i3 9100F nasıldır?

Fiyatından başlayalım, 600TL civarına tercih edilebilecek bir işlemci.
2-3 sene yükseltme yapılmayacak sistemler için öneririm. Ama dersen ki ben bir ay sonra işlemci yükseltirim, 10. nesil veya Ryzen öneririm.
Besleme potansiyeli fiyatına göre güzel, 1650 Super/1660 civarı kartları kullanabilirsiniz.
4 Thread olması ve yükseltme olanaklarının kısıtlı olması harici güzel işlemcidir diye düşünüyorum, fiyat performanstır.
 
Fiyat açısından en iyi işlemci. Ancak bütçenizi biraz daha arttırıp Ryzen 3 3100 almak sizin için daha karlıdır. Hem daha sonra yükseltme yapabilirsiniz. Ancak çok fazla bir şey beklemeyin i3 9100f'ten. Bu arada, ne için kullanacaktınız?
ben csgo ve valorant oynuyorum
Fiyat açısından en iyi işlemci. Ancak bütçenizi biraz daha arttırıp Ryzen 3 3100 almak sizin için daha karlıdır. Hem daha sonra yükseltme yapabilirsiniz. Ancak çok fazla bir şey beklemeyin i3 9100f'ten. Bu arada, ne için kullanacaktınız?
Fiyat açısından en iyi işlemci. Ancak bütçenizi biraz daha arttırıp Ryzen 3 3100 almak sizin için daha karlıdır. Hem daha sonra yükseltme yapabilirsiniz. Ancak çok fazla bir şey beklemeyin i3 9100f'ten. Bu arada, ne için kullanacaktınız?
iyi ki bu arkadaşı görmüşüm bende bu sistemi alacağım iyi midir
 
Hyper threding'i bilmiyorum ama ön bellek miktarı ve frekansı gayet yeterli. Oyunlarda tek çekirdek performansı önemli. Hyper threding'in oyun uygulamalarında veya render programlarında ne kadar etkisi var?

Hyper-Threading'in genel olarak oyun performansına pek bir katkısı yok, ancak bazen işe yaradığı durumlar da oluyor, mesela i5-7500 ile i7-7700 örneğinde Assassin's Creed Origins gibi işlemciye sert yük bindiren, genelde 4 çekirdekten fazlasına ihtiyaç duyan bazı özel çoklu çekirdek optimizeli oyunlarda 7700'deki o threadler özellikle NPC'lerin ve yapay zeka hesaplamalarının bol olduğu noktalarda işe yarayabiliyor, bu da otomotik olarak ekran kartının daha verimli beslenmesi, düşük CPU kullanımı vb gibi avantajları beraberinde getiriyor. Bunun en basit bir örneğini, ben kendim i5-7500-i7-7700+ 1060 6 GB ile Assassin's Creed Odyssey oynarken ayrı ayrı iki işlemciyle de oynarken fark ettim, yukarıdaki bahsettiğim tarz senaryolarda 7500 ile kalabalık mekanlarda %10-15'e kadar varan sırf çekirdek eksikliği sebebiyle verim kaybı yaşarken 7700 ile sıkıntı sıfırdı, gerçi onda da işlemci kullanımı aşırı yüksekti ama en ağır senaryoda bile cayır cayır besliyordu kartı. Aslında bu durum biraz da oyun motoruna da bağlı, şu an isteseler bu tip oyunlarda sanal izlekler yerine sadece ana işlem çekirdeklerinden faydalanacak şekilde de kodlayabilirler oyunları, ama yapmıyorlar, yapacaklarını da zannetmem zaten.

Threadler uzun vadede her zaman olmasa da başta belli spesifik işsel odaklı alanlar olmak üzere bahsettiğim tarz tipik CPU Intensive oyunlarda işlemcinin işlem kapasitesini artırma yönünde olumlu katkısı olabiliyor. Benzer bir durum i5-8600K ve i7-8700K örneği için de geçerli, aşağıya bırakacağım videoda tekli çekirdek performansının her zaman, her daim, her senaryoda kurtarmadığını görebilirsiniz:

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Dakika 1:32'den itibaren yine oyun boyunca 1080 Ti'ı genel olarak besleyebilen 8600K, oyunun belli işlemciye aşırı yük bindiren senaryolarından biri olan şehir içinde çekirdek yetersizliği sebebiyle darboğaz yapıyor, 8700K ise yan tarafta güle oynaya 1080 Ti'ı rahat rahat beslemekte.

i7-4790/4790K gibi işlemciler stok çalışma frekanslarında, 2133 Mhz ve üstü belleklerle desteklenmediği sürece i3-9100F ile hemen hemen benzer kartları besleyecektir ki bu da hemen hemen GTX 1650 Super/1660 seviyesine denk geliyor, 2133 Mhz+ RAM'lerle ise 1080p çözünürlükte 1660S/2060'a kadar yolu var, oyun açısından konuşursak. 4.nesil i7'lerle 9100F dengi işlemciler arasında ahım şahım abartılacak kadar bir fark yok diyebiliriz.
 
Son düzenleme:
Hyper Threding'i bilmiyorum ama ön bellek miktarı ve frekansı gayet yeterli. Oyunlarda tek çekirdek performansı önemli. Hyper Threding'in oyun uygulamalarında veya render programlarında ne kadar etkisi var?

Oyunlarda tekli çekirdek 2015'te kaldı AAA oyunlar 4 çekirdekli işlemcilerde sorun yaratıyor.
 
@PashaReyiz, tekli çekirdek performansı şu an için de önemli aslında, ikisi de olmazsa olmazlardan. Şu an için sırf tekli çekirdeği tatmin edici seviyede diye çekirdek limitine takılan geleceğe dönük olmayan, 4C/4T standartında 9100F tarzı işlemciler çok zorda kalınmadıkça nasıl alınmaması gerekiyorsa; çoklu çekirdeği kuvvetli olup da tekli çekirdek performansı tatmin edici düzeyde olmayan, 2014 yılından kalma i7-4790 gibi oyun performansı sergileyen R5 2600 gibi işlemciler de, bu noktada aynı şekilde arzu edilen hedefler yüksek olduğu sürece (1080p'de RTX 2060/2070 beslemek gibi) tercih edilmemeli, ayarı tutturmak lazım kısacası. Şu an için APU olmayan Ryzen 3000 ve Intel 10XXX serisi işin kaymak tabakasındaki seriler, bu sınıfa bazı eski nesil Intel işlemciler de dahil tabii ki.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı