Kartların tahmini ömürleri

Gpu pazarında rekabetin az olması, yonga üretimindeki teknolojilerin fiziksel sınırlamalar nedeniyle daha yavaş ilerlemesini göz önünde bulundurarak 2015-2020 yılları arasında katedilen yoldan fazlasını göremeyeceğimizi düşünmüyorum. Yeni nesil konsolların çıkmasıyla zaten önümüzdeki neslin grafik kalitesi hakkında ipucu almış olacağız, gerçek zamanlı ışın izleme ve çözünürlük arttırma trendi devam ederse nispeten düşük çözünürlük olarak gördüğümüz 1080p ve ışın izleme olmadan önümüzdeki 5 yılı mevcut kartların çıkaracağını düşünüyorum.
 
Hangi oyunlar? Hedef FPS ne? (30-60-144)

Bu yıldan itibaren çıkan bütün AAA oyunlardan bahsediyorsak ve hedef ultra - 60 FPS ise zaten
GTX serisinde 1080,
AMD'de Vega 64,
RTX serisinde de 2070'in altı su koyvermeye başladı bile.

Zaten ultra ayarların amacı da bu. Gözle görülmesi imkansıza yakın farklar için çok büyük güçler talep etmek.
 
Tahminimce AAA oyunlarda Ultra 60 FPS için şu şekilde olacaktır:

RTX 2080 Ti:
4K Ultra: En fazla 2 yıl.
2K Ultra: 4-5 yıl.
1080p Ultra: 6+ yıl

RTX 2080/GTX 1080 Ti:
4K Ultra: Şuan bile pek yeterli değil.
2K Ultra: 3+ yıl.
1080p Ultra: 4-5 yıl.

RTX 2070/RTX 2060/GTX 1080/GTX 1070 Ti:
2K Ultra: 2 yıl. (RTX 2060 VRAM'den dolayı sıkıntı çıkartabilir.)
1080p Ultra: 3+ yıl.

GTX 1070/GTX 1660 Ti:
2K Ultra: Şuan bile pek yeterli değil.
1080p Ultra: Ortalama 3 yıl.

GTX 1660/GTX 1060/RX 590/RX 580/RX 570:
1080p Ultra: Ortalama 2 yıl.
 
Hangi oyunlar? Hedef FPS ne? (30-60-144)

Bu yıldan itibaren çıkan bütün AAA oyunlardan bahsediyorsak ve hedef ultra - 60 FPS ise zaten
GTX serisinde 1080,
AMD'de Vega 64,
RTX serisinde de 2070'in altı su koyvermeye başladı bile.

Zaten ultra ayarların amacı da bu. Gözle görülmesi imkansıza yakın farklar için çok büyük güçler talep etmek.
RX 570, GTA 6 ya da Elder Scrolls 6'yı açar mı? Birden tamamen oyun motorlarının değişebilme ihtimali var mı? 2014 oyunları gibi.
 
RX 570, GTA 6 ya da Elder Scrolls 6'yı açar mı? Birden tamamen oyun motorlarının değişebilme ihtimali var mı? 2014 oyunları gibi.
Açar bence, ama tabi ki ultra açmaz. Bence en büyük sorun CPU olur.

Oyun motorlarının tamamen değişim de mümkün değil. Yumuşak geçişten başka türlü geçiş günümüz oyun şirketleri için geçerli değil. Hatta şöyle söyleyeyim; Assassin's Creed Odyssey, 2007'deki ilk Assassin's Creed oyunuyla aynı motoru kullanıyor. Sadece üzerine yeni kod eklemeleri ve türlü hata düzeltmeleri yapıldı. Buna benzer onlarca örnek var. Artık sıfırdan motor yapmak demek, yepyeni bir ekip oluşturup 4-5 sene sadece motorla uğraşmak demek. Günümüz rekabeti bunu kaldırmaz. Herkes Unreal Engine gibi hazır motorlara yöneliyor, ya da ellerinde bulunan motorları açık kaynaklarla (SMAA, TAA, Bloom gibi) güçlendiriyorlar.

DirectX 12 bile çok uzun yıllardır piyasada ama %100 DirectX 12 ile yapılmış bir oyun hala çıkmadı. Bahsi bile yok.
 
Uyarı! Bu konu 6 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı