Hocam biraz daha açar mısınız konuyu? Bunun çözümü var mıdır?
İşlemciyi öğretmen gibi düşünün, ekran kartını da öğrenci gibi.
Bir oyunu düşük grafik ayarlarında çalıştırmak öğretmen/işlemcinin, öğrenci/ekran kartına 5 sayfalık ödev vermesi gibi bir şey. Bu ödevi tamamlamak kolay olduğu için öğrenci sorun yaşamaz, hemen tamamlar. Ödevi teslim eder, "bana yenisini ver" der. Bu da öğretmenin öğrencinin hızına göre ödeve not vermesi ve öğrenci tekrar geldiğinde yeni ödevleri hazır etmesi gerektiği anlamına geliyor.
Yüksek grafik ayarlarında çalıştırmak ise öğrenciye 20-30 sayfalık ödev vermek gibidir, öğrenci bu ödevi yapmak için elinden geleni yapar ve bu ödev için harcadığı zaman daha fazladır. O yüzden öğretmenin çok fazla not vermesine gerek yok. İşlemcinin düşük ayarlarda olduğu kadar yoğun çalışması gerekmiyor.
CPU'nun bottleneck (Türkçesi darboğaz, kusura bakmayın) olması demek öğretmenin/işlemcinin verdiği ödevi öğrencinin/ekran kartının hemen tamamlayıp "Bunlar bitti, yenisi nerede?" demesi ve öğretmenin öğrenciye verecek yeni ödev bulmakta zorlanması demek özünde. İşlemci, ekran kartının hızına yetişemiyor. Kısaca böyle işliyorlar, işlemci ekran kartına gidip "bana bu kalabalığı göster" diyor, ekran kartı da "tamam, buyur" diyor ve bu süreç tekrar ediyor.
Eğer görev yöneticisini açarsan ve CPU'nun %100, GPU'nun (atıyorum) %60 kullanıldığını görüyorsan daha iyi bir işlemci almak kesinlikle yardım edecektir çünkü o görevde seni geride tutan işlemcidir. Eğer %100 GPU kullanımı, %60 CPU kullanımı görüyorsan daha yüksek FPS almamanın nedeni ekran kartıdır.
Bottleneck kaçınılmazdır. Bu yüzden bizim istediğimiz şey bu kısıtlamadan alabileceğimiz maksimum verimi almak. Bu yüzden oyun oynarken GPU'nun %100 kullanılmasını istiyoruz çünkü oyunlar neredeyse her zaman için grafik temellidir.
Benim sorunum çözüleli çok oldu. Şu an 75 dereceyi geçmiyor işlemci. Sadece hangi modda kullanmam gerektiğini sordum.
Sorunu nasıl çözdünüz?