlemini bir iş parçacığına verirken diğer işlemi diğer iş parçacığına veriyor böylece performans arttırılıyor, eğer tek iş parçacığı olsaydı çekirdeğin önce bellekten veriyi çekmesi daha sonrasında ikinci işlemi yapması gerekecekti yani paralel olarak işlem gerçekleştiremeyecekti. Anladığım kadarıyla iş parçacıkları çekirdek yerine kullanılamazlar çünkü yeterince bağımsız değiller bu yüzden 4 çekirdek 4 iş parçacığı 2 çekirdek 4 iş parçacığından daha avantajlı gibi.
 
Thread, yani izlek. Çekirdek görevi görüp fiziksel çekirdeklerdeki yükü azaltmaya çalışır. Oyunlarda pek bir etkisi yoktur, çoklu çekirdek kullanımı söz konusu olduğu durumlarda etkisini gösterir. Render vb.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı