İnternet kutusundan eve nasıl kablo çekebilirim?

oloffmeister

Hectopat
Katılım
27 Ağustos 2017
Mesajlar
545
Selam arkadaşlar. İki gündür internet yoktu, bizde arıza kaydı yaptırdık ve TT ekibi bugün geldi ve gerekli testleri kontrolleri yaptıktan sonra dedi ki; dışarıdan kutuya ankastre mi galiba o oraya hızınız geliyor evinize sinyal çıkmıyor dedi. Yani iç tesisat da sıkıntı varmış. Elektrikçi veya bilgisayarcı çağırın yaptırın dedi biz yapmıyoruz dedi. Bende dedim ki o kutudan ayrı kaliteli bir kablo ile evime ayrı bir kablo çekebilir miyim dedim, yapabiliyorsanız öyle yapın dedi, ve ben de öyle yapmaya karar verdim çünkü en kaliteli en sağlıklı o şekil olacak.

Fakat bilgisayarcı veya elektrikçi çağırmak istemiyorum kendim yapmak istiyorum çünkü kendime sistem topladım elektrikten anlıyorum yani yapabileceğimi düşünüyorum. Ama nasıl başlayacağım bilmiyorum.

Mesela VDSL fiber kullanıyorum buna uygun kablo ismi nedir hangi kabloyu alacağım?

Sonra en pratik kolay yoldan ankastreden kabloyu evime nasıl çıkaracağım? Dışarıdan yapmak kolay ama ben ankastreden girsin istiyorum nasıl olacak bilmiyorum öyle profesyonel bir şey olmasına gerek yok o da olur tabii anlatırsanız ama böyle basit bir şekilde de ankastreden eve çıkarırsam olur :)
 

1mpR0sibbLe

Decapat
Katılım
24 Aralık 2018
Mesajlar
666
Çözümler
4
Yer
Muğla - Ortaca
Cat6e kablo alman lazım öncelikle. Kablonun çok telli olmasına dikkat et. Tek telliler max.10 mbit taşıyabiliyor. Acı tecrübem var.
Kabloyu nereden geçireceğiniz de önemli. Duvar içinden geçecekse ; eski kablonun ucu ile yeni kablonun ucunu birbirine bağla ve eski kabloyu , yeni kablo duvar dışına çıkıncaya kadar çek.
Elektrik işlerinden anlıyorsan multimetren de vardır. Kablonun iki ucunu kısa devre yaptırıp kırık ya da kopukluk olup olmadığını mutlaka kontrol et.
 
KS
oloffmeister

oloffmeister

Hectopat
Katılım
27 Ağustos 2017
Mesajlar
545
Cat6e kablo alman lazım öncelikle. Kablonun çok telli olmasına dikkat et. Tek telliler max.10 mbit taşıyabiliyor. Acı tecrübem var.
Kabloyu nereden geçireceğiniz de önemli. Duvar içinden geçecekse ; eski kablonun ucu ile yeni kablonun ucunu birbirine bağla ve eski kabloyu , yeni kablo duvar dışına çıkıncaya kadar çek.
Elektrik işlerinden anlıyorsan multimetren de vardır. Kablonun iki ucunu kısa devre yaptırıp kırık ya da kopukluk olup olmadığını mutlaka kontrol et.
Hocam çok güzel anlatmışsınız. Çok teşekkür ediyorum evet Cat6 kablo alayım fakat o kablo ethernet kablosu değil mi yani LAN kablosu? Yani bize ince telefon kablosu gerekmiyor mu neyse onunda Cat 6 olanı var demek ki.
Şimdi şöyle mi yapacağım; kabloyu aldım ankastrenin başına gittim ve evimdeki salon değil odada ki kabloyu kısa devre yaptırdım. Ankastreden kablomu buldum yeni kabloyu ona bağlıyorum ve tekrar odama çıkıp soketten eski kabloyu çekiyorum ve yeni kablo gelince ucuna RJ soket takıp modeme takıyorum değil mi?

Ankastre de başka bir şey yapmama gerek var mı acaba zaten TT dan gelen kablo ankastre ye bağlı sadece eve çekeceğim.
 

EBA

Hectopat
Katılım
29 Mart 2017
Mesajlar
3.125
Makaleler
1
Çözümler
4
Arkadasin evinde cift hat destegi olmadigi icin kendimiz disaridan hat cekmistik. Kutudan dogru portu bulup duvara sabitleyerek rahatca istediginiz odaya kabloyu getirebilirsiniz.
 
KS
oloffmeister

oloffmeister

Hectopat
Katılım
27 Ağustos 2017
Mesajlar
545
Arkadasin evinde cift hat destegi olmadigi icin kendimiz disaridan hat cekmistik. Kutudan dogru portu bulup duvara sabitleyerek rahatca istediginiz odaya kabloyu getirebilirsiniz.
Duvara sabitleyerek derken hocam nasıl yani. Yani yeni kabloyu eski kabloya bağlayıp odamdan çekeceğim mi.
 

EBA

Hectopat
Katılım
29 Mart 2017
Mesajlar
3.125
Makaleler
1
Çözümler
4
Kucuk aparatlarla duvara sabitleyerek odaya kadar cikartmistik. Biz porttan ayri kablo cektik evde iki hat oldu.
 
Yukarı